Lody Ekipy. Fenomenalne lody czy fenomen lodów?
Ekipa, zwana też ekipą Friza, to grupa polskich youtuberów i influencerów, którzy wywarli ogromny wpływ na młode pokolenia Polaków. Tak duży, że o lody ekipy, powstałe we współpracy z marką Koral, trzeba w sklepach dosłownie walczyć. Dlaczego? Czy są to fenomenalne lody czy niezrozumiały fenomen lodów?
Lody Ekipy – kim są członkowie ekipy Friza
Ekipa Friza to grupa jedenastu youtuberów, którzy zadebiutowali w 2018 roku. Lider grupy, Karol "Friz" Wiśniewski, początkowo nagrywał filmy dotyczące Pokémon Go, potem kilkukrotnie zmieniając konwencję kanału, co nie przeszkodziło mu zebrać ponad 4 miliony subskrybentów i stanąć na podium najpopularniejszych polskich youtuberów.
Obecnie filmy Ekipy mają milionowe odsłony, a każdy z członków setki tysięcy fanów subskrybujących ich kanały i lajkujących wszystko, co pojawia się na profilach w mediach społecznościowych. To jeszcze nie wszystko – grupa młodych ludzi w rzeczywistości stworzyła spółkę akcyjną, znaną teraz pod biznesową nazwą Ekipa Holding, która niedawno weszła na giełdę. Obecnie topowym produktem Ekipy są zdecydowanie… lody!
Lody Ekipy – gdzie kupić?
Lody to towar pożądany i poszukiwany. Od kiedy najbardziej popularne sieci – Lidl i Biedronka – wprowadziły je do oferty, lody Ekipy są dodatkowo towarem rzadkim i deficytowym. Dlaczego? Lody od Friza i jego ekipy wyprzedały się na pniu i to już w kilka chwil po otwarciu sklepów. Ponoć jeden lód Ekipy sprzedawał się w Polsce średnio co… 16 sekund.
Internet huczy od historii zdesperowanych fanów Ekipy jeżdżących od sklepu do sklepu w poszukiwaniu tego przysmaku. Gdyby tego było mało na platformach takich jak TikTok czy Twitter nie brakuje filmików, pokazujących ludzi w sklepie wyrywających sobie z rąk lody Ekipy.
Czy o smak lodów chodzi? Raczej nie, choć marka Koral postarała się, by były atrakcyjne dla konsumenta – lody sorbetowe można kupić (przynajmniej w teorii) w dwóch smakach: cytrynowym lub truskawkowym w polewie o smaku gumy balonowej ze strzelającym cukrem.
Jak się jednak okazuje, nie same lody, a ich otoczka jest tak pożądana. Mowa oczywiście o papierku. Można je kupić nawet w sieci. I bynajmniej nie jest to kwota sugerowana przez producenta lodów. Na lokalnych grupach sprzedażowych można się natknąć na ogłoszenia sprzedaży papierków po 50 zł za sztukę, ale podobno i nie brakuje ogłoszeń, w których te ceny są wręcz absurdalnie wywindowane – np. do 100 tysięcy złotych za jeden papierek.
Na fali popularności Ekipa z pewnością zarobi krocie, podobnie jak marka Koral, która w odpowiedzi na zainteresowanie lodami ma uruchomić dodatkową linię produkcyjną, a także zamierza wypuścić lody Ekipy w wersji XL.
Szał na punkcie lodów Friza. Moc Ekipy rozłożona na czynniki pierwsze
Zobacz także: