WP

Ryżowe placuszki w chrupiącej panierce. Doskonałe na śniadanie - Przepis

Trwa ładowanie...
Zdjęcie kuchenny kredens
Podziel się

- Nazwa dania, na które dziś podaję przepis prawdopodobnie pochodzi bezpośrednio od rosyjskiego оладья – oładki, czyli smażone placuszki a tym właśnie nasze tytułowe danie jest. Przepis na nie znalazłam w Kucharzu Warszawskim, książce kucharskiej jeszcze z 1889 roku i choć oryginalna receptura nie była raczej precyzyjna (nie zawierała na przykład konkretnej ilości potrzebnych składników), to jednak jest to danie na tyle intuicyjne, że mogłam odtworzyć je z powodzeniem już za pierwszym podejściem i spisać dla was konkretne proporcje. Z podanych poniżej składników wyszło mi 5 solidnej wielkości olatków, które zresztą błyskawicznie zniknęły z talerzy. Zjedliśmy je na kolację ale równie dobrze sprawdzą się na śniadanie, deser czy podwieczorek. Bo to placuszki na tyle uniwersalne w smaku, że nie znają ograniczeń pory dnia - czytamy na blogu "Kuchenny Kredens".

Składniki
  • 125 g suchego ryżu białego
  • 1,5 – 2 szkl mleka
  • łyżka masła
  • 2-3 łyżki cukru
  • Skórka otarta z jednej cytryny
  • 2 jajka (jedno do masy i jedno do panierowania)
  • Bułka tarta
  • szczypta soli
  • Ulubiona konfitura
Przepis

Ryż sparzyć i ugotować na mleku na gęsto z dodatkiem skórki otartej z cytryny i masła. Zwłaszcza pod koniec gotowania masę należy niemal ciągle mieszać by zapobiec przypaleniu. Wystudzić.

Ryż zblendować na jednolitą masę, dosłodzić do smaku. Dodać szczyptę soli i jajko i całość dokładnie wymieszać. Z powstałej masy formować okrągłe placuszki - przed formowaniem kolejnego dobrze jest zamoczyć ręce w zimnej wodzie, by gęsta masa nie przyklejała się do rąk. Gotowe placuszki posmarować roztrzepanym jajkiem i obtoczyć w bułce tartej. Smażyć z dwóch stron na patelni, najlepiej na maśle klarowanym aż placuszki nabiorą złotego koloru. Podawać ciepłe z ulubioną konfiturą lub posypane cukrem pudrem.

WP

Zobacz też przepis na tartę z jabłkami

WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
WP
WP