Trwa ładowanie...
dxbnoiz
dxbnoiz

Śliwki

Śliwki można jeść na surowo, dodawać do knedli, ciast i deserów, a także przyrządzać pyszne powidła na zimę. Przepisy ze śliwkami 123

Śliwki, chociaż to małe owoce z pestką, skrywają w sobie wiele cennych składników odżywczych. Od lipca do września trwa sezon na te pyszne owoce. Można je jeść na surowo, dodawać do knedli, ciast i deserów, a także przyrządzać pyszne powidła na zimę. Poza tym śliwki występują w postaci suszonej, która również skrywa w sobie ogromną moc.

Śliwki warto wykorzystać w kuchni. Te owoce mają naprawdę szerokie zastosowanie w kulinariach. W zależności od odmiany można je użyć do wielu dań. Jak każde owoce idealnie pasują do słodkich potraw i deserów. Ciekawym zastosowaniem śliwek jest faszerowanie nimi pierogów lub nadziewanie mięsa. Schab ze śliwką to doskonały pomysł na świąteczny obiad. Śliwki w boczku to dobra propozycja przekąski na imprezę z przyjaciółmi.

Śliwki nadają się do pieczenia, dlatego można je dodawać do ciast i deserów. Biszkopt ze śliwkami i kruszonką jest prosty w przygotowaniu, a zarazem bardzo efektowny. Te małe owoce idealnie pasują do czekolady, dlatego sprawdzą się w każdym deserowym wariancie w jej towarzystwie.

Ze śliwek można przyrządzać dżemy, konfitury, powidła, nalewki oraz soki czy kompoty na zimę.
Liczba odmian śliwek jest ogromna. Należą do nich renklody, mirabelki czy popularne u nas śliwki węgierki. Idealne do przetworów są odmiany renklod: althana, zielona, ulena lub węgierek: łowicka, włoska, zwykła.
Śliwka najbardziej znana jest ze swoich właściwości korzystnych dla układu pokarmowego. Owoce te regulują trawienie, poprawiają apetyt i chronią przed wolnymi rodnikami. Dzięki dużej zawartości pektyn (błonnika) zapobiegają zaparciom, a tym samym zmniejszają ryzyko pojawienia się nowotworów jelita grubego.

Wszystkie rodzaje śliwek mają podobne wartości odżywcze, natomiast różnią się zawartością kalorii. Mogą mieć ich od 80-120 w 100 gramach. W takiej porcji śliwek mamy około 12-14,6 g węglowodanów. Zawierają witaminę C, A i E, potas, żelazo, magnez, wapń, fosfor, antyoksydanty. Mają sporo witamin z grupy B, dzięki czemu wpływają łagodząco na nasz układ nerwowy.

Zdrowotny wpływ śliwek został doceniony przez farmakologię. Wyciąg ze śliwek jest często wykorzystywanym składnikiem leków.

Przepisy

dxbnoiz
dxbnoiz
dxbnoiz
dxbnoiz
dxbnoiz
dxbnoiz
dxbnoiz