Trwa ładowanie...
d5lgs3b

Sztuczki żywieniowe, które ograniczają apetyt

Największym problemem osób, które chcą stracić zbędne kilogramy, jest potrzeba ograniczania ilości jedzenia. Nadmierny apetyt jest ogromną przeszkodą w walce ze zbędnymi kilogramami. Często wiąże się to z gorszym samopoczuciem, bo jak mówi porzekadło: "głodny to zły". Ale jednak możemy temu zaradzić. Istnieje wiele trików, które pozwolą nam na ograniczenie apetytu. Poznajmy je.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Sztuczki żywieniowe, które ograniczają apetyt (iStock.com)
d5lgs3b

Przede wszystkim powinniśmy jeść produkty o niskim indeksie glikemicznym, które na dłużej zaspokoją głód. Do takich produktów należą przede wszystkim warzywa i owoce: buraki, seler, śliwki, jabłka, truskawki. Warzywa powinny stanowić podstawę większości posiłku. Najlepiej także, by były one świeże, nieprzetworzone. Świetnie działają także warzywa gotowane na parze: marchewki, pasternak, szparagi czy skorzonera.

Ogólnie rzecz biorąc, powinniśmy ograniczać dania zawierające sztuczne substancje: konserwanty, barwniki czy spulchniacze. Te dodatki najczęściej mają właściwość wzmagania apetytu. I, oczywiście, musimy ograniczyć spożycie cukrów. Zamiast cukierków, czekolady czy ciastek jedzmy batony zbożowe, słodzone miodem. Dzięki temu będziemy bardziej syci, a dostarczony cukier w zupełności powinien wystarczyć.

Apetyt na słodycze ograniczają również produkty zawierające dużo cynku. Największymi jego dostarczycielami są otręby, czosnek i cebula, a także warzywa strączkowe. Za prawidłowy poziom glukozy odpowiada z kolei chrom. Ten pierwiastek pomaga nam walczyć ze skokami poziomu glukozy, a jeśli ten poziom jest zbyt niski, natychmiast czujemy głód. Gruszki, daktyle, brokuły, jajka czy wołowina to główne źródła tego pierwiastka.

d5lgs3b

Zobacz też: Kuchnia wegańska - jak podbić walory smakowe?

Nie bez powodu przed posiłkiem w wielu krajach podaje się różnego rodzaju sałaty. Warzywo te wypełnia żołądek, dzięki czemu na obiad zjemy mniej. Sałata jest również znakomitą przekąską między posiłkami. Szybko zaspokaja głód i w dodatku zawiera bardzo niewiele kalorii.

Wybierajmy również produkty zawierające dużo błonnika. Białe pieczywo jest bardzo smaczne, ale w nadmiernych ilościach bardzo tuczące. W dodatku, jedząc chrupiące bułki czy bagietki praktycznie nie dostarczamy organizmowi żadnych potrzebnych mikroelementów. Warto więc białe pieczywo zastąpić pełnoziarnistym. Jemy go mniej i dłużej jesteśmy najedzeni. Sprawdzajmy zawartość błonnika w spożywanych daniach. Idealnie będzie, jeśli dzienna porcja błonnika, nie będzie niższa niż 25 gramów.

d5lgs3b

Nie tylko konkretne produkty pomagają nam walczyć z nadmiernym apetytem. To, że chce nam się jeść, często jest kwestią psychiki. Przyzwyczajamy się do pewnych zachowań i trudno z nich zrezygnować. A jednak warto zmienić przyzwyczajenia. Od razu widać będzie, że jemy mniej i rzadziej. Przede wszystkim zwróćmy uwagę na to, że najczęściej jemy, gdy się nudzimy. Oglądając telewizję lub bezczynnie siedząc, mamy często ochotę, by zająć czymś ręce. I wędrujemy do kuchni, by przejrzeć, co mamy w lodówce. Starajmy się więc być aktywni.

Nie przesadzajmy także z wielkością porcji. Posiłki podawajmy na małych talerzykach, ale w taki sposób, by porcja wyglądała na obfitą. Pomoże w tym np. sałata, na liściach której układamy kawałki mięsa czy ryby. Jedzmy powoli. Każdy kęs przeżuwajmy dokładnie. Jeśli po posiłku nadal czujemy lekki głód, poczekajmy kilkanaście minut, zanim weźmiemy dokładkę. Może się bowiem okazać, że nie będzie ona potrzebna.

I na koniec najważniejsza rada: pijmy dużo wody. Powinniśmy wypijać dwa litry dziennie. Nie tylko oczyszcza ona organizm, ale również pomoże ograniczyć apetyt.

Chcesz się pochwalić swoimi kulinarnymi osiągnięciami? Masz ciekawy przepis? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d5lgs3b

Podziel się opinią

Share

d5lgs3b

d5lgs3b