Trwa ładowanie...
26-01-2015 09:18

Co skrywa zielony groszek?

Wielu kojarzy się z klasycznym, przedszkolnym daniem, czyli marchewką z groszkiem. Z tego powodu warzywo to - podobnie, jak szpinak - ma opinie produktu, który zjada się w ostateczności. Okazuje się, że takie podejście jest niesłuszne, ponieważ zielony groszek jest bardzo zdrowy, a jego konsumpcja korzystnie wpływa na nasz organizm. Przygotowany w oryginalny sposób zasmakuje nawet największym niejadkom i wymagającym smakoszom.

Co skrywa zielony groszek?Źródło: 123RF
d2i3p14
d2i3p14

Wielu osobom kojarzy się z klasycznym, przedszkolnym daniem, czyli marchewką z groszkiem. Z tego powodu warzywo to - podobnie, jak szpinak - ma opinie produktu, który zjada się w ostateczności lub pod przymusem. Okazuje się, że takie podejście jest niesłuszne, ponieważ zielony groszek jest bardzo zdrowy, a jego konsumpcja korzystnie wpływa na nasz organizm. Przygotowany w oryginalny sposób zasmakuje nawet największym niejadkom i wymagającym smakoszom.

Zagraj w zielone na zdrowie

To produkt bogaty w składniki mineralne, takie jak magnez, wapń, żelazo, kobalt, fluor czy sód. Nie brakuje mu również witamin z grupy B (które pozytywnie wpływają na układ nerwowych), witaminy E (spowalnia proces starzenia) oraz witaminy C (która m.in. wzmacnia system odpornościowy). Groszek podobnie, jak inne zielone warzywa, to doskonałe źródło błonnika i białka. Jest lekkostrawny, dlatego dobrze wpływa na pracę układu trawiennego.

To doskonały produkt dla osób na diecie. Zespół badaczy z Uniwersytetu w Toronto i innych kanadyjskich ośrodków naukowych przeanalizował wyniki dziewięciu badań, które dotyczyły efektów spożywania roślin strączkowych - w tym groszku. Okazało się, że jedzenie jednej porcji (około 160 g) sprawiało, iż ludzie czuli sytość większą o 31 proc. w porównaniu z dietą kontrolną bez tego typu produktów. Odnotowano to w grupach o różnym wieku i wskaźniku masy ciała (BMI), czyli zarówno wśród osób szczupłych, jak i z nadwagą czy otyłych.

Naukowo dowiedziono również, że warzywo to może łagodzić objawy menopauzy i - podobnie jak brokuły - zmniejszyć ryzyko zachorowania na nowotwory. Pomaga też obniżyć poziom "złego" cholesterolu we krwi, a dzięki zawartemu w nim potasowi, przeciwdziała udarowi mózgu. Rozwagę w kwestii jego konsumpcji powinny zachować osoby cierpiące na kamicę nerkową lub dnę moczanową - ze względu na te schorzenia groszek nie jest dla nich wskazany.

d2i3p14

Placuszki z zielonego groszku

Łatwe w przygotowaniu i idealne na lunch w pracy. Olga Kwiecińska i Agata Ziemnicka w programie "Szczypta smaku" pokazały, jak je przygotować. Ich sekrety? Groszek zblanszowały z limonką, żeby zachował piękny zielony kolor. I dodały miętę, która idealnie do niego pasuje. A co zrobić, żeby podkreślić smak? Wystarczy dodać papryczkę chili.

mp/x-news.pl/WP Kuchnia

d2i3p14
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2i3p14
Więcej tematów