Trwa ładowanie...
d3w2996

Pomysły na shaki, koktajle i smoothie z kawą.

Koktajle, shaki i smoothie z dodatkiem kawy to nowy sposób na pobudzenie z samego rana. Zamiast filiżanką kawy, witamy dzień za pomocą prawdziwej bomby witaminowej, która pobudza i zaspokaja głód lepiej niż śniadanie. Niektórzy napojom z kofeiną przypisują też dodatkowe właściwości, np. odchudzające. Czy jest to prawdą? Sprawdź najciekawsze przepisy na shaki, koktajle i smoothie z kawą i dowiedz się, jak mogą zmienić twoją poranną rutynę.
Podziel się
Aromatyczne espresso i kawowy szejk (materiały partnera)
d3w2996

Artykuł sponsorowany

Koktajl z dodatkiem kawy – czemu warto?

Kofeina, która znajduje się w kawie, kojarzona jest głównie z działaniem rozbudzającym i dodającym energii. Poprawia krążenie krwi, dzięki czemu nasze komórki są lepiej dotlenione i mamy więcej siły do działania. Co ciekawe, kofeina również wpływa na dobre samopoczucie poprzez stymulowanie wytwarzania serotoniny (jej niski poziom zwiększa rozdrażnienie i powoduje zły nastrój), jak również wspiera procesy intelektualne – wspomaga pamięć i koncentrację, a nawet obniża ryzyko zachorowania na chorobę Parkinsona (czego dowiedli naukowcy z University of Illinois at Chicago ). Wspomaga także trawienie i metabolizm – zwiększa wytwarzanie soków żołądkowych, ma właściwości przyspieszające przemianę materii i przyspiesza przemiany tłuszczów. Kawa może więc być cennym składnikiem diety odchudzającej. Co istotne, kofeina ma też zastosowanie w diecie sportowców i miłośników aktywności fizycznej, gdyż zwiększa wydolność organizmu i wpływa łagodząco na bóle związane z przetrenowanymi mięśniami. Jest więc przydatna po intensywnym treningu.

d3w2996

Warto wiedzieć, że poza kofeiną kawa ma też sporo polifenoli, które mają właściwości przeciwrakowe i wspierają układ krążenia, a także zawiera istotne mikroelementy:

  • sód – pozytywnie wpływa na układ krążenia, nerwowy i mięśniowy. Reguluje gospodarkę wodną organizmu i bierze udział w utrzymaniu odpowiedniego pH organizmu, czyli równowagi kwasowo-zasadowej. Uczestniczy również we wchłanianiu takich składników odżywczych jak glukoza i aminokwasy;
  • wapń – budulec kości i zębów. Reguluje kurczliwość mięśni i jest niezbędny w prawidłowym funkcjonowaniu serca. Wpływa na równowagę kwasowo-zasadową organizmu i bierze udział w transporcie bodźców nerwowych;
  • potas – niezbędny do prawidłowego funkcjonowania nerek. Dzięki niemu mózg jest lepiej dotleniony, a koncentracja, pamięć i procesy myślowe są usprawnione;
  • magnez – przyspiesza reakcje przemiany węglowodanów, białek i tłuszczy. Reguluje stężenie glukozy we krwi. Poza tym jest niezbędny do prawidłowej mineralizacji kości. Ma duży udział w prawidłowym przewodnictwie nerwowym i reguluje kurczliwość mięśni. Odgrywa dużą rolę także w wielu reakcjach hormonalnych.

Pomysły na 4 energetyczne shaki mleczne z kawą

Podstawą każdego koktajlu jest idealne espresso, najlepiej ze świeżo mielonych ziaren, parzone za pomocą ekspresu. Aromatyczny napar należy przygotować nieco wcześniej, by zdążył ostygnąć przed dodaniem do pozostałych składników. Jeśli lubisz smak kawy i chcesz, by był bardziej wyczuwalny w koktajlu, a sam napój stał się bardziej energetyczny, dodaj do niego podwójne espresso zamiast pojedynczego.

d3w2996

Sprawdź, jak zrobić perfekcyjne espresso nie tylko do koktajli>>

Przepis na orzeźwiający koktajl mleczny z kawą i pomarańczą

Przygotuj pół szklanki świeżo wyciskanego soku pomarańczowego, zimne espresso i pół szklanki mleka (może być to także wegański napój mleczny, np. mleko migdałowe czy kokosowe). Dodaj kostki lodu. Niecodzienne połączenie smaków orzeźwi cię w upalne dni. Zawiera dużą ilość białka i witaminy C.

Pomysł na shake’a z kawą, wiśniami i mlekiem migdałowym

Do naczynia wrzuć garść wydrylowanych wiśni, schłodzone aromatyczne espresso i szklankę mleka migdałowego. Zmiksuj do jednolitej konsystencji za pomocą blendera. Koktajl zapewni ci dużą dawkę witaminy C i E, czyli cennych antyoksydantów, jak również nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Przepis na koktajl z kawą, awokado, kakao i miodem

Do tego przepisu potrzebujesz połówkę dojrzałego awokado, mocne espresso i szklankę schłodzonego kakao zrobionego z niesłodzonego proszku kakaowego i mleka (może być również napój mleczny sojowy, migdałowy lub kokosowy). Dodaj do nich łyżeczkę miodu lub, jeśli stosujesz dietę wegańską, syropu z daktyli. Dzięki takiemu połączeniu składników dostarczysz swojemu organizmowi dużą dawkę witaminy E, białka, zdrowych tłuszczów roślinnych oraz wapnia i magnezu. To idealne połączenie składników dla osoby pracującej umysłowo lub uczącej się. Wspiera koncentrację i pamięć.

Przepis na dyniowy shake z kawą i cynamonem

Do wykonania tego napoju będziesz potrzebować puree dyniowego. By je przygotować, upiecz dynię w piekarniku i zmiksuj ją na gładką masę. Koktajl wymaga tylko pół szklanki dyniowej masy, resztę możesz wykorzystać do sosów lub zupy. Do schłodzonego puree dodaj schłodzone espresso i pół szklanki mleka (najlepiej owsianego, ale może być też krowie). Dodaj łyżeczkę cynamonu. Jeśli napój jest za mało słodki, możesz dołożyć łyżkę miodu lub syropu z daktyli. Taki szejk to kompozycja smaków idealna na jesień. Można go podawać także na ciepło – ciepłe puree z dyni i ciepłą kawę wlać do rondelka wraz z mlekiem i cynamonem i zagotować.

3 pomysły na bezmleczne koktajle z kawą

Dla osób z nietolerancją laktozy lub po prostu nielubiących napojów mlecznych mamy kilka alternatywnych koktajli, które nie wymagają dodatku mleka. Wszystkie zrobione są na bazie aromatycznego espresso ze świeżo zmielonych ziaren. Podobnie jak w przypadku koktajli mlecznych warto odczekać, aż kawa z ekspresu nieco przestygnie przed wlaniem jej do pozostałych składników.

d3w2996

Przepis na koktajl z banana, masła orzechowego i kawy

Przygotuj banana, łyżkę masła orzechowego (może być też migdałowe lub z nerkowców) i podwójne espresso. Nie dodawaj mleka. Z takiego zestawienia składników otrzymasz aksamitny, bardzo energetyczny i bogaty w białko i błonnik napój. Dodatkową wartością odżywczą będą witaminy C, B i A. Koktajl nadaje się dla osób trenujących i na diecie białkowej – zapewnia dużo energii.

Przepis na zielone smoothie migdałowo-kawowe ze szpinakiem

Do tego napoju potrzebujesz garści umytych liści szpinaku i ¾ szklanki migdałów, espresso z dodatkiem wody oraz całego banana. Zmiksuj wszystkie składniki do jednolitej konsystencji. Dosłodź miodem lub syropem z daktyli. Takie smoothie zapewni ci dużą dawkę potasu, magnezu i białka oraz pobudzi cię do działania.

Przepis na zielony koktajl z kawą, kiwi i spiruliną

By zrobić zielony, energetyczny koktajl bez dodatku cukru potrzebujesz garści szpinaku i kilku liści sałaty rzymskiej. Umyj je i zblenduj razem z bananem, kiwi, espresso i wodą. Do jednolitego płynu wsyp odrobinę zielonej spiruliny (sproszkowane algi dostępne w sklepach ze zdrową żywnością) i wymieszaj. Spirulina to tak zwany "superfood” i jedna z najzdrowszych roślin na świecie. Koktajl z jej dodatkiem zawiera dużo kwasu foliowego i linolenowego. Ponadto jest bogaty w bioflawonoidy, beta-karoten, żelazo, mangan, cynk, miedź i selen. Jest również prawdziwą bombą witaminową – zawiera witaminy A, C, D, E, K i z grupy B.

Artykuł sponsorowany

d3w2996

Podziel się opinią

Share

d3w2996

d3w2996