Czy naprawdę musisz rezygnować z ulubionych potraw, by cieszyć się zgrabną sylwetką? Obalam mity

Jedzenie to ogromna przyjemność, więc przechodzenie na restrykcyjną dietę to dla wielu osób nie lada wyzwanie. Kiedy chcemy schudnąć albo utrzymać wagę często się ograniczamy i odmawiamy sobie uwielbianych przez nas potraw. Czy słusznie? Nie do końca. Podzielę się z wami moimi sposobami na to, by cieszyć się stałą, a nawet niższą wagą, bez konieczności mocnych restrykcji związanych z jadłospisem.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Czy naprawdę musisz rezygnować z ulubionych potraw, by cieszyć się zgrabną sylwetką? Obalam mity
(Archiwum prywatne, Fot: Ewa Wachowicz)
WP

Jeszcze przed trikami związanymi stricte z jedzeniem, chciałabym powiedzieć wam, że niezwykle ważna jest aktywność fizyczna. Czasami nawet kilkunastu minutowy spacer raz dziennie jest w stanie zdziałać cuda. Osobiście uwielbiam wspinaczkę i każdemu radzę, by znalazł "swoją" działkę, w której najlepiej się czuje. Dzięki temu częściej będzie mógł sobie pofolgować z ulubionymi kąskami.

Pożegnanie ze słodyczami nie musi być bolesne. Znajdź substytuty i raz na jakiś czas pozwól sobie na kawałek słodkiego ciacha!

Podobnie jak wiele osób, tak i ja uwielbiam słodycze. Pamiętam, jak razem z mamą piekłyśmy różnego rodzaju ciasta i ciasteczka, którymi zajadali się wszyscy członkowie rodziny. Do dzisiaj z resztą wykorzystuję te przepisy! Pamiętajcie, że od czasu do czasu (podczas specjalnych okazji, a nawet weekendu) warto sobie pofolgować i zjeść kawałek ulubionego ciasta. Im bardziej się ograniczamy, tym większą ochotę mamy na słodycze. Jak rozwiązać tę pokusę w ciągu tygodnia? Najlepiej zastąpić batoniki i czekoladę suszonymi owocami albo koktajlami z dodatkiem naturalnych składników. W zależności od tego, co smakuje wam najbardziej, możecie postawić na owocowy shake - z dodatkiem jabłek, szpinaku i banana - takie mieszanki nie tylko zaspokajają chęć na słodycze, ale dodatkowo poprawiają przemianę materii. Jeśli jednak macie ochotę na coś "czekoladowego", to zróbcie sobie koktajl z dodatkiem masła orzechowego, mleka i kakao - będzie pysznie, ale zdrowo i bez konsekwencji dla wagi.

WP

Kluczem do utrzymania wagi są niewielkie porcje i regularne spożywanie posiłków

Unikanie śniadań i jedzenie jeden raz dziennie - to błąd, który popełniamy bardzo często. Żyjemy intensywnie i nie mamy czasu na pilnowanie diety, przez co przybieramy na wadze. Coś o tym wiem, bo sama często żyję w biegu i mam dużo spraw na głowie każdego dnia. Uwierzcie mi jednak, jeśli będziecie bardzo chcieli, to poradzicie sobie z tym problemem. W jaki sposób?

Archiwum prywatne
Podziel się
WP

Pudełka! Przygotowujcie zawsze obiady i podwieczorki "na zimno", które będziecie mogli jeść kilka razy dziennie. Dzięki temu nie pochłoniecie ogromnej ilości kalorii za jednym razem. Jeśli najdzie was ochota na podjadanie, to też w porządku, ale miejcie pod ręką zdrowe i niskokaloryczne przekąski. Gorąco polecam przykładowo pokrojone kawałki marchewki i selera naciowego z dodatkiem hummusu. Zdrowo, smacznie, bez wyrzutów sumienia. Przygotowanie takiej przekąski zajmuje kilka minut. Nawet jeśli tego nie zrobicie, to w wielu sklepach możecie kupić gotowe produkty tego typu.

Ludzie często pytają mnie o to, czy każdego dnia jem tylko i wyłącznie zdrowe i niskokaloryczne rzeczy. Staram się jeść zdrowo i niezbyt tłusto, ale zdarza się, że nieco sobie folguję i polecam to wszystkim. Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Co to oznacza? Jeśli przyjaciółka przygotowuje pyszną (i niezbyt dietetyczną) pieczeń, to zjadam połowę porcji. Dzięki temu kalorie "się zgadzają", a ja nie muszę odmawiać sobie pysznego obiadu. To też zdrowe dla psychiki, ponieważ nie czujecie się, jakbyście musieli przez cały czas się ograniczać.

Koktajle, soki i siemię lniane. Niezbędne w diecie wszystkich, którzy dbają o ciało

Soki i koktajle to samo dobro. Najlepiej oczywiście robić je samodzielnie, ale tak naprawdę możecie też postawić na te sklepowe z dobrym składem. Bez cukrów i sztucznych dodatków oraz ulepszaczy smaku. Osobiście nie rozstaję się z naturalnym, kwaśnym sokiem żurawinowym. Wspiera metabolizm oraz poprawia samopoczucie. Taki sok dolewam do wody mineralnej i popijam przez cały dzień.

WP

Wytrawnym, warzywnym koktajlem możecie też zastąpić drugie śniadanie. Będziecie czuli się lekko i doczekacie do obiadu bez "burczenia w brzuchu". Doceńcie też właściwości siemienia lnianego - staram się zawsze robić koktajl albo wypijać wodę z jego dodatkiem. Poprawa przemiany materii gwarantowana!

Oleje i oliwy. Nie bójcie się ich - są zdrowe i nie tuczą

Wiele osób rezygnuje z olejów oraz oliw ze względu na ich wysoką kaloryczność. I chociaż smażenie produktów spożywczych na oleju faktycznie nie jest dobrym pomysłem, o tyle dodawanie oliwy z oliwek do sałatki już tak. Osobiście polecam olej lniany, który ma podobne właściwości do siemienia. Pamiętajcie jednak, że musi być on przechowywany w lodówce! Oliwy poprawiają przemianę materii i pomagają nawet pozbywać się zbędnych kilogramów. Powinno się je spożywać "na zimno". Dodatkowo, dzięki swoim właściwością, poprawiają nasz wygląd, sprawiając, że włosy, skóra i paznokcie wyglądają pięknie.

Całkowite wykluczenie węglowodanów z diety. Niepotrzebna męka i błąd!

WP

Wiele osób, które chcą zgubić zbędne kilogramy albo też utrzymać idealną wagę, na dobre żegna się z węglowodanami. Nie jedzą chleba, unikają spożywania makaronów i stronią od ryżu. To szczególnie bolesne zwłaszcza dla tych osób, które podobnie jak ja uwielbiają domowy chleb. Moi drodzy, pamiętajcie o tym, że odpowiednia dieta powinna być bogata w różnorodne składniki, a także węglowodany. Oczywiście to nie oznacza, że powinniście zajadać się białym pieczywem każdego dnia na obiad, śniadanie i kolację. Warto samodzielnie upiec chleb albo też udać się do lokalnej piekarni i kupić taki, który został wzbogacony wieloma ziarnami. Jest znacznie zdrowszy, ale też dużo bardziej pożywny od “napompowanego” pieczywa z sieciówek. Zwracajcie też uwagę na to, by włączyć do menu razowy makaron i ciemny ryż. Produkty te nieznacznie różnią się w smaku (niektórym przypadają do gustu nawet bardziej niż tradycyjne!), a pomagają zachować zgrabną sylwetkę.

Znam wiele osób, które próbowały różnorakich sposobów, by schudnąć albo utrzymać idealną wagę. Nie ma się co oszukiwać - wszyscy czasem wpadamy w pułapkę “zdrowego” odżywiania. Nie zapominajcie jednak, że im więcej ograniczeń wprowadzicie do diety, tym będziecie... mniej szczęśliwi, a waga i tak może się wahać. Warto więc jeść - ale rozsądnie, małymi porcjami, a czasami pozwolić sobie na kawałek domowego ciasta albo pizzy bez wyrzutów sumienia. Nie bójcie się, to nie wpłynie negatywnie na waszą wagę, a wręcz przeciwnie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polub WP Kuchnia
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP