Momofuku Ando - Taj, który zmienił obraz żywienia
Pochodzący z Tajlandii Momofuku tuż po II wojnie światowej dostał japońskie obywatelstwo i zapoczątkował biznes, który na zawsze zmienił oblicze przygotowywania makaronu. Historia suszonego makaronu i "zupki chińskiej" sięga roku 1958, kiedy to po kilku latach eksperymentów, udało mu się opracować metodę szybkiego suszenia smażonego makaronu. Produkt sprzedawany był w postaci bloczków i pachniał kurczakiem - wzorowany był bowiem na ramenie, czyli tradycyjnym azjatyckim rosole z makaronem pszennym i innymi dodatkami. Co ciekawe, pierwsze błyskawiczne zupki uważane były za towar luksusowy - ich cena była znacznie wyższa niż świeży makaron udon. Kolejnym krokiem Momofuku było wypuszczenie w 1971 roku na rynek zup Nissin, sprzedawanych w plastikowych kubeczkach, pełniących
jednocześnie rolę naczynia do zaserwowania dania. Był to także jeden z pierwszych towarów gastronomicznych, których producent zobligowany został do umieszczania na opakowaniu daty produkcji.