Trwa ładowanie...

Ananas nowym owocem Millenialsów. Zdetronizował awokado

"Jakieś pół wypłaty poszło mi na to guacamole. Bo w Piotrze&Pawle cztery awokado dwa patole (tysiące)" – śpiewał niegdyś warszawski raper Taco Hemingway. I rzeczywiście awokado było ostatnimi czasy drogie i szalenie modne. Ale w tym sezonie biel to nowa czerń, a ananas… nowym awokado.

Ananas nowym owocem Millenialsów. Zdetronizował awokadoŹródło: Unsplash
d2brt7p
d2brt7p

Podane na grzance lub zmiksowane z kakao w zdrową formę brownie, awokado od dłuższego czasu jest ulubionym owocem pokolenia Millenialsów.

Tymczasem w 2018 roku awokado zostało wyprzedzone przez ananasa, którego w latach 70. uznawano za szczyt wyrafinowania. Obecnie to najszybciej sprzedający się owoc w Wielkiej Brytanii. I to na tyle, że wzrosły nawet ceny pizzy hawajskiej.

Nie wiadomo, dlaczego ananas nagle stał się modnym towarem, ale nie ulega wątpliwości, że jest to owoc bardzo zdrowy. Zawiera nie tylko więcej witaminy C niż pomarańcze, ale również sporo manganu i błonnika pokarmowego. W przeciwieństwie do awokado, które jest bogate w zdrowe nienasycone tłuszcze, ananas żadnego tłuszczu nie zawiera. A mimo słodkiego smaku, jest niskokaloryczny - filiżanka kawałków ananasa ma ok. 83 kcal.

d2brt7p

Aby sprostać nieoczekiwanemu zapotrzebowaniu, Kostaryka - kraj, który dostarcza większość owoców do Europy - zwiększyła produkcję ananasów o 10 procent. Jednak mimo że sprzedaż żółtych owoców rośnie szybko, to jeszcze sporo wody w Tamizie upłynie, zanim ananasy zastąpią awokado na podium ulubionego owocu Wielkiej Brytanii.

Brytyjscy konsumenci wydali na awokado ok. 175 milionów funtów w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Na ananasy - tylko 44 miliony.Nie wiadomo jeszcze, jak wyglądają statystyki w Polsce.

d2brt7p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2brt7p
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj