Trwa ładowanie...

Suszone banany – smaczna i zdrowa przekąska, którą możesz zrobić w domu

Suszone banany poprawiają trawienie, ciśnienie, odprężają, łagodzą objawy PMS. Można suszyć je w niskiej temperaturze w piekarniku przez kilka godzin.

Share
Suszone banany świetnie sprawdzą się jako składnik porannego muesli, granoli czy płatków śniadaniowych
Suszone banany świetnie sprawdzą się jako składnik porannego muesli, granoli czy płatków śniadaniowych Źródło: Adobe Stock, fot: Ingemar Magnusson
d1nvyg9

Suszone banany – właściwości i kalorie

Stugramowa porcja suszonych bananów ma około 360 kalorii i sporo węglowodanów. Rodzaj stosowanego przy produkcji suszonych bananów procesu ich wytwarzania warunkuje różną zawartość tłuszczu oraz cukru. Jednak suszone banany są dobrym zamiennikiem czipsów, paluszków i szeregu innych niezdrowych przekąsek.

W suszonych bananach można znaleźć szybko sycący zdrowy błonnik, dodatkowo usprawniający przemianę materii i perystaltykę jelit oraz spowalniające procesy starzenia przeciwutleniacze. Potas poprawia ciśnienie krwi, wspomaga funkcjonowanie mięśni szkieletowych, chroni organizm przed stanami znużenia i apatii. Suszone banany są także źródłem niewielkiej ilości sodu, który reguluje pracę systemu nerwowego. Ponadto suszone banany zawierają serotoninę o działaniu uspokajającym, odprężającym, poprawiającym samopoczucie. Łagodzą objawy napięcia przedmiesiączkowego, bóle menstruacyjne, wspomagają zdolność koncentracji i procesy myślowe.

Suszone banany - zastosowanie

Włączając do diety suszone banany, trzeba uważać na czipsy bananowe. Są one bowiem mniej smaczne i zdrowe niż suszone banany, a dodatek oleju roślinnego i kokosowego znacznie podwyższa ich wartość kaloryczną. 100 gramów suszonego banana to około 90 kalorii - po wysuszeniu jego waga redukuje się ponad trzykrotnie, jednak ilość kalorii w znacznie mniejszej porcji się nie zmienia.

Banany w cieście. Szybki sposób na pyszną przekąskę

Suszone banany świetnie sprawdzą się jako składnik porannego muesli, granoli czy płatków śniadaniowych. Można wzbogacić nimi koktajle, wymieszać suszone banany z jogurtem naturalnym, kefirem bądź maślanką albo jeść jako przekąskę w miseczce z uprażonymi ziarnami słonecznika i suszoną żurawiną. Suszone banany doskonale komponują się ze słodkimi wypiekami. Dobrze smakują jako chrupiąca warstwa w cieście z puszystą masą, a ich plasterki albo posiekane kawałeczki będą pięknie zdobić torty i drożdżowe bułeczki.

d1nvyg9

Suszone banany – jak zrobić

Suszone banany są zdrowszym dodatkiem do dziecięcego drugiego śniadania bądź podwieczorku niż bezwartościowe słodycze czy tłuste chrupki. Jak zrobić suszone banany? Doskonale nadadzą się do tego średnio dojrzałe banany. Przed przyrządzeniem suszonych bananów owoce kroi się w cienkie plasterki (3-5 mm) i wykłada blachę piekarnika warstwą papieru do pieczenia. Banany najlepiej rozłożyć na blasze pojedynczo.

Suszone banany robi się zawsze przy otwartych drzwiczkach piekarnika, w dość niskiej temperaturze, np. 60 st. Celsjusza. W połowie czasu suszenia można je ostrożnie przewrócić drewnianą łyżką na drugą stronę i wstawić suszone banany do piekarnika na kolejnych kilka godzin. Niezwykle wygodnym rozwiązaniem podczas suszenia owoców, grzybów, ziół czy kwiatów jest suszarka spożywcza, która pobiera niewielką ilość prądu i pozwala oszczędzić czas spędzony w kuchni.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1nvyg9

Podziel się opinią

Share
d1nvyg9
d1nvyg9
Więcej tematów