Trwa ładowanie...
d2mcw74
d2mcw74

Kasza jęczmienna

Kasza jęczmienna to bardzo dobry dodatek do tradycyjnych dań obiadowych, ale może także stanowić bazę posiłku. Przepisy z kaszą jęczmienną 123
Kasza jęczmienna to bardzo dobry dodatek do tradycyjnych dań obiadowych, ale może także stanowić bazę posiłku. Przepisy z kaszą jęczmienną

Kasza jęczmienna od lat jest wykorzystywana w polskiej kuchni. Bez niej nie zrobimy chociażby tradycyjnego krupniku. Warto sięgać po nią jak najczęściej, ponieważ jest pyszna, uniwersalna i bardzo zdrowa.

Kasza jęczmienna nie jest rarytasem w polskiej kuchni. Sięgamy po nią dość często, lubimy ją gotować i dodawać do dań obiadowych. Warto jednak na samym początku wspomnieć o tym, że kasza jęczmienna ma parę rodzajów, które rozróżnia się ze względu na grubość ziaren oraz stopień jego obróbki.

Najgrubsze ziarna będzie miał pozbawiony jest łuski pęczak. Pęczak kujawski jest dodatkowo obtaczany i polerowany, a kasza jęczmienna perłowa to połamane ziarna, które następnie są polerowane i obtaczane.
Chociaż najlepszy dla naszego zdrowia będzie klasyczny pęczak, wszystkie rodzaje kaszy jęczmiennej są pełne wartości odżywczych, witamin i minerałów.

Kasza jęczmienna – wartości odżywcze
O tym, że warto jeść kasze już od lat przekonują nas dietetycy i lekarze. Żadnym wyjątkiem nie jest kasza jęczmienna. Przede wszystkim znajdziemy w niej dużo błonnika, który usprawnia perystaltykę jelit, dzięki czemu szybciej pozbywamy się toksyn i szkodliwych składników przemiany materii z naszego organizmu.
Dodatkowo po kaszę jęczmienną powinny sięgać jak najczęściej osoby, które mają podwyższony poziom cholesterolu LDL, są diabetykami lub chorują na miażdżycę. Dietetycy polecają także jedzenie kaszy jęczmiennej osobom, które chcą schudnąć.

Ale po ten rodzaj kaszy może, i powinien, sięgać każdy, ponieważ jest źródłem witamin A, B, E i K oraz wielu minerałów: magnezu, selenu, żelaza czy cynku.

Kasza jęczmienna – przygotowanie i podawanie
Żeby uzyskać sypką konsystencję naszej kaszy, należy zachować odpowiednie proporcję. Na każdą szklankę kaszy przypadają dwie szklanki wody (z solą). Pamiętajmy też o tym, by mieszać zawartość garnka aż do momentu, w którym kasza całkowicie wchłonie wodę.

Kasza jęczmienna to bardzo dobry dodatek do tradycyjnych dań obiadowych, ale może także stanowić bazę posiłku. Przygotujemy z niej wegetariańskie kotlety albo przyrządzimy pyszne kaszotto z grzybami lub sezonowymi warzywami. Ten rodzaj kaszy świetnie nada się także do robienia farszu do gołąbków lub nawet pierogów.

d2mcw74

d2mcw74
d2mcw74
d2mcw74