Trwa ładowanie...
Materiał Partnera
murale
Agnieszka Jarosz
25-04-2022 08:48

Lidl m(ur)aluje Polskę. Farbą, która pochłania smog

Sieć sklepów Lidl w tym roku świętuje 20-lecie działalności w Polsce. Jak będzie obchodzić jubileusz? W kilku miastach marka stworzy sześć wyjątkowych murali, które… mogą redukować smog.

Partnerem treści jest Lidl Polska
 Źródło: Adobe Stock
d1u6gpm
d1u6gpm

Pierwsze sklepy Lidl w naszym kraju powstały w 2002 r. Obecnie sieć zatrudnia już ponad 25 000 pracowników oraz ma ponad 800 sklepów.

Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 740 dostawcami z naszego kraju, natomiast w ofercie każdego dnia klienci mają dostęp do ponad 480 produktów z oznaczeniem "Produkt Polski".

Lidl Polska jest także pionierem wielu nowych rozwiązań – zarówno technologicznych, jak i ekologicznych – m.in. sklepy w Polsce do końca 2022 r. będą zasilane tylko energią z OZE.

Nie dziwi więc fakt, że teraz sieć zamierza obchodzić jubileusz także w nietypowy sposób.

d1u6gpm

6 obrazów w 6 miastach

"Lidl. 20 lat – wszystkiego najlepszego!" to właśnie nośnikiem tej kampanii są murale. Wykorzystano je do promocji marki po raz pierwszy.

Gdzie się pojawią? W Warszawie przy metrze Politechnika, ul. Waryńskiego 3, Krakowie przy ul. Karmelickiej 28, we Wrocławiu na skrzyżowaniu ul. Dubois z Pomorską, w Poznaniu na ul. Półwiejskiej 4 oraz przy zbiegu ulic Bukowskiej i Zeylanda przy Międzynarodowych Targach Poznańskich oraz w Gdyni przy zbiegu ul. Władysława IV oraz al. Piłsudskiego.

To format, który od kilku lat stale zyskuje na popularności, zdobiąc ściany budynków w naszych miastach. Zadbaliśmy o to, aby nasza kreacja graficzna była estetyczna i podkreślała wartości oraz symbole, które kojarzą się z Lidl Polska – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

d1u6gpm

Mural to pokaźnych rozmiarów obraz ścienny, którego wyjątkowość kryje się w połączeniu twórczości z uliczną codziennością. Takie formy twórczości upiększają przestrzeń miejską, dodając wyrazu i koloru szarym budynkom. To uliczne dzieła sztuki, ale tym razem także pomysł, który pozwoli… oczyścić powietrze!

Murale? Na zdrowie!

Farby KNOxOUT, które postanowiła wykorzystać sieć Lidl Polska do stworzenia murali, to pierwsze na świecie farby oczyszczające powietrze. Cały ich sekret tkwi w technologii fotokatalitycznej, która wykorzystuje energię słoneczną do przekształcanie szkodliwych zanieczyszczeń w te mniej toksyczne.

d1u6gpm

Czy rzeczywiście takie rozwiązanie przyniesie jakiś skutek? Dane prezentowane przez markę tworzącą farby KNOxOUT wykazują, że jeden metr pomalowany tą substancją redukuje ok. 0.44 g toksycznych tlenków azotu w ciągu jednego dnia.

Tlenki azotu są bowiem wysoce reaktywnymi gazami zawierającymi azot i tlen. Mają ujemne skutki dla zdrowia i środowiska – między innymi mogą powodować problemy z oddychaniem. Szczególnie narażone na ich działanie są dzieci, osoby starsze i takie, u których już występują choroby związane z układem oddechowym. Tlenki azotu są również składową smogu, a przez to, że łatwo rozpuszczają się w wodzie, są przyczyną powstawania kwaśnych deszczy.

W ostatnich latach sporo się mówi na temat nadmiernego zanieczyszczenia powietrza, szczególnie w dużych miastach Polski. Dane statystyczne są zatrważające. Blisko połowa najbardziej zanieczyszczonych miast na terenie Europy znajduje się właśnie w Polsce. Zły stan powietrza niewątpliwie przyczynia się do pogorszenia jakości zdrowia wielu ludzi. Potwierdzają to między innymi badania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), które podkreślają, że zanieczyszczenia powietrza mogą zwiększyć ryzyko wystąpienia nowotworów nawet o 30 proc.

Partnerem treści jest Lidl Polska
d1u6gpm
d1u6gpm
Więcej tematów
https://ad.doubleclick.net/ddm/clk/526383548;334735270;n