Trwa ładowanie...

Kolejna edycja Tygodnia Kuchni Polskiej dobiegła końca

Do niedzieli 26 listopada trwał Tydzień Kuchni Polskiej, specjalna akcja organizowana przez sieć hurtowni MAKRO Polska z okazji Święta 11 listopada. Wzięło w niej udział ponad 400 restauracji z całej Polski, które przygotowały kilka tysięcy dań kuchni polskiej w ramach kulinarnych obchodów Święta Niepodległości.

Materiał sponsorowany przez MAKRO
 Źródło: materiały partnera
d2qx7xb
d2qx7xb

Tydzień Kuchni Polskiej to wydarzenie organizowane w celu podnoszenia świadomości na temat rodzimych potraw oraz wspierania lokalnych restauracji. W festiwalu, trwającym od 3 do 26 listopada, wzięło udział 400 restauracji z 219 miast. Restauracje przygotowały dwie wersje trzydaniowego menu w cenie 69 lub 99 zł. W karcie pojawiły się zarówno potrawy regionalne, takie jak między innymi: warmińskie dzyndzałki, jak również historyczne nawiązujące do działalności XIX wiecznego kucharza Jana Szyttlera.

Jak podkreśla Krzysztof Żurek, szef kuchni w restauracji Trzy Rybki w Hotelu Starym - Tegoroczna edycja festiwalu cieszyła się znacznie większym zainteresowaniem niż ubiegłe. Być może wpływ na to miała większa rozpoznawalność akcji. Goście szczególnie chętnie odwiedzali nasz lokal w weekendy, a z ich dobrą reakcją spotkał się turbot bałtycki w panko z sosem sardelowym i pieczoną kapustą z kminkiem. Rosnąca popularność akcji wskazuje, że kuchnia polska jest wciąż atrakcyjna dla znacznej rzeszy odbiorców. – dodaje.

  materiały partnera
Źródło: materiały partnera

Rozpropagowanie Tygodnia Kuchni Polskiej wsparli blogerzy, influencerzy, patroni medialni oraz ambasadorzy restauratorzy, między innymi: Bogdan Gałązka, senior szef i współwłaściciel Stolica Cafe, Adrian Gabryszak, szef kuchni w M15, Krzysztof Żurek, szef kuchni w restauracji Trzy Rybki w Hotelu Starym, Kamil Urbanik, szef kuchni w restauracji Dwie Rzeki, Paweł Powroźnik, szef kuchni w restauracji P jak Pysznie, Daniel Dąbrowski z restauracji Pałac i Folwark Galiny oraz Wojciech Klimas, szef kuchni w restauracji Klimat.

d2qx7xb

Więcej informacji na temat Tygodnia Kuchni Polskiej dostępnych jest na stronie: https://tydzienkuchnipolskiej.pl.

Patronami medialnymi akcji są Przegląd Gastronomiczny, Wirtualna Polska, Poradnik Restauratora, Restauracja, Papaja, HorecaTrends, Portal Spożywczy, Szef Kuchni, FoodService, Horecanet oraz Nowości Gastronomiczne.

O Tygodniu Kuchni Polskiej

Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się od 2018 w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, Polskich Skarbów Kulinarnych. Co roku w okolicach 11 listopada z okazji Święta Niepodległości goście mają okazję spróbować specjalnie przygotowanego trzydaniowego menu. Celem akcji jest promocja kuchni polskiej oraz wsparcie lokalnych restauracji.

Materiał sponsorowany przez MAKRO
d2qx7xb
d2qx7xb
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj