Trwa ładowanie...
d38wnki

Najbardziej nawadniające warzywa i owoce

Picie wody, szczególnie latem, jest bardzo ważne. Nie tylko dla lepszego samopoczucia, ale również dlatego, że bez wody nasz organizm funkcjonuje słabiej. A latem sporo wody wypacamy. Lekarze twierdzą, że trzy litry płynów dziennie to norma. Oczywiście, nie mówimy tu tylko o piciu czystej wody, ale także o tej, przyswajanej przy jedzeniu różnych produktów. Od dawna wiadomo, że sporo wody zawierają warzywa i owoce. Które są pod tym względem rekordzistami? Oto nasza najlepsza siódemka.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Arbuz doskonale gasi pragnienie w upalny dzień
Arbuz doskonale gasi pragnienie w upalny dzień (123RF)
d38wnki

Ogórki

Zawierające prawie 96 proc. wody ogórki, to najlepsze warzywa, jeśli chcemy nawodnić nasz organizm. Poza wodą zawierają niewiele innych składników, mimo to są bardzo zdrowe, lekkostrawne i nie tuczą. Znajdziemy w nich witaminy i potrzebne mikroelementy. Zwróćmy jednak uwagę na to, że ogórki są moczopędne, przez co polecane są nie tylko osobom na diecie i tym, którzy chcą oczyścić swój organizm z toksyn. Nie warto ich jednak jeść w nadmiernej ilości jeśli planujemy np. dłuższy wypad na miasto, a nie chcemy cały czas wypatrywać toalety.

Cukinia

Kuzynka ogórka jest trochę mniej „wodnista”. Woda w cukinii stanowi 95 proc. masy. Zazwyczaj smażymy to warzywo, gotujemy lub pieczemy, ale nie wszyscy wiedzą, że odpowiednio przygotowane jest również znakomite na surowo. Sałatka z surową cukinią to świetny pomysł na letni obiad.

d38wnki

Sporo wody zawierają również kwiaty cukinii, najczęściej nadziewane białymi serami, bardzo smaczne na surowo.

Rzodkiewka

Podobną zawartość wody, jak cukinia, mają również rzodkiewki. 95 proc. wody to nie wszystko, co znajduje się w tych małych, różowych kulkach. Rzodkiewka bogata jest w witaminy i minerały. Wśród nich znajdziemy witaminy: A, C oraz z grupy B, a także żelazo, fosfor, cynk, potas i siarkę. Według specjalistów rzodkiewka jest w stanie łagodzić dolegliwości układu trawiennego.

Woda z cytryną. Zdrowotne korzyści już po 7 dniach

Arbuz

Wystarczy przekroić arbuza, by przekonać się, że jest w nim mnóstwo wody, bo sok od razu wypływa. Ten owoc oprócz wysokiej zawartości wody (92 proc.) jest również znakomitym źródłem potasu, magnezu oraz witamin, szczególnie A i C. Naturalnym przeciwutleniaczem, który znajduje się w arbuzach jest likopen. Jest go cztery razy więcej niż w pomidorach, uważanych przez wielu z nas za najlepsze źródło tej substancji.

d38wnki

Truskawki

Nikogo nie trzeba przekonywać, że do najbardziej soczystych owoców uprawianych w Polsce należą też truskawki. 92 proc. wody, witaminy, a przede wszystkim fantastyczny aromat i smak sprawiają, że truskawki są idealnym składnikiem letnich sałatek, a jedzone na surowo zaspokoją na dłuższy czas pragnienie. Aby zachować ich zbawienne właściwości, nie dodawajmy do tych owoców cukru ani śmietany, choć na pewno będą wtedy smakować lepiej.

 123RF
(123RF)

Szpinak

Gdy gotujemy szpinak, bardzo szybko zauważymy, że objętość liści w ciągu kilkunastu sekund bardzo się zmniejsza. Dzieje się tak dlatego, że szpinak w 91 proc. składa wody. Szpinak jest jednak bardzo bogaty w składniki odżywcze. Zawiera m.in. potas, witaminy C i E, żelazo oraz kwas foliowy.

d38wnki

Grejpfruty, pomarańcze

Soki wyciskane z owoców cytrusowych są bardzo popularnymi napojami w krajach tropikalnych. Nie bez powodu. Owoce te zawierają to w blisko 90 proc. woda, co sprawia, że odpady są niewielkie. W dodatku grejpfruty czy pomarańcze to bardzo ważne źródło witaminy C. Owoce te także są bogate w przeciwutleniacze. Ludzie, którzy jedzą jednego grejpfruta dziennie skutecznie obniżają poziom cholesterolu, stabilizują poziom cukru we krwi i zmniejszają swój apetyt.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d38wnki

Podziel się opinią

Share
d38wnki
d38wnki