Trwa ładowanie...
d4na1sj

Cztery pomysły na lekkie dania, idealne na upalne dni

To ogólnie znana zależność. Zimą, gdy temperatura spada zwykle częściej sięgamy po jedzenie. Jest też ono cięższe i bardziej sycące. Latem, zwłaszcza w te naprawdę gorące dni, często wcale nie mamy ochoty na jedzenie. Jesteśmy zmęczeni, pojawiają się bóle głowy, ciężko się nam oddycha i apetyt mija. Rezygnacja z posiłków nie jest jednak dobrym pomysłem.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Co jeść w czasie upałów?
Co jeść w czasie upałów? (123RF)
d4na1sj

Aby poprawić sobie humor i samopoczucie, podczas upałów konieczna jest odpowiednia dieta – przede wszystkim bogata w składniki mineralne i witaminy, a także sporo płynów. Dania na upały powinna być także lekkostrawne. Owoce, warzywa, ryby i owoce morza są właśnie produktami, które powinniśmy wykorzystywać do przygotowania letnich potraw. Oto nasze cztery propozycje na idealne potrawy na lato.

Chłodnik z ogórków i awokado

Chłodniki, czyli zimne zupy, znajdziemy w kuchniach wielu państw na świecie. Orzeźwiają, nawadniają, a przede wszystkim dostarczają wielu niezbędnych latem składników. Do przygotowania naszego chłodniku potrzebne nam będą: cztery ogórki, dwa dojrzałe awokado, miód, dwie szklanki jogurtu greckiego, dwie cytryny, pęczek kolendry, sól i pieprz. Ogórki obieramy i kroimy w kostkę. Awokado kroimy na pół, wydrążamy miąższ i miksujemy z ogórkami. Dodajemy jogurt, sok z cytryny, miód i trochę soli. Jeśli zupa jest zbyt gęsta, dodajemy wody. Wstawiamy do lodówki. Przed podaniem posypujemy kolendrą.

d4na1sj

Dodatki do chłodników

Sałatka z kozim serem i pomarańczami

Latem uwielbiamy jeść sałatki. Po pierwsze mamy dostęp do świeżych warzyw i ziół, po drugie sałatka nie wydaje się zbyt ciężka nawet przy bardzo wysokich temperaturach. Składniki: garść rukoli, pół awokado, kawałek koziego sera, pomarańcza, oliwa z oliwek, miód, ocet balsamiczny, sól i pieprz. Liście rukoli myjemy i rozkładamy na talerzu. Dodajemy obraną i pokrojoną na półplasterki pomarańczę, awokado i pokruszony ser. Z oliwy, miodu, octu i przypraw robimy sos, którym tuż przed podaniem polewamy sałatkę.

d4na1sj

Sałatka letnia

Dojrzałe, pachnące i soczyste warzywa posłużą nam do przyrządzenia bardzo łatwej i smacznej sałatki, świetnej na śniadanie, lunch, obiad czy kolację. Składniki: dwa ogórki, dwa pomidory, czerwona papryka, pęczek szczypiorku, pęczek natki pietruszki, pół kotki białego twarogu, ocet winny, olej, sól i pieprz. Pomidory kroimy w ćwiartki, ogórki w plasterki, paprykę w paski, zioła drobno siekamy. Wszystkie warzywa wkładamy do miski, dodajemy pokruszony ser. Olej mieszamy z octem, solą i pieprzem i polewamy nim sałatkę. Podajemy ją schłodzoną.

 123RF
(123RF)

Sorbet cytrynowy

I na koniec napój, który może zastąpić jeden z posiłków, a znakomicie poprawi nam samopoczucie. Potrzebujemy: kilka cytryn, białko z jajka, cukier, wodę. Cytryny polewamy wrzątkiem, żeby je sparzyć. Z jednej ścieramy skórkę, z pozostałych wyciskamy sok. Gotujemy pół litra wody ze szklanką cukru. Gdy cukier się rozpuści wlewamy sok z cytryny, dodajemy skórkę, ubite na sztywno białko i dokładnie mieszamy. Wlewamy do płaskiego naczynia, wstawiamy do zamrażalnika na cztery godziny. Co godzinę masę mieszamy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d4na1sj

Podziel się opinią

Share
d4na1sj
d4na1sj