kuchenne nowości
01-08-2018 (11:14)

Słodka przekąska po treningu. Na co zwrócić uwagę?

Polacy to amatorzy słodyczy. Aż 96 proc. z nas nie odmawia sobie słodkości. Najchętniej wybieramy czekoladę (46 proc.) i produkty z jej dodatkiem. Niestety, chwila kakaowej przyjemności może nas kosztować nadprogramowe godziny na siłowni.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Słodka przekąska po treningu. Na co zwrócić uwagę?
(123RF)
WP

Tymczasem wystarczy sięgnąć po nowe, wysokobiałkowe mleko czekoladowe Arla Protein, o słodkim smaku i zbilansowanym składzie, które w zdrowy sposób zaspokoi apetyt na czekoladę, nie rujnując przy tym starań o smukłą sylwetkę. Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia słabość do słodyczy, to nasza cecha narodowa. Dla części słodycze są formą nagrody (7 proc.) i sposobem na poprawę nastroju (12 proc.), jednak niemal co dziesiąty Polak wybiera je, kierując się również ich składem. Nic dziwnego, skoro już 62% Polaków regularnie uprawia sport. Dlatego, by nie niweczyć rezultatów wysiłku warto mądrze dobierać przekąski sięgając po te, które są nie tylko smaczne i czekoladowe, ale też uzupełniają zapotrzebowanie na wiele istotnych makroskładników. Dzięki wyjątkowo niskiej zawartości tłuszczu (0,7g/100g produktu) i cukrów, nowe mleko czekoladowe Arla Protein spełnia te wymagania, dzięki czemu świetnie sprawdzi się jako zdrowy zamiennik czekoladek i batoników.

W czekoladowym napoju Arla Protein udało się obniżyć zawartość cukrów prostych aż o 50% w stosunku do innych tego rodzaju wysokobiałkowych przekąsek, bez utraty walorów smakowych. W 100 ml produktu znajdziemy tylko 4,7 g cukru, za to w jednej butelce aż 25 g białka i zero laktozy. Na wysoką zawartość protein wpływa dodatek białek serwatkowych, które są istotnym składnikiem diety osób aktywnych fizycznie.

„Dzięki obecności wszystkich egzogennych aminokwasów występujących w białkach serwatkowych mleko czekoladowe Arla Protein można uznać za idealny napój regenerujący po treningu. – mówi dietetyk sportowy Mateusz Gawełczyk, członek Akademii Dietetyki Sportowej. "Jako potreningowa przekąska sprawdza się nawet lepiej niż same węglowodany. Łagodzi bolesne stany zapalne i min. dlatego jest napojem najczęściej wykorzystywanym przez zawodników dyscyplin wytrzymałościowych w USA. Co więcej w badaniach wykazano, że mleko czekoladowe dzięki swoim właściwościom odbudowującym pozytywnie wpływa na wydolność organizmu w kolejnych dniach" – kontynuuje dietetyk ADS. "To wszystko czyni mleko czekoladowe Arla Protein rozsądną, smaczną i wygodną przekąską w sam raz po wyczerpującym treningu, tym bardziej, że jako napój świetnie gasi pragnienie. Ze względu na optymalną ilość sodu i wielu innych składników mineralnych, które tracimy podczas intensywnych ćwiczeń, oraz właściwą osmolarność, dobrze nawadnia organizm po wysiłku i uzupełnia straty elektrolitów" – dodaje Mateusz.

WP

Nic jednak nie zastąpi jadłospisu, skomponowanego zgodnie z zapotrzebowaniem organizmu. Ponieważ w diecie kluczem do sukcesu są umiar, wiedza oraz dobór sprawdzonych, naturalnych i bezpiecznych produktów, warto uzupełniać ją o takie, które wspomagają proces dbania o zdrowie i figurę. Zbilansowane nabiałowe produkty Arla Protein w prosty i szybki sposób uzupełniają dzienne zapotrzebowanie na białko. Szeroki wybór smacznych jogurtów i serków słodzonych stewią oraz milkshake’ów z dodatkiem naturalnych koncentratów owocowych zaspokoi apetyt na słodkie małe co nieco i nie zniweczy starań o wysportowaną sylwetkę dzięki niskiej zawartość cukru i tłuszczu.

Polub WP Kuchnia
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP