Trwa ładowanie...

Cztery pomysły na lekkie dania, idealne na upalne dni

To ogólnie znana zależność. Zimą, gdy temperatura spada zwykle częściej sięgamy po jedzenie. Jest też ono cięższe i bardziej sycące. Latem, zwłaszcza w te naprawdę gorące dni, często wcale nie mamy ochoty na jedzenie. Jesteśmy zmęczeni, pojawiają się bóle głowy, ciężko się nam oddycha i apetyt mija. Rezygnacja z posiłków nie jest jednak dobrym pomysłem.

Co jeść w czasie upałów?Co jeść w czasie upałów?Źródło: 123RF
d3jax4g
d3jax4g

Aby poprawić sobie humor i samopoczucie, podczas upałów konieczna jest odpowiednia dieta – przede wszystkim bogata w składniki mineralne i witaminy, a także sporo płynów. Dania na upały powinna być także lekkostrawne. Owoce, warzywa, ryby i owoce morza są właśnie produktami, które powinniśmy wykorzystywać do przygotowania letnich potraw. Oto nasze cztery propozycje na idealne potrawy na lato.

Chłodnik z ogórków i awokado

Chłodniki, czyli zimne zupy, znajdziemy w kuchniach wielu państw na świecie. Orzeźwiają, nawadniają, a przede wszystkim dostarczają wielu niezbędnych latem składników. Do przygotowania naszego chłodniku potrzebne nam będą: cztery ogórki, dwa dojrzałe awokado, miód, dwie szklanki jogurtu greckiego, dwie cytryny, pęczek kolendry, sól i pieprz. Ogórki obieramy i kroimy w kostkę. Awokado kroimy na pół, wydrążamy miąższ i miksujemy z ogórkami. Dodajemy jogurt, sok z cytryny, miód i trochę soli. Jeśli zupa jest zbyt gęsta, dodajemy wody. Wstawiamy do lodówki. Przed podaniem posypujemy kolendrą.

Dodatki do chłodników

Sałatka z kozim serem i pomarańczami

Latem uwielbiamy jeść sałatki. Po pierwsze mamy dostęp do świeżych warzyw i ziół, po drugie sałatka nie wydaje się zbyt ciężka nawet przy bardzo wysokich temperaturach. Składniki: garść rukoli, pół awokado, kawałek koziego sera, pomarańcza, oliwa z oliwek, miód, ocet balsamiczny, sól i pieprz. Liście rukoli myjemy i rozkładamy na talerzu. Dodajemy obraną i pokrojoną na półplasterki pomarańczę, awokado i pokruszony ser. Z oliwy, miodu, octu i przypraw robimy sos, którym tuż przed podaniem polewamy sałatkę.

d3jax4g

Sałatka letnia

Dojrzałe, pachnące i soczyste warzywa posłużą nam do przyrządzenia bardzo łatwej i smacznej sałatki, świetnej na śniadanie, lunch, obiad czy kolację. Składniki: dwa ogórki, dwa pomidory, czerwona papryka, pęczek szczypiorku, pęczek natki pietruszki, pół kotki białego twarogu, ocet winny, olej, sól i pieprz. Pomidory kroimy w ćwiartki, ogórki w plasterki, paprykę w paski, zioła drobno siekamy. Wszystkie warzywa wkładamy do miski, dodajemy pokruszony ser. Olej mieszamy z octem, solą i pieprzem i polewamy nim sałatkę. Podajemy ją schłodzoną.

chłodnik 123RF
Źródło: 123RF

Sorbet cytrynowy

I na koniec napój, który może zastąpić jeden z posiłków, a znakomicie poprawi nam samopoczucie. Potrzebujemy: kilka cytryn, białko z jajka, cukier, wodę. Cytryny polewamy wrzątkiem, żeby je sparzyć. Z jednej ścieramy skórkę, z pozostałych wyciskamy sok. Gotujemy pół litra wody ze szklanką cukru. Gdy cukier się rozpuści wlewamy sok z cytryny, dodajemy skórkę, ubite na sztywno białko i dokładnie mieszamy. Wlewamy do płaskiego naczynia, wstawiamy do zamrażalnika na cztery godziny. Co godzinę masę mieszamy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3jax4g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3jax4g
Więcej tematów