wp
Gotowanie na parze: bułeczki drożdżowe z farszem warzywno-mięsnym

Gotowanie na parze: bułeczki drożdżowe z farszem warzywno-mięsnym

Gotowanie na parze to jedna z najzdrowszych metod przygotowania posiłków. Produkty przygotowywane na parze zachowują witaminy i składniki mineralne, które ulegają wypłukiwaniu podczas np. tradycyjnego gotowania. W dodatku poprzez takie gotowanie ograniczamy ilość tłuszczu, tym samym ograniczając kaloryczność potraw. W ten sposób można przyrządzić praktycznie wszystko - od mięsa, ryb, po warzywa czy ryż.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie

Gotowanie na parze to jedna z najzdrowszych metod przygotowania posiłków. Produkty przygotowywane na parze zachowują witaminy i składniki mineralne, które są wypłukiwane podczas tradycyjnego gotowania. Na parze możesz ugotować praktycznie wszystko - od mięsa, ryb, po warzywa czy ryż.

wp

Andrzej Polan zaprezentował w kuchni "Dzień Dobry TVN" kilka pomysłów na dania ugotowane na parze. Na stole pojawiły się: bułeczki drożdżowe, pierożki z wiśniami i sosem śmietanowo-makowym oraz ryba parowana z gruszkami, chrzanem i marchewką. Kucharz pokazał, w jaki sposób przyrządzić dania na parze nie posiadając specjalnych naczyń.

Zobaczcie przepis na bułeczki drożdżowe.

Składniki na ciasto: 0.5 kg mąki, 40 g drożdży, 1 łyżka cukru, 1 łyżka soli, 3 łyżki oleju, 100 ml mleka, łyżeczka soli, 150 ml wody, proszek do pieczenia.

Przygotowanie:

wp

Drożdże rozpuszczamy w lekko podgrzanym mleku, następnie dodajemy cukier oraz łyżkę mąki. Dodajemy olej, sól oraz wodę. Wszystko mieszamy i wyrabiamy ciasto na gładko. Masę odstawiamy do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto dzielimy na małe kule i jeszcze raz odstawiamy do wyrośnięcia. Tak podrośnięte rozwałkowujemy na cienkie placuszki, smarujemy olejem i składamy na pół. Ponownie odstawimy do wyrośnięcia. Podrośnięte ciasto układamy na siatce i parujemy około 10 minut. Ugotowane delikatnie rozrywamy i wypełniamy smażonymi warzywami i chrupiącym boczkiem.

Składniki do farszu:

10 sztuk boczku wędzonego, 1 papryka, 1 cukinia, 1 cebula, 2 ogórki kiszone, natka pietruszki, koperek, oregano, musztarda francuska, olej do smażenia.

Warzywa kroimy w kostkę i całość smażymy na oleju. Na koniec dodajemy łyżkę musztardy francuskiej.

wp

**Awokado zapiekane z jajami**

**Owsianka – pyszna i zdrowa propozycja na śniadanie**

**NAJLEPSZE DIETY 2016**

wp
wp
wp
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.