Trwa ładowanie...

Drzemka po obiedzie? 3 nawyki, które rujnują twoje zdrowie

Po obfitym posiłku nic tak dobrze nie smakuje, jak krótka drzemka. A może herbatka na lepsze trawienie? Oto nawyki, które mogą okazać się zgubne dla zdrowia.

Share
Obfity posiłek to nie lada wyzwanie dla układu trawiennego
Obfity posiłek to nie lada wyzwanie dla układu trawiennegoŹródło: 123RF
d25giaq

Drzemka po obiedzie

Solidna porcja ziemniaków i mięsa wystarczy, byśmy po posiłku marzyli jedynie o drzemce. Jeżeli obiad kojarzy nam się z wyjątkowo obfitym posiłkiem, to na pewno zapadnięcie w sen wydaje się najlepszym rozwiązaniem na ewentualne problemy trawienne.

Nic bardziej mylnego. Pozycja leżąca oraz sen zakłócają procesy trawienne i utrudniają przemieszczanie się pożywienia przez układ pokarmowy. Krótka drzemka nie regeneruje w tym wypadku, a naraża nas na uczucie ciężkości, wzdęcia i zaparcia. Co więcej, istnieje duże ryzyko, że po przebudzeniu ruszymy do lodówki w poszukiwaniu łakoci.

d25giaq

Co w zamian: odpoczynek z książką, godzina z ulubionym serialem

Herbata na lepsze trawienie

Nic tak dobrze na pełny żołądek nie robi, jak herbatka. Zielona, czarna, yunnan, a może earl grey? Nic z tych rzeczy – sporadyczne wypicie kubka herbaty to nie grzech, ale regularnie spożywana nie przysłuży się naszemu zdrowiu.

Dlaczego lepiej zrezygnować z picia herbaty po posiłku? Przede wszystkim napar z herbacianych liści utrudnia przyswajanie niektórych składników odżywczych i minerałów – ostrożność powinny zachować zwłaszcza osoby borykające się z anemią – herbata może ograniczać wchłanianie tego pierwiastka aż w 87 procentach!

A co ponadto? Kwaśny odczyn liści herbaty wpływa negatywnie na proces trawienia białek i tłuszczów. Lepiej więc zachować co najmniej godzinny odstęp pomiędzy filiżanką herbaty a obfitym posiłkiem.

d25giaq

Co w zamian: filiżanka ziołowego naparu na lepsze trawienie (mięta, koper włoski, kminek, ostropest plamisty, czystek, pokrzywa, rumianek)

Zioła, które wspomagają układ trawienny

Aktywność fizyczna

Skoro nie drzemka i nie herbatka to może aktywność fizyczna? Hantle, jogging po parku, joga?

To też nie jest najlepszy pomysł – organizm narażony na duży wysiłek fizyczny nie będzie w stanie właściwie funkcjonować. Wysiłek fizyczny z pełnym brzuchem to gwarancja niestrawności i bólu żołądka, a w konsekwencji – zaburzeń pracy układu trawiennego. Lepiej spalić obfity posiłek nieco później – najlepiej kilka godzin po obiedzie, a nie od razu po przełknięciu ostatniego kęsa.

d25giaq

Co w zamian: spokojny spacer po parku

Zobacz także:

d25giaq
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d25giaq

Podziel się opinią

Share
d25giaq
d25giaq
Więcej tematów