Trwa ładowanie...

10 powodów, dla których zawsze powinieneś mieć maślankę w swojej lodówce

Mówi się, że jesteś tym, co jesz. Skoro tak, to zasługujesz na to, by w twojej kuchni gościły produkty najwyższej jakości. Jednym z nich jest Maślanka Mrągowska, która zachwyca swoim smakiem oraz świeżością. Oto dlaczego warto mieć ją zawsze pod ręką!

Artykuł poleca Mlekpol
 Źródło: materiały partnera
d1nczkh
d1nczkh

Maślanka to produkt, który zachwyca w wersji solo, a w zestawie z innymi składnikami nadaje potrawie kremowej konsystencji i niepowtarzalnego aromatu. Mało tego, regularne spożywanie maślanki może mieć korzystny wpływ na zdrowie i urodę. Czy to naprawdę możliwe? Jakie zalety kryje w sobie ten wyjątkowy przysmak?

1.     Nawadnia organizm

Woda stanowi około 2/3 masy ciała. Bierze udział w transporcie substancji odżywczych oraz usuwaniu zbędnych produktów przemiany materii. To dlatego jednym z czynników wpływających na prawidłowe funkcjonowanie organizmu jest stałe dostarczanie płynów. Nie musi to być jednak sama woda. Śmiało możemy sięgać po herbatki ziołowe, koktajle czy zupy. Na upały chętnie wybieramy chłodnik litewski. Przyrządzenie go jest naprawdę proste – wystarczy pęczek botwinki, kilka rzodkiewek, ogórek zielony lub kilka sztuk małosolnych, a także naturalna Maślanka Mrągowska. Połączenie tych składników sprawi, że zupa nabierze pięknego różowego koloru. Możemy też przygotować chłodnik z samych ogórków i maślanki – uzupełniamy go szczyptą kopru, posiekanym szczypiorkiem i ugotowanym jajkiem na twardo.

2.     Chroni mikroflorę jelit

Mikrobiom, czyli bakterie zasiedlające jelita są bardzo ważne dla całego organizmu. Dzięki temu nasz układ pokarmowy funkcjonuje prawidłowo, a dobre bakterie hamują namnażanie się niektórych patogenów. Aby utrzymać prawidłową florę, warto sięgać po produkty fermentowane, np. kiszonki, kefir czy maślankę. Zawarte w maślance szczepy bakterii kwasu mlekowego wspomagają prawidłową mikroflorę jelitową, wzmacniają organizm po kuracji antybiotykowej, a nawet pomagają przyswajać niektóre witaminy. Jeżeli chcemy zadbać o nasze jelita, sięgnijmy po naturalną Maślankę Mrągowską od firmy Mlekpol. Ten orzeźwiający napój mleczny powstał na bazie regionalnej receptury, z najlepszego polskiego mleka. Jest doskonałym uzupełnieniem diety. Pamiętajmy, by nie pić napoju w pośpiechu – unikniemy przepełnienia w żołądku i wzdęć, a nasz przewód pokarmowy będzie nam wdzięczny.

d1nczkh

3.     Poprawia włosy i paznokcie

To, co jemy wpływa nie tylko na stan naszego zdrowia, ale również na wygląd. Aby zadbać o to, by nasze włosy i paznokcie były zdrowe i mocne, wystarczy spożywać odpowiednią ilość witamin i minerałów. W diecie powinny znaleźć się m.in. warzywa strączkowe (fasola, bób, groch, ciecierzyca, soja) zawierające sporo magnezu oraz witamin z grupy B, które odpowiadają za prawidłowy wygląd płytki paznokciowej i chronią ją. W jaki sposób możemy dostarczyć organizmowi tych cennych mikroelementów? Ciekawym rozwiązaniem są świeże koktajle z owoców sezonowych albo pyszne pankejki na bazie truskawkowej Maślanki Mrągowskiej. Przepis na te ostatnie znajdziecie w poniższym filmie powstałym w ramach Fridge Challenge, czyli cyklu wideo pokazującego, co pysznego i jednocześnie zdrowego możemy zrobić w kilka minut, kiedy zaglądamy do lodówki i nie mamy pomysłu na posiłek. Więcej świetnych inspiracji znajdziemy zresztą na stronie https://maslankamragowska.pl/przepisy. Przykład? Szparagowa sałatka z ciecierzycą, szpinakiem i migdałami – oczywiście z maślankowym dipem, marchewka pod kruszonką, grzanki z botwinką czy fasolkowe frytki. Sprawdźcie sami!

Robimy kultowe truskawkowe pankejki. Fridge Challenge z Maślanką Mrągowską.

4.     Wspiera naszą odporność

Maślanka to produkt wielozadaniowy, który nie tylko dobrze smakuje, ale też wzmacnia kości i wspiera układ odpornościowy. Już jedna szklanka pokrywa dzienne zapotrzebowanie na wapń w ok. 20 proc. Jak wiadomo, wapń jest niezbędny dla prawidłowego wzrostu kości szczególnie u dzieci – dodatkowo wpływa na stan układu krwionośnego. Zawarty w maślance potas uczestniczy w przemianach energetycznych i wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Co ważne, w maślance znajdziemy również witaminę B2, która odpowiada za prawidłową pracę układu immunologicznego, dobry wzrok i piękną skórę. Dobrym źródłem witaminy B2 są również brokuły, jaja, banany, truskawki i ziemniaki, a także orzechy włoskie oraz nasiona dyni i słonecznika. Jeżeli chcemy dostarczyć sobie jak najwięcej tego składnika, możemy przyrządzić apetyczny smoothie bowl truskawkowo-bananowy. Wystarczy zmiksować mrożone truskawki z bananem, naturalną maślanką i odrobina miodu, wlać koktajl do miseczki, a następnie dodać owoce takie jak borówki, jeżyny czy maliny i posypać całość ulubionymi nasionami i orzechami. To idealny sposób na szybkie i lekkie śniadanie w gorący dzień.

d1nczkh

5.     Poprawia pamięć i koncentrację

O mikroelementach nie można zapomnieć, jeśli chcemy odnosić sukcesy. Do codziennej diety warto zatem włączyć witaminy i minerały, takie jak magnez, cynk, krzem, witamina C, beta-karoten i kwas foliowy. Kolejną cenną substancją, która wpływa pozytywnie na umysł, jest lecytyna zawarta w nabiale, w tym w pysznej maślance. Po pierwsze, poprawia pamięć i koncentrację, co przekłada się na lepsze wyniki w nauce i pracy. Po drugie, wspomaga pracę wątroby, a także uczestniczy w metabolizmie tłuszczu i cholesterolu oraz spowalnia starzenie komórek. Jak tym razem wykorzystać maślankę? Proponujemy tortillę z kurczakiem i wędzoną papryką marynowaną w oliwie i maślance naturalnej. Najlepiej wybrać paprykę zieloną, ponieważ zawiera sporo luteoliny (przeciwutleniacza), która działa przeciwzapalnie, a także ogranicza problemy z pamięcią i poprawia koncentrację.

6.     Pomaga utrzymać zdrowie

Kolejną zaletą maślanki jest to, że odznacza się zawartością fosfolipidów, czyli związków należących do grupy lipidów (tłuszczy). Mają one korzystny wpływ na nasze zdrowie, np. wspierają one regenerację wielu narządów i układu nerwowego, a także zapewniają prawidłową przemianę materii wewnątrz komórki. Fosfolipidy zawarte w maślance są niczym strażnicy wątroby, a ich obecność wpływa korzystnie na wydzielanie żółci i soków trawiennych. Z tego powodu po maślankę śmiało mogą sięgać osoby, które zmagają się z problemami żołądkowymi lub zaparciami. A może by tak przyrządzić owsiankę? Wystarczy wsypać płatki górskie do miski, zalać je maślanką, odstawić na noc do lodówki. Rano dodajemy odrobinę miodu i kilka plasterków banana. Dekorujemy pestkami słonecznika i mamy pełen zdrowia posiłek.

d1nczkh

7.     Dba o właściwą masę ciała

W trosce o piękną sylwetkę jesteśmy w stanie zrobić wiele. Będąc na diecie redukcyjnej, konieczne jest spożywanie jak najwięcej ilości posiłków białkowo-tłuszczowych. Ma to na celu głównie utratę wagi przy jednoczesnej budowie mięśni. Do swojego jadłospisu możemy włączyć koktajle odżywcze na bazie naturalnej Maślanki Mrągowskiej. Taką maślankę możemy łączyć z sezonowymi owocami – truskawkami, borówkami czy jeżynami. W kolejnych etapach dbania o sylwetkę ważne jest regulowanie masy ciała, i tu warto postawić na zbilansowaną dietę bogatą w białko, zdrowe tłuszcze oraz warzywa i owoce. Sięgajmy po te, które są świeże i lekkostrawne.

8.     Pasuje do wielu dań

Maślanka to produkt, który ma kremową konsystencję i świeży smak. Jest idealnym wyborem dla tych, którzy szukają lekkości i natury. Co do wariantów smakowych, jest ich naprawdę sporo – od naturalnego po owocowe i korzenne. Ta różnorodność sprawia, że maślanka jest doskonałą i uniwersalną bazą wielu potraw, np. pulpetów, które będą idealną propozycją na lekki lunch czy szybki obiad dla całej rodziny. Wystarczy przyprawić mięso, usmażyć, zalać bulionem i dodać fasolkę szparagową. Następnie dodajemy maślankę i dusimy na ogniu przez kilka minut. Na koniec danie posypujemy koperkiem i podajemy całość z makaronem lub ulubioną kaszą.

 materiały partnera
Źródło: materiały partnera

9.     Świetnie zastępuje słodycze

Kto z nas nie kocha ciastek albo czekolady? Niestety to, co najpyszniejsze zwykle zawiera mnóstwo kalorii. Na szczęście z Maślanką Mrągowską od Mlekpol możemy cieszyć się smakiem ulubionych słodkości, a jednocześnie dbać o linię. Jeśli mamy słabość do ciast, zróbmy chlebek bananowy w wersji fit – rozgniatamy banany na mniejsze kawałki, następnie dodajemy maślankę, szczyptę soli, mąkę i roztrzepane jajka oraz masło. Do powstałej masy dodajemy sodę oczyszczoną i cynamon. Orzechy laskowe siekamy drobno nożem, podobnie jak gorzką czekoladę – większą część wrzucamy do miski z masą, a resztę zostawiamy na posypkę. Przygotowane ciasto układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Następnie wkładamy całość do piekarnika nagrzanego do 180 st. i pieczemy przez ok. 75 min. Palce lizać!

d1nczkh

10. Można zabrać ją w podróż

W drodze czy na wyjeździe często sięgamy po przetworzone przekąski, które nie są zbyt wartościowe. A gdyby tak wybrać zdrowszą alternatywę w postaci maślanki? No dobrze, ale przecież trudno wypić na raz litr… Tu Maślanka Mrągowska znów zaskakuje, proponując wygodne, kompaktowe opakowanie (500 ml). Nie trzeba jej przelewać do osobnego pojemnika, po prostu odkręcamy korek i rozkoszujemy się ulubionym smakiem. A jest z czego wybierać – naturalny, truskawkowy czy stracciatella. Amatorom nietypowych połączeń i jeszcze większych, rodzinnych opakowań (1000 ml) z pewnością przypadnie do gustu maślanka o smaku pieczonych jabłek, mango-kardamon lub owoców leśnych. Gdziekolwiek się znajdziemy, zawsze będziemy mieć pod ręką świeży i zdrowy posiłek. A nasze codzienne menu wejdzie na zupełnie nowy poziom!

Artykuł poleca Mlekpol
d1nczkh

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1nczkh
Więcej tematów