Trzy trendy w gastronomii w sezonie zimowym
Zima to wymagający okres dla branży gastronomicznej. Co zrobić, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów? Jakie trendy obowiązują w tym sezonie? Jak dania warto wprowadzić do zimowego menu?
Postaw na lekkie dania
Początek nowego roku kalendarzowego to moment zmian. Zdrowa dieta, mniej kalorii – tak brzmią najpopularniejsze postanowienia noworoczne. Warto więc zaproponować klientom lekkie, ale jednocześnie pożywne potrawy. Tworząc zimowego menu, można wykorzystać sezonowe warzywa ‒ do tej grupy zaliczają się m.in. jarmuż, brokuły, kalafior czy bataty. Smak stworzonych z nich potraw można podkreślić, korzystając z przypraw takich jak imbir, anyż, kurkuma lub cynamon. Te składniki działają rozgrzewająco na organizm człowieka i idealnie sprawdzają się podczas mroźnej, zimowej pogody. Dodawanie do potraw owoców takich jak klementynki, dynie czy grejpfruty to kolejny ciekawy trend. Wykorzystując te sezonowe owoce, skutecznie ożywisz i ubarwisz zimowe menu.
Dbaj o ekologię
No waste to ekologiczny trend, który ma na celu zmniejszenie ilości produkowanych odpadów – śmieci są jednym z największych zagrożeń dla środowiska naturalnego. No waste ostatnim czasie wkracza do kolejnych dziedzin życia. Ten trend nie ominął gastronomii. Wprowadzając w swoim lokalu politykę racjonalnego gospodarowania odpadami, ograniczysz dewastację środowiska naturalnego, a jednocześnie przyciągniesz klientów zwracających uwagę na kwestię ekologii. Jedną z metod, po którą możesz sięgnąć, by zredukować ilość wytwarzanych śmieci, jest zrezygnowanie z jednorazowych plastikowych słomek i zastąpienie ich metalowymi, które po umyciu mogą zostać wykorzystane ponownie.
Przyciągnij klientów
Sytuacja na rynku gastronomicznym dynamicznie się zmienia – jednym z ważniejszych czynników generującym zmiany jest postępujący rozwój technologiczny. Jedzenie zamawiane bezpośrednio do domu za pośrednictwem strony internetowej czy aplikacji mobilnej to rozwiązanie coraz częściej wybierane przez najmłodszych konsumentów, przyzwyczajonych do korzystania z wygodnych usług on-line. Ten trend to poważna konkurencja dla „klasycznej” gastronomii. Warto poznać preferencje swoich potencjalnych klientów i zrozumieć ich potrzeby. To jedyny sposób, aby pozostać konkurencyjnym w zmieniającej się rzeczywistości.
Więcej na temat trendów panujących w gastronomii tej zimy dowiesz się w tym miejscu: https://www.unileverfoodsolutions.pl/Aktualnosci/sezonowy/jesien-zima/3-trendy-w-gastronomii-na-zime.html
Artykuł sponsorowany