Trwa ładowanie...

Dieta na piękną skórę, która pozwoli na dłużej zachować opaleniznę

Jeśli opalamy się w odpowiedzialny sposób, zyskujemy nie tylko ładny kolor naszej skóry, ale również lepsze samopoczucie. Czasem poświęcamy na osiągnięcie odpowiedniego efektu całe wakacje i szkoda byłoby ten wysiłek zmarnować. Jak powinna wyglądać dieta, która umożliwi nam jak najdłuższe zachowanie opalenizny po lecie?

Share
Dieta na piękną skórę, która pozwoli na dłużej zachować opaleniznę
Źródło: 123RF
d4lwvi9

Okazuje się, że odpowiednio zbilansowane posiłki powinny zawierać jak najwięcej produktów zawierających prowitaminę A (beta-karoten), witaminę C, witaminę E i kwasy omega-3. Trudno te wszystkie składniki znaleźć w jednym produkcie, dlatego też codzienna dieta musi być różnorodna.

Beta-karoten w diecie

Prowitamina A to najważniejszy element w utrzymaniu zdrowej opalenizny. Znajdziemy ją w pomarańczowych i czerwonych owocach i warzywach, ale nie tylko. Najwięcej beta-karotenu zawierają: marchew, buraki, dynia, pomidory czy czerwona papryka. Jednak także zielone warzywa są dobrym źródłem prowitaminy A. Duże jej ilości zawierają szpinak i jarmuż, zielone warzywa liściaste, które powinny jak najczęściej znaleźć się na naszych talerzach. Jest jej także sporo w sałacie i awokado. Z owoców warto wymienić morele (zarówno świeże, jak i suszone), brzoskwinie wiśnie i śliwki. Najlepiej jeść je na surowo, ale przetwory z owoców także pomogą nam zachować ładny odcień skóry.

d4lwvi9

Witamina C

By opalenizna nie blakła tak szybko, niezbędna jest także witamina C. Pomaga ona w utrzymaniu odpowiedniej gospodarki wodnej w organizmie, a dobrze nawilżona skóra jest zdrowa i wolniej się złuszcza. Witaminę C znajdziemy przede wszystkim w owocach cytrusowych, dlatego też codziennie wypijana rano woda z sokiem z cytryny pomoże zadbać o skórę. Oczywiście, nie tylko w cytrusach znajdziemy witaminę C. Więcej niż w cytrynach czy pomarańczach jest jej na przykład w natce pietruszki, papryce, kapuście, brokułach i kalafiorze. Tych warzyw powinniśmy używać w kuchni jak najczęściej. Szpinak, cykoria czy fasolka szparagowa to także świetne źródła witaminy C. Ciekawe jest to, że w utrzymaniu opalenizny pomagają również ziemniaki, szczególnie młode, w których jest kilkanaście razy więcej witaminy C, niż w starszych bulwach. Na zdrową skórę wpływ ma także sok z owoców dzikiej róży, szczególnie niesłodzony.

Zobacz także: Beta-karoten w diecie:

Witamina E - młodość

Produkty zawierające witaminę C nie działałyby tak dobrze na skórę, gdyby nie były uzupełnione o składniki z witaminą E. Nazywana jest ona witaminą młodości, bo rzeczywiście powstrzymuje proces starzenia się. Najwięcej witaminy E znajdziemy w nasionach i orzechach. Warto więc sięgać po słonecznik, migdały, orzechy włoskie, zarodki pszenicy, siemię lniane czy sezam. Dobrym źródłem tej witaminy są także pełnoziarniste produkty zbożowe, kasze i oliwki. Znajdziemy ją też w wielu warzywach i owocach. Wśród nich warto wymienić: botwinę, szpinak, szparagi, awokado, jarmuż, jagody, jeżyny, marchew czy maliny. W przypadku produktów odzwierzęcych witamina E występuje w mleku i nabiale, a także w jajkach.

W utrzymaniu opalenizny pomagają także kwasy omega-3. Znajdziemy je przede wszystkim w rybach, szczególnie morskich. Tłuste łososie, sardynki, śledzie, tuńczyk, makrele, pstrągi, halibuty czy morszczuki to najlepsze źródła tych kwasów. Owoce morza (szczególnie krewetki) także powinny znaleźć się w codziennej diecie osób, chcących zachować złocistą, letnią skórę.
Regularne sięganie po owoce morza, nie tylko pozwoli nam dłużej cieszyć się wakacyjną opalenizną, ale też zadbać o zdrowie i dobry nastrój w jesienne, często szare, dni.

Chcesz się pochwalić swoimi kulinarnymi osiągnięciami? Masz ciekawy przepis? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d4lwvi9

Podziel się opinią

Share
d4lwvi9
d4lwvi9
Więcej tematów