Trwa ładowanie...
ycipk-qychbv
ycipk-qychbv

Mięso mielone

Lubimy mięso mielone za jego wszechstronne zastosowanie, smak i wartości odżywcze. Przepisy z mięsem mielonym 123

Potrawy z mięsa mielonego bardzo często serwowane są w domach Polaków. Lubimy mięso mielone za jego wszechstronne zastosowanie, smak i wartości odżywcze. Dostarcza nam cennego białka, witamin i żelaza. Występuje pod różnymi postaciami, dlatego warto wiedzieć, jak wybrać mięso mielone o dobrej jakości i jakie ma ono właściwości zdrowotne.

Mięso mielone – rodzaje
W sklepach możemy dostać kilka rodzajów mięsa mielonego: wieprzowe, wołowe, drobiowe, a nawet dziczyznę. Występują one w kilku formach, np. zafoliowane na plastikowej tacce, w firmowym opakowaniu, mięso mielone w słoiku, a także sprzedawane na wagę w dziale mięsnym.

Niestety, producenci mięsa mielonego często szukają oszczędności i zamiast czystego mięsa mielonego oferują różne domieszki i chemiczne dodatki (konserwanty, stabilizatory itp.). Jeśli chcemy tego uniknąć i zaopatrzyć się w dobrej jakości mięso mielone, najlepiej wybierzmy po prostu kawałek mięsa i poprośmy ekspedientkę o jego zmielenie w sklepie albo zróbmy to samodzielnie w domu.

Mięso mielone – właściwości
Właściwości mięsa mielonego w zasadzie nie różnią się od tych, jakie ma mięso w kawałku. Pod
warunkiem, że wybraliśmy to dobrej jakości, a nie z domieszkami. Takie mięso mielone dostarczy nam przede wszystkim białka – podstawowego budulca naszego ciała. To dzięki niemu organizm może produkować aminokwasy. Ponadto, zwłaszcza w mięsie wołowym i wieprzowym, znajdziemy spore ilości żelaza, które umożliwia transport tlenu do poszczególnych komórek ciała. Zawarte w nim są także witaminy z grupy B: B12 i B1, a także niacyna, czyli witamina PP. Najwięcej witaminy B1 ma mięso mielone wieprzowe. Ten składnik powinien często występować w diecie palaczy oraz osób pijących dużo kawy i herbaty, ponieważ witamina B1 jest związkiem bardzo nietrwałym i rozpada się m.in. w wyniku obecności takich toksyn w organizmie.

Mięso mielone wołowe ma z kolei najwięcej cynku, który jest bardzo cenny zwłaszcza dla kobiet w ciąży i karmiących matek. Odpowiedni poziom cynku w organizmie gwarantuje prawidłowy przebieg ciąży i rozwój płodu, a noworodkom zapewnia właściwy rozwój mózgu i zmysłu wzroku.

W 100 g mięsa mielonego wieprzowego jest ok. 300 kalorii. To całkiem sporo, zwłaszcza zważywszy, że w takiej samej ilości mięsa mielonego wołowego kalorii jest tylko 147, czyli o połowę mniej. Warto więc wybierać w sklepie mięso mielone chude: wołowe właśnie i drobiowe, np. z indyka.

Mięso mielone w kuchni
Mięso mielone może stanowić bazę do wielu potraw: kotlety mielony, klopsiki, pyzy czy pierogi z mięsem to tylko niektóre pomysły na wykorzystanie mięsa mielonego w kuchni polskiej, a przecież niemal każda kuchnia świata ma swoje tradycyjne potrawy, do przygotowania których wykorzystuje się mięso mielone. Nie ma co kryć, zawsze warto mieć odrobinę mięsa mielonego w lodówce. Łatwo przygotować z niego najrozmaitsze dania, a przy tym dostarcza nam cennych składników odżywczych. Jednak potrawy z mięsa mielonego wyjdą smaczne, jeśli wybierzemy odpowiedniej jakości mięso.

Przepisy

ycipk-qychbv
ycipk-qychbv
ycipk-qychbv
ycipk-qychbv
ycipk-qychbv
ycipk-qychbv
ycipk-qychbv