Co zjeść w McDonald’sie, będąc na diecie?

Jeśli pomyśleć o restauracji sprzyjającej odchudzaniu, McDonald’s nie będzie pierwszym skojarzeniem. Nie będzie też drugim. W zasadzie każdy dietetyk powie, że na diecie od tego lokalu należy trzymać się z daleka. Czy jednak na pewno?
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Co zjeść w McDonald’sie, będąc na diecie?
(123RF)
WP

Od pewnego czasu widać pewną tendencję w dbaniu o zdrowie i szczupłą sylwetkę, która szturmuje media społecznościowe. Internauci – częściej kobiety – zastanawiają się: "Co zrobić, jeśli podczas odchudzania masz ochotę na coś niezdrowego?". Do niedawna najczęściej było tak: "Zjeść i zrezygnować z diety". Albo: "Nie zjeść i popsuć sobie humor na resztę dnia". Teraz podejście jest inne – "Zjeść i dalej robić swoje". Co to oznacza? Że wizyta w McDonald’sie nie musi zrujnować twojego odchudzania. Ważne jednak, żeby wiedzieć, na co możesz sobie pozwolić. Sprawdź nasze propozycje!

Jeśli kanapka, to…

Z klasycznej oferty uważaj na WieśMaca – ma 581 kcal, McRoyala (521 kcal), a także na – uwaga – McWrapa, zwłaszcza tego z chrupiącym bekonem, który ma aż 586 kcal! Zwykły McWrap nieco mniej, bo 486 kcal.

WP

Zobacz też: Imprezowe przekąski z ziemniaków

Z kanapek godny uwagi jest Filet-O-Fish (331 kcal), który składa się z panierowanej ryby, topionego sera cheddar i sosu tatarskiego. Brakuje mu jednak warzyw. Kurczakburger ma jeszcze mniej kalorii, bo 308. Ta kanapka złożona jest z kurczaka, sałaty i sosu paprykowo-pomidorowego. Na uwagę zasługuje również Fresh Tasty (339 kcal) – z wołowiną, sałatą, świeżym pomidorem i sosem. Z kolei klasyczny hamburger jest z burgerów najmniej kaloryczny (253 kcal). Zawiera plaster wołowiny, pikle, cebulę, musztardę oraz keczup.

Co na śniadanie?

WP

Gdyby przyszło ci zjeść śniadanie w McDonalds’ie podczas odchudzania, najmniej kaloryczny będzie placek ziemniaczany (134 kcal w sztuce), ale poszukajmy czegoś ze zdrowszymi składnikami. McTost Szynka i ser (cheddar) ma 264 kcal. McMuffin z jajkiem – 276 kcal. W ofercie McDonald’sa znajdziesz kajzerkę z kurczakiem wieloziarnistą (nie myl z pełnoziarnistą). Kajzerka Kurczak Premium wieloziarnista z sałatą i pomidorem to porcja rzędu 439 kcal. Natomiast Kajzerka Jajko i Pieczarki wieloziarnista z topionym cheddarem, świeżą rukolą i sosem ma 429 kcal. Uważaj natomiast na McWrapa Śniadaniowego Wieprzowego z Pieczarkami – to aż 710 kcal – a także na podwójne kanapki. Przykładowo: podwójny WieśMac ma… 934 kcal!

Z przekąsek wybierz…

Sałatkę. Klasyczna to mieszanka sałat z burakiem i świeżym pomidorem, bez kalorycznego sosu. Ta propozycja ma zaledwie 39 kcal, możesz więc bez wyrzutów sumienia zamówić dwie porcje. Natomiast Sałatka Kurczak Premium, która oprócz panierowanego kurczaka zawiera parmezan, pomidorki koktajlowe i grzanki, to już 321 kcal. Zrezygnuj z sosów, ewentualnie poproś o oliwę. W ofercie McDonald’sa są też marchewki, świeże jabłka i winogrona. Polecamy każdemu, nie tylko dzieciom i osobom dbającym o linię. Uwaga na ofertę sezonową. Niepozorne Chrupserki zawierają 198 kcal.

Smażone, czyli frytki i kurczaki

WP

Jeśli McDonald’s, to frytki – trudno się z tym nie zgodzić. Z frytek najrozsądniej byłoby jednak na diecie całkowicie zrezygnować. Posiłki smażone w głębokim tłuszczu nie sprzyjają odchudzaniu. Mała porcja frytek to 231 kcal, średnia – 330 kcal, a duża aż 434 kcal. Porcja zakręconych frytek to z kolei 286 kcal. Uwaga również na ekstrakąski. Kurczak McNuggets ma 249 kcal w 100 g, co oznacza, że najmniejsza porcja (4 sztuki) zawiera 179 kcal. Z kolei skrzydełka (Chicken Wings) zawierają 283 kcal w 100 g. Najmniejsza porcja – raptem 3 skrzydełka – to 365 kcal. Największa, 8 skrzydełek, to blisko 1000 kcal! Trzymaj się więc od nich z daleka. Z kolei Chicken Strips (polędwiczki w panierce) mają 222 kcal w 100 g. Ale uwaga – podczas gdy 3 sztuki zawierają 316 kcal, to już 5 sztuk – 527!

Odchudzony McZestaw

Najlepszym McZestawem dla osoby na diecie byłby… Happy Meal, czyli propozycja dla najmłodszych. Do hamburgera dobierz np. marchewki, jabłka i winogrona albo owoce w musie (46 kcal). Do picia weź sok, herbatę albo wodę.

WP

Jeśli komponujesz McZestaw dla dorosłych, do kanapki (już wiesz, które są mniej i bardziej kaloryczne) dobierz natomiast sałatkę i wodę/kawę/herbatę/ewentualnie Coca-Colę Zero. Unikaj McZestawów powiększonych, bo to dodatkowe kalorie, a oprócz tych również niepotrzebna porcja tłuszczu i soli.

A deser?

Deser i dieta raczej się wykluczają, w McDonald’sie znajdziesz jednak owocogurt, czyli jogurt naturalny ze zbożowym musli oraz owocami jagodowymi. Jedna porcja to 193 kcal. Mały shake, czyli mleczny koktajl z dodatkiem syropu smakowego, powinien zaspokoić twój apetyt na słodkie – waniliowy ma 196 kcal, ale duży już 313. Mały truskawkowy shake to 197 kcal, a czekoladowy – 203.

WP

Uważaj natomiast na lody, które – w zależności od wersji – mogą zawierać kaloryczną polewę, posypkę, bitą śmietanę. Lodowe Marzenie o smaku karmelowym to 383 kcal. Jeśli już, porcję lodów weź w kubeczku zamiast w waflu. McFlurry z polewą czekoladową lub karmelową ma więcej niż 400 kcal. Z kolei ciastko jabłkowe zawiera 228 kcal.

Co do picia?

Z gazowanych napojów, których lepiej unikać, osobom na diecie zostaje Coca-Cola Zero, choć najlepszym wyborem będzie woda mineralna. Miłośnicy kawy śmiało mogą pozwolić sobie na klasyczne espresso albo tradycyjną czarną kawę, oba napoje bez cukru. Jeśli kawa ma być z mlekiem, to najlepiej mała – ma 50 kcal. Ale już latte to 131 kcal. Podobnie duże cappuccino (114 kcal). W McDonald’sie znajdziesz również herbatę (0 kcal) i soki – pomarańczowy oraz jabłkowy (z zagęszczonych soków, nie są świeżo wyciskane). Mają ok. 110 kcal, ale też sporo cukrów prostych.

Chcesz się pochwalić swoimi kulinarnymi osiągnięciami? Masz ciekawy przepis? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polub WP Kuchnia
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP