Trwa ładowanie...
LifeTube/Jaja w kuchni
16-02-2016 09:38

Awokado zapiekane z jajami oraz bajgiel z guacamole i boczkiem

Nie od dziś wiadomo, że śniadanie to jeden z najważniejszych posiłków dnia, dlatego powinno być odpowiednio zbilansowane, aby zapewniło nam energię na pierwszą część dnia. Masz już dość kanapek, a owsianka zaczyna Ci się nudzić? Zobaczcie przepis na proste, ale wykwintne śniadanie z awokado w roli głównej.

d1q0vb8
d1q0vb8

Nie od dziś wiadomo, że śniadanie to jeden z najważniejszych posiłków dnia. Powinniśmy więc zadbać, by było odpowiednio zbilansowane i zapewniło energię na pierwszą część dnia. Dobrym pomysłem będzie wykorzystanie w menu awokado.

Awokado uznawane jest za jeden z najzdrowszych owoców świata. Choć charakteryzuje się wysoką kalorycznością (nawet 160 kcal na 100 g) i zawartością tłuszczu, zawiera związki hamujące wchłanianie cholesterolu. Owoc zawiera luteinę, która doskonale wpływa na poprawkę wzroku, a także jest bogaty w szereg witamin - B1, B2, E, D, C.

Marcin z bloga "Jaja w kuchni" przygotował awokado zapiekane z jajami oraz bajgla z guacamole i boczkiem. Kucharz pokazał jak w prosty sposób usunąć pestkę z awokado.

Składniki:

2 miękkie awokado; kiść pomidorków koktajlowych, 4 jaja, 2 plastry boczku, tymianek; 1 limonka, sól, pieprz, czosnek, oliwa, ulubione pieczywo.

d1q0vb8

Przygotowanie:

Przed przygotowaniem awokado rozgrzej piekarnik do 220 stopni Celsjusza. Następnie rozłóż papier do pieczenia na blasze. Umyte wcześniej pomidorki połóż na tymianku, przypraw je i polej odrobiną oliwy. Przekrój awokado na pół i wyciągnij pestki, wbijając w nie nóż. Wlej jajko do awokado. Dopraw do smaku solą i pieprzem. Rozłóż dookoła plastry boczku i kilka rozgniecionych ząbków czosnku. Piecz około 15 minut w 220 stopniach. Na koniec dodaj ulubione pieczywo.

d1q0vb8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1q0vb8
Więcej tematów