Zmiana kolejności menu nakłania klientów do wybierania zdrowszych opcji w restauracjach typu fast food.
Zmiana kolejności, w jakiej pojawiają się pozycje w menu, może wydawać się bezcelowa, ale nowe badania twierdzą, że może nam pomóc w dokonywaniu zdrowszych wyborów, kiedy jemy w restauracjach typu fast food.
Badanie przeprowadzone przez naukowców z uniwersytetów w Manchesterze i Uniwersytetu Warwick wykazało, że zmiana kolejności listy napojów w menu kiosku z ekranem dotykowym spowodowała, że klienci wybierali mniej słodkie opcje.
Badanie zostało przeprowadzone wśród klientów McDonald's w 622 sklepach na terenie całego kraju przez 12 tygodni.
W próbie ikona Coli Zero, która nie zawiera cukru, została przeniesiona z poprzedniego dość niskiego miejsca w menu do lewego górnego ekranu dotykowego. Tymczasem ikona Coca-Coli została przeniesiona w najniższe miejsce na ekranie.
W tydzień po zmianie menu próba wykazała, że sprzedaż Coli zero w sklepach McDonald's objętych badaniem wzrosła średnio o 21 procent. Podobnie, sprzedaż Coca-Coli spadła o 9 procent. W ciągu 12 tygodni od momentu pojawienia się okazji w menu badacze odkryli podobne wyniki: sprzedaż Coca-Coli spadła o siedem procent, podczas gdy zakupy Coli Zero wzrosły o 30 procent.
.
Dr Ivo Vlaev, behawioralny naukowiec z Warwick Business School i współautor badania, wyjaśnia:
– Takie zachowanie opiera się na uprzedzeniach lub psychologicznych martwych punktach, które mamy, gdy patrzymy na szereg opcji przed nami, ponieważ skupiamy naszą uwagę na rzeczach, które są bardziej istotne lub pojawiają się przed nami — nasze oczy podążają za pewnymi wzorcami.
Vlaev ma nadzieję, że te badania skłonią inne sieci fast food do pójścia w ich ślady, zmieniając ich menu, aby najzdrowsze opcje wydawały się najbardziej widoczne.
Chcesz się pochwalić swoimi kulinarnymi osiągnięciami? Masz ciekawy przepis? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl