Nie musisz się głodzić, żeby schudnąć przed wakacjami. Jak cieszyć się zgrabną sylwetką

Lato w pełni, więc planujemy wyjazdy w góry albo nad morze. Jeśli wakacje i słoneczna pogoda, to także stroje kąpielowe i skąpe ubrania. Wielu zastanawia się więc, co zrobić, by możliwie najszybciej pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Najlepszy lek na wakacyjne odchudzanie? Zdrowy rozsądek
Najlepszy lek na wakacyjne odchudzanie? Zdrowy rozsądek (Archiwum prywatne)
WP

Najczęściej decydujemy się na drakońskie diety i multum wyrzeczeń – zupełnie niesłusznie, bo w kilka dni nie zrzucimy nadprogramowych kilogramów. To dłuższy proces, w trakcie którego warto wykorzystać lato i włączyć do swojej diety sezonowe produkty, które sprawią, że nasze ciało będzie jędrne, a skóra promienna.

Z roku na rok coraz mniej się ruszamy, prowadzimy siedzący tryb życia i nie zwracamy uwagi na to, co jemy. To wszystko przyczynia się do tego, że coraz więcej osób, nawet bardzo młodych, ma problem z utrzymaniem odpowiedniej masy ciała. Niektórzy walczą ze zbędnymi kilogramami poprzez wyłączenie z menu określonych produktów, inni stawiają na "typową głodówkę" albo przyjmują suplementy niewiadomego pochodzenia, które w magiczny sposób mają pomóc zmniejszyć obwody. Takie metody, nawet, jeśli sprawdzą się na krótką metę, po dłuższym czasie negatywnie odbiją się na naszym zdrowiu, ale też sylwetce. Efekt jojo i problem z układem trawiennym gwarantowane. Uwierzcie, taka gra nie jest warta świeczki.

WP

Co więc robić, żeby zdrowo schudnąć i utrzymać wymarzoną wagę? Sposób jest banalny, bo opiera się na dostarczaniu naszemu organizmowi takiej ilości pokarmu, jakiej faktycznie potrzebuje. Kluczem do sukcesu jest zjadanie pięciu posiłków dziennie, co około 3 godziny. W taki sposób unikniemy też zmęczenia i chronicznego uczucia głodu. Trzeba jednak pamiętać o tym, że spożywane porcje nie mogą być za duże, a dzień powinniśmy zacząć od śniadania. Kolejno lunch, obiad, podwieczorek i lżejsza kolacja.

Dorota jest szczęśliwą mamą. Urodziła pierwsze dziecko w wieku 46 lat

WP

Nie bez znaczenia jest też to, co znajdzie się na naszym talerzu. Najlepiej postawić na różnorodne składniki, tak by dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych wartości odżywczych. Jeśli chodzi o menu, to warto skorzystać z "letniej oferty produktów". Na pewno powinna się w nim znaleźć marchew, bo dzięki niej nasza cera będzie promienna, o ładnym kolorycie. Można wycisnąć z niej sok i dodać do niego odrobinę oleju lnianego, ponieważ wówczas lepiej będzie przyswajał się beta karoten.

Miłośnicy owoców muszą też "zapolować" na maliny – zawierają one duże ilości naturalnej witaminy C. Koktajl z malin i kefiru ma z kolei działanie oczyszczające, co pozytywnie wpływa na wygląd i kondycję. Zaczyna się też sezon na borówki, które dzięki obecności witaminy A i tych z grupy B, poprawiają wygląd skóry i kondycję cery. Jeśli warzywa, to koniecznie pikantna papryczka, która podkręca metabolizm.

WP

Oprócz tego ryby (ale nie takie, które są smażone na głębokim oleju), mięso drobiowe, a także cukry, ale takie, które pochodzą z sezonowych owoców. O tym, że batoniki i czekoladki nie są sprzymierzeńcami zgrabnej sylwetki, chyba nikomu nie trzeba przypominać. Oczywiście nie oznacza to, że nie można sobie pozwolić na słodką przyjemność od czasu do czasu – zwłaszcza w czasie wakacji. Byle nie za często!

Zjadane przez nas produkty powinny pochodzić od sprawdzonych dostawców albo z własnego ogródka. Pamiętajmy, żeby podczas wakacji poza domem wybierać dania oraz produkty, które są charakterystyczne dla regionu, w którym spędzamy urlop. Przykładowo: nad morzem odwiedzajmy wędzarnie ryb, które znajdują się nieopodal portów. Trzeba jednak zwracać uwagę na informacje, czy ryby na pewno są świeże. Można to sprawdzić w menu albo po prostu zapytać obsługę lokalu.

WP

W Krakowie dobrze spróbować obwarzanka, w Poznaniu pyr z gzikiem, a w Polsce północnowschodniej kartaczy. Pamiętajcie też, żeby nie sugerować się długością menu, bo często im krótsze, tym lepsze. Może to wszak oznaczać, że dana restauracja specjalizuje się w określonych daniach i wykonuje je starannie, ze świeżych produktów.

Materiały prasowe
Podziel się

Bardzo ważnym elementem jest też aktywność. Nie musicie brać udziału w maratonie, tak naprawdę sprawdzi się nawet krótki spacer. Kiedy letnie słońce w pełni, to czysta przyjemność. Z kolei ci, którzy borykają się z poważną nadwagą, mogą rozważyć regularne wizyty na basenie, ponieważ będzie to dla nich przyjemniejszy i zdrowszy sposób na dodatkowe wsparcie w zrzucaniu zbędnych kilogramów.

WP

Czego powinniśmy unikać? Przede wszystkim pośpiechu. Jedzenie posiłków "w biegu" albo objadanie się na noc – takie zachowania przyczyniają się do magazynowania zbędnych składników w organizmie i mogą spowalniać metabolizm.

Trzeba pamiętać o tym, że nie ma leku na odchudzanie. Gdyby istniał, to wszyscy bylibyśmy chudzi. Na szczęście jest zdrowy rozsądek, którym powinniśmy się kierować przede wszystkim na wakacjach, gdy wielu z nas się przejada. Miejmy świadomość, że latem szereg wartościowych produktów może wesprzeć naszą walkę w dążeniu do perfekcyjnej figury. Dodatkowo wpłyną na wygląd i barwę skóry. Jeśli wyrobimy w sobie zdrowe nawyki i będziemy regularnie podejmować aktywność fizyczną, to z czasem nasza sylwetka będzie wyglądać idealnie. Wówczas nawet jedna czekoladka więcej na wakacjach nam nie zaszkodzi!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

ZOBACZ TEŻ: Te gesty to jednoznaczny komunikat. Wypatruj ich podczas randki

WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP