Trwa ładowanie...
16-04-2009 11:37

Grubsze, ale szczęśliwsze?

Dzieci, które jedzą fast foody i piją napoje gazowane są grubsze, ale... szczęśliwsze. Do tego zaskakującego wniosku doszli naukowcy, których badania zostały opublikowane na łamach "Journal of Happiness Studies".

Grubsze, ale szczęśliwsze?Źródło: archiwum, fot: archiwum
d4ma1is
d4ma1is

Dzieci, które jedzą fast foody i piją napoje gazowane są grubsze, ale... szczęśliwsze. Do tego zaskakującego wniosku doszli naukowcy, których badania zostały opublikowane na łamach "Journal of Happiness Studies".

Otyłość wśród dzieci staje się coraz poważniejszym, choć często bagatelizowanym przez rodziców problemem. Sprzyja temu wiele czynników, m.in nawyki żywieniowe rodziców, dostępność niezdrowego jedzenia w szkolnych sklepikach oraz reklama skierowana do młodego widza - kolorowy klaun kuszący hamburgerem i frytkami jest przecież bardziej przekonujący niż szpinak i marchewka.

Prof. Hung-Hao Chang z Narodowego Uniwersytetu Tajwanu i prof. Rodolfo Nayga z Uniwersytetu w Arkansas badali zależność pomiędzy konsumpcją fast foodów (zwłaszcza frytek, pizzy i hamburgerów) oraz napojów gazowanych i słodzonych, a wagą i poziomem szczęścia u dzieci w wieku od 2 do 12 lat. Analizowane dane dotyczyły 2366 dzieci, które wzięły udział w ogólnonarodowej ankiecie dotyczącej zdrowia, przeprowadzonej na Tajwanie w 2001 roku.

Wbrew panującemu przekonaniu i rezultatom wcześniejszych badań naukowcy zauważyli, że dzieci, w których diecie ważne miejsce zajmowały fast foody, rzadziej niż inne odczuwały smutek, mimo, że miały problemy z nadwagą.

Zdaniem badaczy wyniki tych badań powinny być uwzględnione przy tworzeniu programów mających na celu poprawę zdrowia dzieci i walkę z otyłością.

(PAP)

Zobacz w innych serwisach:

d4ma1is
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ma1is
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj