Masło orzechowe. Odchudzanie i zdrowa dieta

Masło orzechowe w diecie sportowców to pewniak. A czy osoby, które się odchudzają lub są mniej aktywne, powinny je jeść? Czy masło orzechowe odchudza? Jest przecież dość kaloryczne, a jednak poleca się je w diecie odchudzającej. Dowiedz się, jak jest naprawdę i wybierz zdrowe masło orzechowe.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Masło orzechowe. Odchudzanie i zdrowa dieta
(Materiały prasowe)
WP

Masło orzechowe – właściwości

Masło orzechowe to produkt, który coraz częściej gości na stołach osób dbających o zdrową dietę i szczupłą sylwetkę. Nie ma się co dziwić, bo zawiera mnóstwo składników odżywczych niezbędnych dla zdrowia i ma dobry wpływ na odchudzanie. Jednak aby w pełni cieszyć się właściwościami odżywczymi masła orzechowego, należy wybierać takie, które jest produkowane wyłącznie z fistaszków i nie zawiera już żadnych innych, zbędnych dodatków. Bo i po miałoby je zawierać? Orzechy arachidowe właściwości prozdrowotne oferują, dzięki zawartości substancji takich jak :

  • niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe – są to tzw. zdrowe tłuszcze, jak wskazuje nazwa, niezbędne dla organizmu. Obniżają cholesterol, zmniejszają ryzyko chorób serca, a ponadto pomagają spalać tkankę tłuszczową.
  • białko – to materiał budulcowy naszego organizmu, niezbędny do budowy i regeneracji mięśni, a właściwie – każdej tkanki. I dlatego każdy człowiek potrzebuje codziennej porcji białka.
  • błonnik pokarmowy – to "szczotka fizjologiczna", pomagająca oczyszczać organizm z toksyn i metabolitów. Przyśpiesza pasaż jelitowy i poprawia trawienie, dbają o trawienie i jelita.
  • witaminy z grupy B (niacyna i kwas foliowy) – potrzebuje ich nasz mózg, żeby sprawnie funkcjonować. Kwas foliowy jest niezbędny nie tylko kobietom w ciąży, lecz wszystkim, bo pomaga na stres i odporność.
  • witamina E – jest nazywana "witaminą młodości", ponieważ to silny antyoksydant. Dzięki właściwościom przeciwutleniającym, przeciwdziała procesom starzenia.
  • składniki mineralne – fosfor jest niezbędny dla zdrowych kości, magnez i potas przeciwdziałają skurczom mięśni i zmęczeniu, cynk wzmacnia odporność i poprawia kondycję włosów i paznokci.
  • węglowodany złożone – dostarczają energii, której wystarcza na długo i nie wywołują raptownych skoków glukozy we krwi, tak jak cukier.

Masło orzechowe – wpływ na odchudzanie

Masło orzechowe właściwości odchudzające zawdzięcza bogactwu niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), zwłaszcza zaś kwasowi oleinowemu z grupy omega-9. Spożywanie go przyśpiesza przemianę materii i wspomaga utrzymanie prawidłowej wagi. Pomaga zrzucać zbędne kilogramy i walczyć z otyłością brzuszną. A co z kaloriami? Przeciwnicy masła orzechowego podnoszą, że jest zbyt kaloryczne. To prawda jest kaloryczne, jednak odchudzanie to nie tylko kwestia ilości, lecz także zbilansowania kalorii. Masło orzechowe ma niski indeks glikemiczny, więc jego zjedzenie nie wywołuje skoków cukru we krwi i napadów wilczego głodu. W efekcie jemy mniej i rzadziej, a o to przecież chodzi na diecie redukcyjnej. Masło orzechowe dostarcza energii na długo i z tych względów często sięgają po nie tylko osoby na diecie fitness, lecz także profesjonalni sportowcy. Warunkiem jest, by miało w składzie 100 proc. orzechów arachidowych, a nie dodatkowy cukier i zbędne dla zdrowej diety wypełniacze. Masło orzechowe może nam pomóc również oszukać apetyt na słodycze, których powinniśmy unikać na diecie odchudzającej. Poprawnie wkomponowane w dietę z pewnością nie utuczy, a jeśli dodamy do tego ruch, mamy gotową receptę na zdrowie.

Najlepsze masło orzechowe – jak wybrać

Prawdziwe masło orzechowe jest produkowane w 100 proc. z orzechów arachidowych. Nie jest to jednak standardem rynkowym i w sklepach można spotkać masło orzechowe zawierające różne wypełniacze, czy to w postaci oleju palmowego czy oleju słonecznikowego. W składzie masła orzechowego można też nierzadko znaleźć syrop glukozowy, dodatkowy cukier czy dodaną sól. Jakie masło orzechowe jest zdrowe? Najlepiej czytać etykiety i wybierać masło orzechowe bez żadnych dodatków, czyli wyprodukowane wyłącznie z fistaszków. Właściwości odżywcze takiego masła orzechowego będą odpowiadać właściwościom orzechów arachidowych. Takie mało orzechowe, czyli np. GO ON, nie jest zbyt słodkie, ani zbyt słone; ma naturalny słodko-słonawy smak, bo orzeszki ziemne zawierają sól i węglowodany.

WP

Masło orzechowe – z czym jeść?

Pomysłów na dania z masłem orzechowym jest bez liku. Poznajcie kilka naszych propozycji – masło orzechowe sprawdzi się w następujących kompozycjach kulinarnych:

A wy z czym jecie masło orzechowe? Wolicie gładkie czy z kawałkami orzechów?

WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP