Czekolada, która świętuje 115 urodziny
Od lat kojarzy się z delikatnością: w smaku, konsystencji i niezmiennymi od 115 lat wartościami, które wraz z pierwszą tabliczką narodziły się pośród alpejskich wzgórz. Jej twórcą był słynny szwajcarski cukiernik Philippe Suchard. To właśnie firma Sucharda w latach dziewięćdziesiątych XIX wieku wyprodukowała pierwszą tabliczkę czekolady o wyjątkowo delikatnym smaku. Suchard jako pierwszy do produkcji tabliczki wykorzystał mleko – do tej pory nie korzystano z tego składnika, co sprawiało, że wyroby czekoladowe były cierpkie w smaku.
Pierwsza tabliczka delikatnej czekolady Milka zawinięta w słynne opakowanie w fioletowym kolorze została wyprodukowana w 1901 roku w Lörrach w Niemczech, w pierwszej fabryce poza Szwajcarią. To właśnie między innymi tam czekolada ta jest produkowana do dziś.
Jej nazwa powstała z kombinacji słów Milch i Kakao, które w języku niemieckim oznaczają mleko i kakao. Fioletowy kolor, który jest charakterystyczną wizytówką marki, stanowi obecnie chroniony znak towarowy w wielu krajach europejskich. W Polsce czekolada Milka dostępna jest od 1993 roku.
Symbolem marki, który odpowiada za delikatność smaku i konsystencji czekolady Milka, jest znana na całym świecie „właścicielka” alpejskiego mleka, krowa Lila – fioletowa łaciata krowa rasy simentalskiej, najczęściej przedstawiana na tle Alp. Za pomysłodawcę projektu logo uważa się Philippe'a Sucharda, który umieścił wizerunek krowy na etykiecie już w 1922 roku. Początkowo jednak krowa miała „zwyczajne” czarno-białe umaszczenie. Od początku swojej kariery krowa Lila „zagrała” w ponad 110 reklamach telewizyjnych na całym świecie. Często towarzyszą jej inne zwierzęta – jak np. świstaki, które w Polsce stały się równie popularne za sprawą reklamy z początku XXI wieku. Cytat z reklamy: „A świstak siedzi i zawija je w te sreberka” na stałe wszedł do języka potocznego