WP

Zdrowe i smaczne siemię lniane. Pomoże spalić tłuszcz i zmniejszyć cholesterol

Niepozorne ziarenka to jeden z najstarszych środków leczniczych znanych człowiekowi. Jednak nasiona lnu świetnie sprawdzą się również w kuchni. Podpowiadamy, jakie właściwości ma ten produkt i jak użyć go w kuchni.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Niepozorne ziarenka lnu to skarbnica witamin i mikroelementów.
Niepozorne ziarenka lnu to skarbnica witamin i mikroelementów. (Fotolia)
WP

"Gdybyśmy byli zmuszeni spośród wszelkich bogactw medycyny naturalnej wybrać tylko jedno z nich, najlepszym wyborem byłoby siemię lniane" – twierdzi znana amerykańska lekarka Christina Horner, specjalizująca się w walce z rakiem piersi. Nasiona lnu zwyczajnego mogą być skuteczne zarówno w leczeniu, jak i profilaktyce tego nowotworu. To zasługa ich niezwykłego składu, siemię jest bowiem najbogatszym źródłem lignanów – związków organicznych charakteryzujących się silnymi właściwościami antyoksydacyjnymi oraz przeciwestrogenowymi. Naukowcy wykazali, że regularne, codzienne spożywanie około 1/4 szklanki siemienia lnianego zmniejsza niebezpieczeństwo zachorowania na raka piersi o blisko 25 proc.

Oczywiście nie jest to jedyna zaleta tego produktu, od wieków uchodzącego za skuteczne remedium na wzdęcia, zaparcia, nieżyty żołądka, nadkwasotę czy dolegliwości menstruacyjne. Siemię lniane bogate w witaminy (E, B1, B6), a także żelazo, cynk, magnez czy nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, przeciwdziała też astmie, zaćmie, miażdżycy i udarowi mózgu, obniża również poziom "złego"cholesterolu we krwi. Ma szerokie zastosowanie zarówno w leczeniu zapalenia oskrzeli i kaszlu, jak i łagodzeniu skutków oparzeń czy odmrożeń.
Ziarenka lnu zadowolą również osoby szukające sposobów na zdrowe odchudzenie. Dostarczają bowiem błonnika, który korzystnie wpływa na pracę przewodu pokarmowego, przyspiesza usuwanie szkodliwych toksyn i zapewnia szybsze uczucie sytości, a w połączeniu z innymi składnikami siemienia (przede wszystkim nienasyconymi kwasami tłuszczowymi), daje "mieszankę" znakomicie spalającą tkankę tłuszczową.

Przepis na krakersy z siemienia lnianego

Siemię zalewamy na noc wodą z dodatkiem przypraw, np. cynamonu i gałki muszkatołowej, następnego dnia powstały kleik rozsmarowujemy na papierze do pieczenia i wkładamy na pół godziny do piekarnika rozgrzanego do temperatury ok. 120 stopni. Gotowy arkusz łamiemy na kawałki.

WP

Przepis na napój z siemienia lnianego

Dwie łyżki siemienia lnianego zagotować w dwóch szklankach wody. Cały napar powinien pogotować się 10 minut. Siemię lniane najlepiej pić rano na czczo – wtedy daje lepszy efekt i zabezpiecza ściany żołądka na cały dzień.

Przepis na lnianą owsianę

Cztery łyżki płatków owsianych wymieszać z siemieniem lnianym, szczyptą cynamonu. Zalać wodą i podgotować. Dodajemy suszone owoce lub sezonowe słodkości i ulubione pestki, np. pestki dyni albo nasiona słonecznika. W miarę potrzeby dolewamy wodę, gotujemy ok. 5 minut, aż całość zgęstnieje.

WP

Zobacz wideo: Superfood, które pomoże w odchudzaniu

WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP