Trwa ładowanie...
d31ml8h

Twoja rodzina nie przepada za warzywami? Trzeba mieć więcej wyobraźni

Dobrze wiemy, że spożywanie świeżych warzyw i owoców ma dobroczynny wpływ na nasz organizm. Uzupełniają one niedobory witamin, zapewniają poczucie sytości przez dłuższy czas, wspomagają odchudzanie, a przy tym zwiększają naszą odporność na choroby. Dzięki temu jesteśmy pełni energii, gotowi do działania i przede wszystkim nie dajemy się jesiennej grypie.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Domyślny opis zdjęcia na stronę główną
Domyślny opis zdjęcia na stronę główną (123RF.COM)
d31ml8h

Dobra kompozycja warzyw i owoców sprawi, że jesienne zmęczenie nie będzie nam już grozić. Jeśli nasi bliscy nie przepadają za warzywami, istnieją sprytne sposoby na to, żeby ich przekonać.

Koktajle nie tylko owocowe
Jeśli posiadamy w domu blender kielichowy, to pierwszy krok do zdrowia i szczupłej sylwetki już za nami. Teraz należy się zastanowić nad tym, jakie warzywa i owoce powinniśmy włączyć do diety. Najlepszą bazą na jesienny koktajl są zielone warzywa i owoce. Pamiętajmy, by nie przesadzić z tymi drugimi, bądź co bądź zawierają dużo cukru, który może negatywnie odbić się na naszej sylwetce. Ważna jest również różnorodność w dobieraniu składników, w innym wypadku początkowy entuzjazm szybko zgaśnie. Najlepiej wypić koktajl zaraz po przygotowaniu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by przechowywać go nawet przez dwa dni. Warunkiem jest jednak wypełnienie butelki po same brzegi tak, żeby było w niej jak najmniej powietrza. Wypity rano koktajl pobudzi z rana niczym kawa.

Zupa krem doskonała na jesień
Nic tak nie rozgrzewa, jak miseczka gorącej zupy. Jej bazą może być niemal każde warzywo - dynia, groszek, kalafior lub nawet burak, który po ugotowaniu wraz z innymi dodatkami zostawiasz na małym ogniu i miksujesz blenderem ręcznym, wciąż podgrzewając. Potem doprawiasz zupę dla smaku i podajesz z ulubionymi dodatkami – gorącymi grzankami lub kleksem ze śmietany. Dla niektórych problemem może być odpowiednie zagęszczenie przygotowanego wywaru. Jeśli jakimś cudem zupa jest zbyt wodnista, problem rozwiąże dodany do wywaru ziemniak lub kasza jaglana. Nie bójmy się doprawiać gotowej zupy, zioła nadadzą jej niepowtarzalnego aromatu. Przy odrobinie wyobraźni będziesz w stanie przygotować smaczną zupę nawet z warzyw, które pozornie do siebie nie pasują. Wszystko zależy od twojej inwencji twórczej.

Warzywa i owoce w płynie
Najmniej pracochłonnym sposobem na dostarczenie sobie dziennej dawki witamin jest jednak sok. Warto więc zastanowić się nad zakupem wyciskarki do owoców. Zaletą takiego urządzenia jest wysoka jakość pozyskiwanego przez nią soku, jednak ze względu na wolne obroty cały proces zajmuje nieco więcej czasu, niż wyciskanie owoców w sokowirówce. Wolne obroty wyciskarki mają swoje zalety, sok nie podgrzewa się, a przez to nie traci wartości odżywczych. Tego typu soki można przechowywać w lodówce, zachowując wspomnianą wcześniej zasadę wypełniania butelki po brzegi. Jeśli więc twoja rodzina uwielbia domowy sok, możesz śmiało eksperymentować, mieszać różne smaki i dodatki. Możesz między innymi eksperymentować z dodawaniem siemienia lnianego lub imbiru. Unikalny smak uzyskamy również, mieszając wyciśniętą marchew z kokosem. Istnieją dziesiątki kombinacji, a wiele z nich czeka jeszcze na odkrycie.

Wyciśnij z owoców jeszcze więcej
W kuchni wykorzystujemy owoce praktycznie w każdej postaci. Do deserów sprawdzą się przede wszystkim musy – malinowy, jabłkowy czy cytrynowy. Pulpa warzywna to doskonała baza wegańskich kotletów, zup, sosów i sałatek. Na szczęście nowoczesne wyciskarki oferują wiele funkcji, co czyni z nich prawdziwe roboty wielofunkcyjne. Można się nimi posłużyć do szatkowania warzyw, uzyskiwaniu soku z produktów trudnych, a nawet wytłaczania oleju. Jeśli marzy nam się prawdziwa chałwa bez konserwantów, wystarczy przepuścić podsmażony wcześniej sezam przez urządzenie, wymieszać z miodem i odpowiednim aromatem i gotowe. Podobnie zrobimy masło orzechowe – zamiast sezamu użyjemy orzechów, a miód zastąpimy rozpuszczonym masłem. Pomysłów jest wiele, wystarczy tylko ruszyć głową.

Warzywa i owoce powinny stanowić jak największą część naszej codziennej diety. Odpowiednio zbilansowane posiłki wzbogacane przez zupy, soki i koktajle zapewnią organizmowi olbrzymią dawkę energii i wspomagają odporność.

d31ml8h

Podziel się opinią

Share

d31ml8h

d31ml8h