Sprawdzi się też na sok, smoothie albo mrożoną kawę
Wyglądem przypominają pojemne kufle, ale ich przeznaczenie jest zdecydowanie bardziej prozdrowotne. Pojemne słoiki z charakterystycznym uchwytem opanowały Instagram i blogi lifestylowe. To nieodłączny element wyposażenia modnych kawiarni i hipsterskich lokali. Ma go także w kuchni każda szanująca się miłośniczka warzywno-owocowych koktajli. Nic więc dziwnego, że w sklepach znaleźć można rozmaite wersje tego gadżetu. A ceny zaczynają się od 1,99 zł w dyskoncie, a kończą na 69 zł w sklepie Anny Lewandowskiej. W czym tkwi fenomen tych szklanych akcesoriów? Czy warto zainwestować w nie więcej, a może tańszy sprawdzi się równie dobrze? I najważniejsze: co warto w nim podać, aby było smacznie, zdrowo i wygodnie? O tym w naszej galerii.
Kubek od Anny Lewandowskiej "Never Give Up" z pokrowcem - 69 zł
Ania Lewandowska, oprócz płyt z treningami i książek, w swoim sklepie oferuje gadżety kulinarne. Chętnie pokazuje je też na swoich profilach w social media. Nie posiada rurki, ale ma wygodny uchwyt i metalową pokrywkę. Z opisu ze sklepu internetowego czytamy, że słoik jest "przeznaczony do zimnych napojów", a "pokrywka zabezpiecza przed wpadnięciem do napoju np. drobnych listków". Można go myć jedynie ręcznie i pomieści 473 ml płynu. Słoik sprzedawany osobno kosztuje 24,90 zł, ale w komplecie z modnym "ubrankiem" cena wzrasta do 69 zł. Designerski wygląd, jak widać, jest w cenie!
Kubek-słoik A tab, 59 zł
Wykonany z tworzywa sztucznego kubek uformowany jest na kształt słoika i jak zapewnia producent "nie zawiera BPA", czyli Bisfenolu A, szkodliwej substancji używanej do produkcji tego typu materiałów. W zestawie kubek posiada zakrętkę i kolorystycznie dopasowaną do tworzywa rurkę. Produkt można myć w zmywarce.
Owocowy design z Home&You w cenie 15 zł
Słoiki ze słomką, uchwytem i specjalną zakrętką znajdziemy też w sieciówce Home&You. Marka wprowadziła kilka wzorów do wyboru, a większość z nich kosztuje w granicach 15 zł. W opisie produktu czytamy, że słoik Fruto wykonany jest "ze szkła komfortowego w użytkowaniu" i pozwala "zaserwować np. w plenerze przeróżne napoje". Jak zapewnia producent "szczelne zamknięcie gwarantuje ochronę przed wszelkimi owadami". Z tym ostatnim w trakcie pikniku i ataku muszek owocówek nie można się do końca zgodzić, ale wygląd i różnorodność kolorów zdecydowanie przemawiają na plus za tym wyborem.
Słoik Sinsay, 14,99 zł
Popularna marka odzieżowa dla nastolatek w najnowszym lookbooku pokazuje także modne słoiki. Co prawda nie posiadają słomek, a jedynie otwory na nie, lecz kuszą przystępną ceną, uniwersalnym designem i pojemnością. Przy okazji kupowania klapek na plażę i nowej koszulki z pewnością mogą stać się obiektem pożądania.
Duka, słoik z zakrętką i słomką, 6,99 zł (przeceniony z 9,99 zł)
Słoiki o wdzięcznej nazwie Twist mają 450 ml pojemności, a w zestawie posiadają słomkę i zakrętkę. Producent wyraźnie podkreśla, że produkt "nie jest żaroodporny, maksymalna temperatura płynu 85 st. C", ale dodaje, że "słomkę i słoik można myć w zmywarce". W ofercie dostępne są zarówno jednokolorowe zakrętki, jak i wersje błękitna oraz zielona w groszki.
Na koniec prawdziwy hit ostatnich dni, czyli słoik z Pepco za 1,99 zł
Popularny dyskont z ubraniami i wyposażeniem wnętrz zaskoczył swoich klientów i wprowadził do oferty słoiki z uchwytem w naprawdę niskiej cenie. Kusi nie tylko kwota, ale też pojemność (450 ml, czyli prawie dwie szklanki) i mnogość wzorów. Swój wymarzony słoik znajdą fanki pasteli, groszków i owocowych motywów. Niestety, pod postem z reklamą już pojawiły się komentarze, że słoik po kilku użyciach traci na wartości.
Część z komentujących wskazuje m.in. problem z zakrętkami, które szybko pokrywają się rdzą, a jak wiadomo lemoniada z takim dodatkiem do najsmaczniejszych nie należy. Inne użytkowniczki wyjaśniają, że to skutek niewłaściwego użytkowania słoików. Nie należy wlewać do nich gorących napojów i myć w zmywarce. Mimo to chętnych na ten produkt nie brakuje i już święci tryumfy w serwisach społecznościowych w rozmaitych stylizacjach na tle ściany, trawy czy kuchni, a na sklepowych półkach zostały jedynie pojedyncze sztuki. Odwiedziliśmy dwa warszawskie sklepy i asortyment w nich wyprzedał się na pniu i jak powiedziała nam obsługa - czekają na kolejną dostawę.
W czym tkwi ich fenomen?
Dziesiątki zdjęć na Instagramie świadczą o rosnącej modzie na te gadżety i propozycje od producentów tylko to potwierdzają. Koktajle, soki, mrożone herbaty czy kawy ładnie się w nich prezentują, obrazują swoją tekturę i kolor. To też pewnego rodzaju innowacyjne zastosowanie dobrze znanych nam z babcinych spiżarni słoików. To także inspiracje z barów pełnych pojemnych kufli, które pomieszczą spore ilości płynu, dużo więcej niż standardowa szklanka. Jednocześnie "słoikową" modę popierają ekolodzy - szkło jest jednym z najlepszym materiałów do żywności. A co najlepiej wlewać do takich gadżetów? Oto sprawdzona propozycja.