Gwiazdy znów promują drugie śniadanie
Andrzej Krzywy, Dominika Gwit, Dorota Chotecka, Ania Wyszkoni i Marek Kaliszuk ponownie będą namawiali Polaków do zabierania ze sobą z domu drugiego śniadania! We wrześniu rusza bowiem jesienna odsłona kampanii edukacyjno-informacyjnej „Jem Drugie Śniadanie”.
Odkąd pamiętam jem drugie śniadanie. Mój organizm przyswaja małe posiłki ale częste. Drugie śniadanie jest u mnie podstawą – mówi Anna Wyszkoni.
Kampanię wspierają także dietetycy, którzy zaznaczają, że regularne spożywanie drugiego śniadania, a także zwracanie uwagi na to, co konkretnie wchodzi w jego skład, sprzyja dobrej kondycji psychicznej i fizycznej, zapobiega otyłości, a co za tym idzie, wszelkim chorobom metabolicznym, układu krwionośnego oraz zaburzeniom gospodarki hormonalnej.
- Uczniom w kółko powtarzam zasadę „Do szkoły po śniadaniu i ze śniadaniem”. Spożywanie drugiego śniadania oraz regularność posiłków, zapewniają prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu, któremu nie serwujemy huśtawek w postaci głodówek lub stanów przejedzenia. Dzięki stałym odstępom między posiłkami pozwalamy harmonijnie działać naszemu organizmowi. A on odwdzięczy nam się smukłą sylwetką i ogólnym dobrym samopoczuciem – mówi Martyna Hnatyszyn - psychodietetyk, praktyk psychoedukacji oraz wsparcia w kształtowaniu nawyków prozdrowotnych, ekspert kampanii edukacyjno-informacyjnej „Jem Drugie Śniadanie”
Sponsorem kampanii jest Z.T. „Bielmar” Sp. z o.o. z Bielska Białej, producent tak popularnych produktów jak margaryna Śniadaniowa i Palma, czy olej Beskidzki. Bielmar od wielu lat bacznie obserwuje nawyki żywieniowe Polaków i stara się przypominać o zasadach prawidłowego odżywiania. Firma postanowiła zaangażować się w akcję, by móc te nawyki kreować i przypominać Polakom o drugim śniadaniu oraz pomóc tym, których na posiłki nie stać. Produkty firmy Bielmar z logo kampanii „Jem Drugie Śniadanie” wspierają także program dożywiania dzieci „Pajacyk”. Dzięki sponsorowi akcji, już we wrześniu ok. 15 tys. ciepłych posiłków trafi do najuboższych dzieci w szkołach na terenie całej Polski.
O jedzeniu drugiego śniadania ma przypomnieć także Ogólnopolski Dzień Drugiego Śniadania, który ustanowiono na drugi poniedziałek września. W tym roku przypada on na 14 września, a do obchodów zapraszają organizatorzy kampanii „Jem Drugie Śniadanie” oraz ambasadorzy akcji.
Patronami medialnymi kampanii „Jem Drugie Śniadanie” są: Wirtualna Polska, AMS, Radio Złote Przeboje, Super Express, Przyjaciółka, Pani Domu, Poradnik Domowy oraz Vita.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.jemdrugiesniadanie.pl