Trwa ładowanie...
d3b3on1
d3b3on1

Tuńczyk

Tuńczyk ma delikatny smak. Dlatego świetnie komponuje się z wieloma dodatkami. Można go piec, grillować, smażyć, wędzić, suszyć, a także jeść na surowo. Przepisy z tuńczykiem 123
Tuńczyk ma delikatny smak. Dlatego świetnie komponuje się z wieloma dodatkami. Można go piec, grillować, smażyć, wędzić, suszyć, a także jeść na surowo. Przepisy z tuńczykiem

Tuńczyk to drapieżnik występujący niemal we wszystkich oceanach. Jego mięso jest barwy czerwonej. Tuńczyk doceniany jest niemal na całym świecie za swój wyjątkowy smak i właściwości zdrowotne.

Można jeść stek z tuńczyka, który ceniony jest nawet bardziej niż stek wołowy, rybę z puszki, która stanowi świetny dodatek do sałatek lub w wersji surowe, np. w postaci sushi. Na rynku krajowym dostępne są trzy gatunki tej ryby: tuńczyk biały, tuńczyk żółtopłetwy oraz tuńczyk pasiasty – bonito.

Tuńczyk to gatunek drapieżny z rodziny makrelowatych. Ma mocno umięśnione ciało w kształcie torpedy. Tuńczyk jako drapieżnik, znajduje się na szczycie łańcucha pokarmowego, dlatego jego mięso kumuluje duże ilości rtęci, która wpływa negatywnie na nasz układ nerwowy. Nie musimy jednak wykluczać tuńczyka ze swojego jadłospisu. Spożywanie go 1-2 razy w tygodniu na pewno nam nie zaszkodzi.

Tuńczyk to skarbnica witaminy A, E, D oraz kwasów omega-3, których brakuje w diecie większości Polaków. Ryba ta posiada także sporą dawkę białka oraz witaminy PP.

Tuńczyk jest chętnie wybierany przez osoby, które intensywnie trenują lub się odchudzają. Wynika to z faktu, iż tuńczyk jest rybą niskokaloryczną, która jednocześnie dostarcza dużą ilość białka. 100 g tuńczyka dostarcza ok. 110 kcal, z czego 23 g stanowią białka.

Oczywiście największą popularnością cieszy się tuńczyk konserwowany w puszce. Występuje on w różnych zalewach: w sosie własnym, w wodzie oraz w oleju roślinnym. Tuńczyk w puszce uratował niejeden obiad. Można z niego przyrządzić sos do makaronu lub sałatkę.

Tuńczyk ma delikatny smak. Dlatego świetnie komponuje się z wieloma dodatkami. Można go piec, grillować, smażyć, wędzić, suszyć, a także jeść na surowo. Jak każda ryba, lubi towarzystwo soku z cytryny lub limonki, czosnek i świeże zioła. Pasują do niego także czarne oliwki, czerwona cebula, ziarna sezamu, ocet balsamiczny, kapary, suszone pomidory.

Tuńczyk jest niewątpliwie cennym składnikiem, który powinien urozmaicać nasze menu. Jego wysoka zawartość białka oraz mała kaloryczność w połączeniu ze stosunkowo niską ceną przemawiają do wielu osób. Dużym atutem tej ryby jest jej wszechstronność i delikatny smak.

d3b3on1

d3b3on1
d3b3on1
d3b3on1