Napoje "bez dodatku cukru", "naturalne" i "100 proc. smaku"
Producent może używać dowolnych sloganów reklamowych, żeby zachęcić nas do zakupu. Na szczęście nie wolno mu kłamać. Jednak marketingowcy, licząc na nieuwagę klientów, sprytnie to omijają. Przede wszystkim nie chwalą się, że sok nie został zrobiony ze świeżych owoców, a z koncentratu. Gorzej, gdy zamiast soku kupimy "podszywający się" pod niego napój owocowy, który w składzie ma zazwyczaj tylko kilka proc. soku. Reszta to woda i sztuczne dodatki. Zazwyczaj ukrywa się pod ładnym hasłem np. "naturalna pomarańcza" czy "100 proc. smaku".
Warto też zwrócić uwagę na slogany dotyczące cukru. Soki owocowe z wyjątkiem gruszowych i winogronowych mogą być dosładzane. Producent nie musi o tym informować, jeśli dodatek nie przekracza 15 g na litr. Zgodnie z prawem taki sok uważany jest za niesłodzony i jako taki może być reklamowany. Warto też pamiętać, że do złagodzenia kwaśnego smaku owoców, producent może użyć innej substancji słodzącej. Wówczas napis "bez dodatku cukru" także jest prawdziwy.