Trwa ładowanie...
d12gxrw
d12gxrw

Śniadanie

Śniadanie - przepisy na ciepłe śniadanie, na śniadanie na słodko oraz na szybkie i zdrowe śniadanie Shutterstock
Śniadanie - przepisy na ciepłe śniadanie, na śniadanie na słodko oraz na szybkie i zdrowe śniadanie

Śniadanie jest pierwszym i najważniejszym posiłkiem. Chociaż uczymy się tego już na wczesnych etapach szkoły podstawowej, często ignorujemy ten fakt. Warto jednak dokładnie zaplanować to, co zjemy o poranku.

Zasady Instytutu Żywności i Żywienia informują nas o tym, że powinniśmy spożywać 4-5 posiłków dziennie, najlepiej regularnie co 3-5 godzin. Każdy nasz dzień powinniśmy rozpocząć oczywiście od śniadania, które powinno stanowić 25-30 proc. naszego dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Warto zadbać o to, by ten pierwszy posiłek zjeść do 2 godzin od obudzenia się. Jest to szczególnie ważne, ponieważ w czasie snu nasz metabolizm spowalnia, dlatego po przebudzeniu się powinniśmy zadbać o to, by na nowo przyśpieszył. Ponadto o poranku musimy dostarczyć naszemu organizmowi energii i niezbędnych wartości odżywczych.

Zjedzenie śniadania pomoże nam także w lepszym koncentrowaniu się, zapamiętywaniu informacji i uczeniu się. To właśnie dlatego tak ważne jest, by uczniowie i osoby młode jadły regularnie pełnowartościowe śniadania.

O śniadaniu powinny pamiętać także te osoby, które dbają o swoją sylwetkę. Badania pokazują, że jeżeli opuścimy pierwszy posiłek o poranku, zwiększamy ryzyko objadania się wieczorem.

*Śniadanie – co jeść *
Oprócz tego, że śniadania warto jeść regularnie każdego dnia, powinniśmy także zwracać uwagę na to, jakie wartości odżywcze dostarczymy naszemu organizmowi o poranku. Szykując ten pierwszy posiłek powinniśmy zwrócić uwagę na to, by na naszym talerzu znalazły się nienasycone tłuszcze. Znajdziemy je m.in. w rybach, orzechach czy olejach roślinnych. Oprócz tego zdrowe śniadanie to także węglowodany złożone, które zapewnią nam energię na pierwsze godziny nadchodzącego dnia. Dbajmy się o to, by rano zjeść pełnoziarniste pieczywo, otręby czy płatki owsiane. Powinniśmy pamiętać również o porannej porcji warzyw i owoców oraz dostarczeniu organizmowi białka. Nie musi być to koniecznie mięso. Zamiast szynki czy parówek świetnie sprawdzą się np. jajka, najlepiej ugotowane na miękko.

Chociaż wielu z nas jest zabieganych i nie ma czasu na to, by samemu przygotowywać posiłki, nie rezygnujmy z pełnowartościowych śniadań na rzecz zjedzenia drożdżówki czy batonika. Takie słodkie przekąski dadzą nam energię, jednak nie dostarczą odpowiednich wartości odżywczych.

Przepisy

d12gxrw
d12gxrw
d12gxrw
d12gxrw

d12gxrw
d12gxrw
d12gxrw