Trwa ładowanie...
d2hy51f
d2hy51f

Maliny

Malina to owoc bogaty przede wszystkim w cukry, pektyny oraz kwasy organiczne, takie jak kwas salicylowy, jabłkowy czy cytrynowy. Przepisy z malinami 123
Malina to owoc bogaty przede wszystkim w cukry, pektyny oraz kwasy organiczne, takie jak kwas salicylowy, jabłkowy czy cytrynowy. Przepisy z malinami

Maliny to owoce pełen witamin i wartości odżywczych. Co prawda najlepiej smakują zerwane prosto z krzaka, jednak swoim smakiem urozmaicą również wszelakie naleśniki, desery i ciasta. Ponadto, maliny wykazują wiele właściwości leczniczych.

Malina to roślina wieloletnia z rodziny różowatych. W Polsce jest pospolita na całym obszarze. Charakteryzuje się łodygą rosnącą do 2 m wysokości. Pędy maliny są łukowo zwieszone i pokryte kolcami. Owoce maliny są koloru czerwonego, puszysto owłosione. Posiada siatkowate i pomarszczone nasiona. Można wyróżnić jej wiele odmian, zarówno letnich, jak i jesiennych.

Owoce maliny są smaczne i pachnące. Można je spożywać na surowo, ale także z powodzeniem wykonywać z nich przetwory. Są idealne do soków, konfitur i dżemów. Suche owoce maliny nadadzą smak herbacie. Co więcej, można udekorować nimi domowe wypieki.

Suszone maliny, z kolei, stanowią składnik mieszanek napotnych i przeciwgorączkowych, a liście – moczopędnych i żółciopędnych. Zatem z powodzeniem można wykorzystywać maliny w leczeniu przeziębienia i infekcji wirusowych.

Malina to owoc bogaty przede wszystkim w cukry, pektyny oraz kwasy organiczne, takie jak kwas salicylowy, jabłkowy czy cytrynowy. Malina to także bogate źródło witamin, m.in. witamin z grupy B oraz witamin C i E, a także wielu składników mineralnych, spośród których możemy wymienić wapń, magnez, żelazo i potas.

Jednak właściwości odżywcze dla naszego organizmu mają nie tylko owoce malin, ale także liście. Te z kolei bogate są w sole mineralne, kwasy organiczne, flawonoidy oraz związki żywicowe i garbniki. W 100 gramach malin znajdziemy 52,6 kalorii. Ilość kalorii w malinach jest bardzo mała, dlatego bez obaw można sięgać po nie w czasie odchudzania. Dzięki tak niskiej ilości kalorii, maliny można z powodzeniem dodawać do deserów.

Owoce malin służą nie tylko do przygotowania soku z malin, ale też pysznej i zdrowej nalewki z malin. Nalewka z malin pomoże nam walczyć z przeziębieniem i grypą w okresie jesieni i zimy. Ponadto nalewka z malin pomoże również poradzić sobie z problemami z układem pokarmowym. Tzw. malinówka jest też zalecana kobietom w czasie okresu. Nalewka malinowa złagodzi bóle menstruacyjne.

Przepisy

d2hy51f
d2hy51f
d2hy51f
d2hy51f

d2hy51f
d2hy51f
d2hy51f