Trwa ładowanie...
ycipk-16mw8o
ycipk-16mw8o

Śliwki

Śliwki można jeść na surowo, dodawać do knedli, ciast i deserów, a także przyrządzać pyszne powidła na zimę. Przepisy ze śliwkami 123

Śliwki, chociaż to małe owoce z pestką, skrywają w sobie wiele cennych składników odżywczych. Od lipca do września trwa sezon na te pyszne owoce. Można je jeść na surowo, dodawać do knedli, ciast i deserów, a także przyrządzać pyszne powidła na zimę. Poza tym śliwki występują w postaci suszonej, która również skrywa w sobie ogromną moc.

Śliwki warto wykorzystać w kuchni. Te owoce mają naprawdę szerokie zastosowanie w kulinariach. W zależności od odmiany można je użyć do wielu dań. Jak każde owoce idealnie pasują do słodkich potraw i deserów. Ciekawym zastosowaniem śliwek jest faszerowanie nimi pierogów lub nadziewanie mięsa. Schab ze śliwką to doskonały pomysł na świąteczny obiad. Śliwki w boczku to dobra propozycja przekąski na imprezę z przyjaciółmi.

Śliwki nadają się do pieczenia, dlatego można je dodawać do ciast i deserów. Biszkopt ze śliwkami i kruszonką jest prosty w przygotowaniu, a zarazem bardzo efektowny. Te małe owoce idealnie pasują do czekolady, dlatego sprawdzą się w każdym deserowym wariancie w jej towarzystwie.

Ze śliwek można przyrządzać dżemy, konfitury, powidła, nalewki oraz soki czy kompoty na zimę.
Liczba odmian śliwek jest ogromna. Należą do nich renklody, mirabelki czy popularne u nas śliwki węgierki. Idealne do przetworów są odmiany renklod: althana, zielona, ulena lub węgierek: łowicka, włoska, zwykła.
Śliwka najbardziej znana jest ze swoich właściwości korzystnych dla układu pokarmowego. Owoce te regulują trawienie, poprawiają apetyt i chronią przed wolnymi rodnikami. Dzięki dużej zawartości pektyn (błonnika) zapobiegają zaparciom, a tym samym zmniejszają ryzyko pojawienia się nowotworów jelita grubego.

Wszystkie rodzaje śliwek mają podobne wartości odżywcze, natomiast różnią się zawartością kalorii. Mogą mieć ich od 80-120 w 100 gramach. W takiej porcji śliwek mamy około 12-14,6 g węglowodanów. Zawierają witaminę C, A i E, potas, żelazo, magnez, wapń, fosfor, antyoksydanty. Mają sporo witamin z grupy B, dzięki czemu wpływają łagodząco na nasz układ nerwowy.

Zdrowotny wpływ śliwek został doceniony przez farmakologię. Wyciąg ze śliwek jest często wykorzystywanym składnikiem leków.

Przepisy

ycipk-16mw8o
ycipk-16mw8o
ycipk-16mw8o
ycipk-16mw8o
ycipk-16mw8o
ycipk-16mw8o
ycipk-16mw8o