Banan - Najnowsze informacje

Banan jest owocem pełnym wartości odżywczych, ale i kalorycznym 123
Podziel się
Banan - Informacje podstawowe
Charakterystyka

Banan jest jednym z najpopularniejszych owoców. Chętnie zabieramy go ze sobą do pracy czy szkoły, bo zaspokaja głód i dodaje energii w ciągu dnia. Warto wiedzieć jednak, że banan jest niezwykle bogaty w witaminy i wartościowe składniki odżywcze. Jest także ważnym składnikiem diety sportowców.

Wartości odżywcze

W bananach znajdziemy m.in. witaminę A, C, E, K oraz witaminy z grupy B, a także minerały przede wszystkim: potas, magnez, fosfor, wapń. Jedzenie bananów pozwoli nam wzmocnić serce, poprawić kondycję układu krążenia i układu nerwowego. Jest doskonałym sposobem zwalczania zgagi i zapobiegania zakwaszeniu organizmu. Banany ułatwiają także zasypianie i są pomocne w kłopotach z trawieniem.

Zastosowanie w kuchni

Banany mogą być spożywane nie tylko na surowo, ale także w wielu innych postaciach. Możemy je dodawać do sałatek albo płatków owsianych. Zrobić z nich placuszki lub babeczki bananowe. Świetnie sprawdzą się również jako zamiennik dla ziemniaków – są bowiem bogate w skrobię. Banany nadają się także do smażenia i grillowania. Suszone, w formie chipsów są składnikiem crunchy i batonów energetycznych. Banan może stanowić również dodatek do pysznej mrożonej kawy.
Banan z grilla? Jak najbardziej! Wybornie smakują nie tylko mięsa z rusztu, ale także warzywa (np. bakłażan), a nawet banany. Możemy okrasić je ulubionymi dodatkami, np. syropem klonowym, miodem albo jogurtem naturalnym.
Z banana możemy przygotować również rozmaite wypieki, jak chlebek czy babeczki albo szybkie i proste placuszki bananowe. To bardzo dobry pomysł na śniadanie, które daje dużo energii potrzebnej każdego poranka.