20 prostych sposobów, by pić więcej wody. Organizm ci podziękuje

Woda to podstawowy składnik naszego organizmu i najważniejszy płyn w diecie. Każdego dnia należy spożywać jej ok. 2–2,5 l. Tylko jak to zrobić? Istnieją proste triki, które pomogą wprowadzić odpowiednią ilość wody do jadłospisu.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Powinniśmy pamiętać o piciu wody nie tylko w czasie upałów
Powinniśmy pamiętać o piciu wody nie tylko w czasie upałów (123RF)
WP

Miej w domu zapas małych buteleczek
Dobrym nawykiem jest kupowanie zgrzewek niedużych buteleczek (np. po 0,5 l) – dzięki temu można sięgnąć po jedną w każdym momencie i, co najważniejsze, zabrać ją ze sobą przed wyjściem z domu.

Trzymaj wodę na stole
Wypełnij dzbanek wodą, wrzuć do naczynia plaster cytryny i kilka liści mięty, a dzbanek ustaw w zasięgu wzroku, np. na stole. Możesz dodatkowo obok postawić szklanki. Wtedy trudno będzie zapomnieć o spożywaniu wody.

Jedz więcej pikantnych rzeczy
Ich obecność w diecie wymusi na tobie spożywanie większych ilości wody. Poza tym ostra żywność usprawnia przemianę materii.

WP

Wrzuć do butelki owoce
Picie wody nie musi być nudne. Popraw walory smakowe wody, wrzucając do butelki kawałki owoców – cytrynę, pomarańczę, truskawki, arbuza itp. Do tego koniecznie listki mięty i kostki lodu. Można też dodać ogórka. Takiej wodzie trudno będzie się oprzeć.

Pij wodę na dzień dobry
Stwórz dobry nawyk i każdy dzień zaczynaj szklanką wody z cytryną (ewentualnie z dodatkiem miodu). Twoje nerki i jelita będą ci za to wdzięczne.

Pobierz aplikację…
… która będzie pamiętać za ciebie, że trzeba pić wodę. Nowoczesna aplikacja obliczy, ile wody potrzebujesz, sprawdzi, czy ją wypiłeś i przypomni o konieczności nawodnienia organizmu.

Jedz soczyste produkty
To bardzo dobry sposób na nawodnienie organizmu, a przy okazji na dostarczenie sobie witamin i minerałów. Szczególnie bogate w wodę są: arbuz, grejpfrut, pomidor, pomarańcza, truskawki, ogórek, pomidor, czereśnie, cukinia.

WP

Gotuj więcej zupy
Zupa to też woda. Można ją spożywać nie tylko na obiad, ale również pomiędzy głównymi posiłkami, na kolację, a nawet na śniadanie. Staraj się gotować większe ilości zupy, żeby móc spożywać ją o różnych porach dnia.

Podawaj wodę do kawy
W dobrych kawiarniach do filiżanki mocnej kawy czy gęstej gorącej czekolady podaje się szklankę wody. To samo rób w swoim domu, zwłaszcza gdy przyjmujesz gości. Niech na stole oprócz filiżanek z kawą, czekoladą czy herbatą znajdzie się dzbanek wody – albo woda rozlana do szklanek.

Miej swoją ulubioną butelkę
I zabieraj ją ze sobą, dokądkolwiek się wybierasz. Tak jak nowy strój sportowy motywuje do aktywności fizycznej, tak sprawienie sobie kolorowej, poręcznej butelki zachęci cię do regularnego picia wody. Na niektórych butelkach zaznaczone są konkretne godziny przypominające o konieczności nawadniania organizmu.

Wodę pij przez słonkę
Niektórzy uwielbiają spożywać napoje przez słomkę, zwłaszcza gdy jest ona kolorowa i ma nietypowy kształt. Wsuń słomkę do butelki i po prostu pij – nie obejrzysz się, a wody zaraz ubędzie.

WP

Uczyń z picia wody rodzinny nawyk
Gdy rodzice będą pić wodę, dzieci również zaczną i na odwrót – dzieci chętnie pijące wodę staną się najlepszą motywacją dla dorosłych. Niech woda będzie zawsze w zasięgu wzroku, zabierajcie ją ze sobą z domu itp.

Znajdź swój smak
Być może nie pamiętasz o regularnym spożywaniu wody, bo woda ma dla ciebie nijaki smak. Na szczęście wybór jest ogromny. Może zasmakuje ci gazowana albo lekko gazowana? Mineralna zamiast źródlanej? O cytrusowym posmaku? Pilnuj tylko, żeby nie zawierała cukru!

Nagradzaj siebie
To dobry pomysł na początku, dopóki picie wody nie stanie się nawykiem. Wyznacz sobie nagrodę: obiecaj sobie prezent, jeśli codziennie wypijesz 2 litry wody. Wtedy nie zabraknie ci motywacji.

Spożywaj koktajle i smoothie
Na bazie wody, wody aloesowej albo kokosowej. Niech koktajl stanie się stałym punktem twojego jadłospisu – wypijaj go na śniadanie, lunch albo podwieczorek. Poza tym dzięki temu dostarczysz sobie mnóstwa składników odżywczych.

WP

Trzymaj wodę na szafce nocnej
Żeby móc po nią sięgnąć wieczorem, gdy odpoczywasz w łóżku, nocą oraz zaraz po przebudzeniu. Pamiętaj tylko, żeby codziennie ją wymieniać. Woda zawsze powinna być świeża.

Pij kranówkę
Wiele osób boi się wody z kranu. Niepotrzebnie. Dzisiaj woda z kranu jest zupełnie inna niż jeszcze kilka lat temu i w niczym nie ustępuje wodzie źródlanej. Stało się tak dzięki nowoczesnym systemom uzdatniania wody. Pomyśl tylko, jaka to oszczędność pieniędzy.

Podawaj wodę na imprezach rodzinnych
Nie słodkie soki czy gazowane napoje, lecz właśnie woda powinna być zawsze na stole podczas imprez. A jeśli nie zapraszacie gości, ale np. macie wieczór z grami planszowymi, ustawcie w pobliżu dzbanek z wodą.

Każdą istotną czynność rozpoczynaj od picia wody
Wodę powinno się wypijać małymi łykami przez cały dzień, dlatego pij ją po przebudzeniu, przed wyjściem z domu, zanim siądziesz do pracy, po wyjściu z biura albo ze szkoły, po przyjściu do domu itp.

WP

Zapisz to
Motywuj się do picia wody, jak tylko się da! Spróbuj przypominać sobie o wodzie na wiele sposobów: robiąc notatki w kalendarzu, przyklejając karteczki na lodówkę czy ustawiając przypomnienie w telefonie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polub WP Kuchnia
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP