ycipk-fzwt16

Kiszonki, czyli dieta uwalniająca hormony szczęścia

Aby poprawić sobie humor, wcale nie trzeba sięgać po czekoladę czy inne słodycze. Wystarczy zjeść porcję kiszonej kapusty lub kiszonego ogórka. Chociaż może wydawać się to szalone, kiszone produkty mają rzeczywisty wpływ na poprawę naszego samopoczucia.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Kiszone produkty wpływają na produkcję hormonów szczęścia
Kiszone produkty wpływają na produkcję hormonów szczęścia (123RF)
ycipk-fzwt16

Największe skupisko serotoniny, czyli popularnego hormonu szczęścia nie znajduje się wcale w mózgu, a w jelitach. Antydepresanty, które mają podnieść poziom serotoniny w mózgu, są mało skuteczne. Probiotyki zawarte w kiszonych produktach biorą udział w produkcji i uwalnianiu ważnych enzymów trawiennych, które ściśle współpracują z substancjami chemicznymi zawartymi w mózgu. Poprawiając jakość jelit, wpływają na produkcję pozytywnych emocji. Nasz mózg musi dosłownie przetrawić pewne składniki odżywcze, aby był w stanie wyprodukować hormony, takie jak serotonina czy dopamina, które odpowiadają za nastrój.

Produkty kiszone na jesienną chandrę

Lato mija nieubłaganie. Krótsze dni, kiepski nastrój i brak sił często dopadają nas jesienią, dlatego warto szczególnie teraz wzbogacić dietę o produkty poprawiające nasze samopoczucie. Prawidłowa flora bakteryjna w jelitach to czynnik wpływający na nasz nastrój. Zwiększenie ilości korzystnych dla jelit bakterii pomoże organizmowi radzić sobie ze stresem, zmniejszyć uczucie niepokoju i poprawić nastrój.

ycipk-fzwt16

Produkty kiszone, szczególnie te przygotowane w domu są źródłem witamin, minerałów i błonnika. W procesie kiszenia powstają bakterie kwasu mlekowego, które wpływają pozytywnie m.in. na odporność organizmu i pracę przewodu pokarmowego. Spożywając kiszonki, dostarczamy dobroczynne bakterie do naszego organizmu.

Zobacz także: Jajecznica z nietypowym dodatkiem. Zakochasz się w tym smaku:

Zalety produktów kiszonych

ycipk-fzwt16

Kiszonki przede wszystkim są niskokaloryczne, dlatego polecane są osobom będącym na diecie. W 100 g kiszonej kapusty jest zaledwie 20 kcal. Co więcej, dzięki dużej ilości błonnika pokarmowego świetnie oczyszczają złogi w jelitach.

Źródłem naturalnych probiotyków są kiszona kapusta, ogórki kiszone, a także jogurty i kefiry. Probiotyki zapobiegają wzdęciom i zaparciom, podnoszą odporność organizmu i poprawiają trawienie. Najlepszym ich źródłem będą te produkty, które wykonamy sami w domu. Jeżeli jednak kupujemy kefir czy jogurt w sklepie, szukajmy tych z najkrótszą liczbą składników.

Kiszona kapusta ze sklepu

ycipk-fzwt16

Niestety kapusta kiszona dostępna w supermarketach często nie jest przygotowywana w sposób naturalny. Aby przyspieszyć proces, producenci dodają do kapusty ocet. Tak przygotowane warzywa nie mają właściwości prozdrowotnych, ponieważ nie występują w nich dobroczynne bakterie.

Chcesz się pochwalić swoimi kulinarnymi osiągnięciami? Masz ciekawy przepis? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polub WP Kuchnia
ycipk-fzwt16
ycipk-fzwt16
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-fzwt16