Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany
koktajl
08-12-2017 10:01

Jak przygotować perfekcyjny koktajl?

Świeży koktajl owocowy to świetny sposób na pobudzenie organizmu. Witaminy, minerały i dobre kwasy zawarte w takiej mieszance dostarczają więcej energii do działania niż kawa. Dzisiaj dzielimy się najlepszymi wskazówkami, dzięki którym Twój koktajl będzie smaczny i pożywny.

Artykuł sponsorowany
Jak przygotować perfekcyjny koktajl?Źródło: Materiały prasowe
d38fcem
d38fcem

Kolorowy koktajl jest bardzo łatwy w przygotowaniu. Z owoców i dodatków możesz stworzyć naprawdę smakowite kombinacje. Jedyne czego potrzebujesz, to blender oraz odrobina kreatywności.

Wybierz bazę

Pierwszy krok to wybór płynnej bazy. Może to być mleko, jogurt naturalny, zielona herbata, sok owocowy, woda źródlana lub kokosowa. Na początku użyj jednej szklanki płynu, a jeśli koktajl będzie zbyt gęsty, możesz regulować jego konsystencję, dolewając więcej np. wody. Pamiętaj, by do pojemnika najpierw wlać płyn, a dopiero później dodać resztę składników. Dzięki temu ostrza blendera się nie zniszczą.

Dobierz składniki

Owoce to serce każdego smoothie. Staraj się wybierać świeże i sezonowe produkty. Jesienią i zimą nie musisz rezygnować z koktajli - korzystaj z owoców z puszki, mrożonych lub suszonych. Łączenie smaków i kolorów to największa frajda w przygotowaniu smoothie. Bardzo popularne są banany, które idealnie komponują się z każdym składnikiem i dodatkowo odpowiadają za kremową konsystencję koktajlu. Oto kilka propozycji do rozważenia:

WIOSNA: mango + ananas + cytryna
LATO: arbuz + truskawka + banan + limonka
JESIEŃ: jabłko + gruszka + kiwi
ZIMA: pomarańcza + kaki + ananas

d38fcem

Podrasuj swój koktajl

Pora nieco ożywić koktajl i naładować go energią! Znajdziesz ją w nasionach, orzechach, suszonych owocach, miodzie, wiórkach kokosowych, daktylach, a nawet w sproszkowanym buraku, młodym jęczmieniu i spirulinie. Takie dodatki wspierają pracę jelit i sprawiają, że czujemy się syci przez kilka godzin. Nie bój się eksperymentować i łącz nowe smaki. Co powiesz na ostre i wyraziste przyprawy, takie jak pieprz cayenne, chili, gałka muszkatołowa, cynamon, ziarna wanilii lub jej ekstrakt? A może warzywa? Marchew, burak i szpinak genialnie łączą się ze słodyczą owoców. Pamiętaj, że dobrze skomponowany koktajl oczyszcza organizm i usuwa szkodliwe toksyny.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Dobrze zblenduj

Ogromne znaczenie ma urządzenie, jakim będziesz miksować owoce. To właśnie od blendera zależy, czy koktajl nie obciąża układu trawiennego niewystarczająco zmiksowanymi składnikami. Warto używać sprzęt, który posiada przynajmniej moc 500 W. Urządzenia z wyższą mocą poradzą sobie z rozkruszeniem nawet bardzo twardych produktów, czyli mrożonych owoców i kostek lodu. Do wyboru masz blendery ręczne lub kielichowe. Te pierwsze są wygodne w użytkowaniu, można nimi miksować bezpośrednio w dzbanku i są niewielkie, więc sprawdzają się w małej kuchni. Blendery stojące (kielichowe) wyposażone są w dzbanek, do którego wrzuca się poszczególne składniki i wciska jeden guzik, by po kilku sekundach cieszyć się koktajlem. Dzięki temu oszczędzisz czas i ograniczysz ilość brudnych naczyń.

Czy wiesz, że?

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, aby każdego dnia zjadać przynajmniej 400 g warzyw i owoców, czyli pięć porcji dziennie. Koktajle to najlepszy oraz niezwykle łatwy sposób, by jeść surowe owoce i warzywa w łatwo przyswajalnej postaci. To idealny miks smaku i zdrowia!

Artykuł sponsorowany
d38fcem

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d38fcem
Więcej tematów