Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

SuperFoody w kuchni - zdrowe odżywianie każdego dnia

Coraz więcej osób świadomie wybiera zdrowe, prawidłowe odżywianie. Zbilansowana dieta to krok w dobrą stronę, ponieważ jesteśmy tym, co jemy. Zdrowe nawyki żywieniowe pozwalają nie tylko uniknąć wielu nieprzyjemnych objawów, ale często zdrowe jedzenie umożliwia wyeliminowanie wielu schorzeń. Sprawdź, na czym polega zdrowe odżywianie i jakich zasad przestrzegać, aby jak najdłużej cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem.

 Źródło: Materiały prasowe
d4ohble

Szeroki asortyment produktów zdrowej żywności znajdziesz tutaj: https://nabea.pl/pl/menu/suplementy/zywnosc/zdrowa-zywnosc-3036.html

Co to jest SuperFoods? 

Superfoods, to znaczy żywność o korzystnym wpływie na zdrowie, bardzo bogata w składniki odżywcze i związki bioaktywne, coraz bardziej cieszy się większym zainteresowaniem i jest chętnie włączana do diety. Lista superfoods jest długa i może być podzielona na kilka kategorii w zależności od działania. Do najbardziej popularnych należy żywność o wysokim potencjale przeciwutleniającym.

Pojemność antyoksydacyjna, czyli zdolność do absorbowania form tlenu przez antyoksydanty w próbkach biologicznych, w skrócie ORAC.

d4ohble

Wartość ORAC informuje o zdolności wychwytywania i neutralizacji wolnych rodników, a co za tym idzie-zdolności do ochrony komórek organizmu przed stresem oksydacyjnym. Czynniki takie jak zanieczyszczenie powietrza, stresujący tryb życia lub zła dieta są głównymi przyczynami stresu oksydacyjnego, prowadzą do uszkodzeń przyspieszają proces starzenia i mogą również powodować raka lub choroby neurodegeneracyjne.

Aby temu zapobiec, wprowadź do swojej diety skuteczne antyoksydanty

Co zalicza się do SuperFoods?

Zdrowa dieta powinna zawierać superfoods korzystnie wpływających na przyspieszenie przemiany materii i oczyszczanie wątroby zaliczane są m.in.:

  • jagody goji – W zdrowej diecie nie może zabraknąć jagód goji, które są nazywane najzdrowszym pożywieniem świata i pochodzące z dolin Chin, Tybetu oraz Mongolii. W takich produktach spożywczych znajdziemy w nich dużą ilość składników mineralnych, witamin, aminokwasów, żelaza i witaminy C (zwłaszcza jeśli spożywamy je na świeżo). Posiadają wiele niezbędnych składników odżywczych, które posiadają niebagatelny wpływ na procesy trawienne, oczyszczanie wątroby, regulowanie stężenia glukozy we krwi oraz opóźnianie efektów starzenia;
  • jagody acai – pochodzące z deszczowych lasów rosnących w Amazonii, bogate w witaminy i minerały, błonnika oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jagody acai skutecznie obniżają ciśnienie tętnicze krwi, regulują stężenie cholesterolu i poziom glukozy we krwi;
  • młody jęczmień – bogaty w łatwo rozpuszczalny błonnik pokarmowy zielony jęczmień jest w stanie zwiększyć metabolizm tłuszczu w organizmie i obniżyć stężenie cholesterolu. Ma także wyjątkowo pozytywny wpływ na poprawne funkcjonowanie układu pokarmowego.

Polskie superfoods 

Stosując zdrowe odżywianie, pamiętajmy też o łatwo dostępnych i tańszych polskich superfoods, które możemy do niej wprowadzić. Znajdują się wśród nich:

  • kasza jaglana – lekkostrawna i bezglutenowa, jednocześnie odkwaszająca organizm. Jej neutralny smak sprawia, że jest uniwersalnym składnikiem codziennego użytku. Delikata, z dodatkiem orzechów, cynamonu i przygotujemy pyszne i pożywne śniadanie.Sprawdza się również jako składnik pasztecików lub sałatek;
  • orzechy włoskie – mimo wysokiej zawartości tłuszczu nie są tuczące, a są świetną przekąską, dostarczając białko, błonnik, kwasu foliowego, magnez i fosforu;
  • żurawina – jest prawdziwym bogactwem antyutleniaczy, witaminy C, beta-karotenu, polifenoli i flawonoidów. Żurawina obniża poziom złego cholesterolu i zapobiega przyleganiu bakterii do ścianek organów takich jak żołądek, minimalizując ryzyko wystąpienia jego wrzodów.

 

Artykuł sponsorowany
d4ohble
d4ohble
Więcej tematów