Trwa ładowanie...

Jak naturalnie zwiększyć poziom testosteronu?

Testosteron to hormon płciowy, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet. Nie bez powodu testosteron jest nazywany męskim hormonem płciowym, ponieważ stymuluje on rozwój męskich cech w okresie dojrzewania.

Share
Jeśli nie jesteś fanem tuńczyka, możesz rozważyć inne rybne źródła witaminy D, takie jak łosoś lub sardynki
Jeśli nie jesteś fanem tuńczyka, możesz rozważyć inne rybne źródła witaminy D, takie jak łosoś lub sardynki Źródło: Adobe Stock, fot: RossandHelen
d3ofhbt

Dlaczego cynk i witamina D są ważne?

Z powodu starzenia się lub niektórych chorób przewlekłych poziom testosteronu w organizmie może się obniżyć. Konsekwencje obniżonego stężenia testosteronu w organizmie dorosłego mężczyzny to słaby popęd seksualny, problemy z erekcją, zmniejszona objętość nasienia, wypadanie włosów, zmęczenie, utrata masy mięśniowej, wahania nastroju. Jednak odpowiednia dieta może zwiększyć poziom testosteronu w organizmie. Dwa składniki odżywcze, które są szczególnie ważne w męskiej diecie, to witamina D i cynk. Gdzie ich szukać?

Tuńczyk

Tuńczyk jest bogaty w witaminę D, co wpływa na długowieczność i produkcję testosteronu. Niezależnie od tego, czy wybierzesz tuńczyka w puszce, czy świeżo przygotowanego, spożywanie tej ryby może być naturalnym sposobem na zwiększenie poziomu testosteronu. Porcja tuńczyka zaspokaja twoje dzienne zapotrzebowanie na witaminę D.

Żółtka

Żółtka są kolejnym bogatym źródłem witaminy D. Chociaż cholesterol ma złą reputację, żółtka zawierają więcej składników odżywczych niż białka. Cholesterol w żółtkach może nawet zwiększyć poziom testosteronu. Dopóki nie masz problemów z cholesterolem, możesz spokojnie jeść jedno jajko dziennie.

Dlaczego powinieneś codziennie jeść orzechy?

Niektóre zboża

Jajka to nie jedyny wybór na śniadanie, jeśli chcesz zwiększyć poziom testosteronu. Jeśli musisz zwracać uwagę na poziom cholesterolu we krwi, zwróć uwagę przy zakupie płatków śniadaniowych – niektóre rodzaje są wzbogacone witaminą D i mogą być dla ciebie dobrym wyborem.

d3ofhbt

Ostrygi

Cynk jest ważnym biopierwiastkiem niezbędnym do produkcji testosteronu. Ostrygi są dobrym źródłem tego minerału.

Wołowina

Dobra wiadomość dla miłośników mięsa – wątroba wołowa to świetne źródło witaminy D, a mielona wołowina to świetne źródło cynku.

Fasola

Wiele roślin strączkowych, takich jak ciecierzyca, soczewica i prażona fasola, uważa się za dobre źródła cynku. Ponadto te produkty są pełne błonnika i białka roślinnego, które mogą chronić zdrowie serca.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3ofhbt

Podziel się opinią

Share
d3ofhbt
d3ofhbt
Więcej tematów