Greenstyle- moda na zdrowy tryb życia
Moda na zdrowy tryb życia wciąż obowiązuje. Właściciele sklepów oferujących sprzedaż zdrowej żywności zacierają ręce. Przybywa klientów nie tylko realnych greenshopów, ale również internautów zaopatrujących się w zdrowe produkty przez internet. Nie ma wątpliwości, że zielony biznes się kręci - najpopularniejsze marki pozyskały grono stałych klientów, którzy nie szczędzą pieniędzy na ulubione, często dość drogie produkty.
Moda na zdrowy tryb życia wciąż obowiązuje. Właściciele sklepów oferujących sprzedaż zdrowej żywności zacierają ręce. Przybywa klientów nie tylko realnych greenshopów, ale również internautów zaopatrujących się w zdrowe produkty przez internet. Nie ma wątpliwości, że zielony biznes się kręci - najpopularniejsze marki pozyskały grono stałych klientów, którzy nie szczędzą pieniędzy na ulubione, często dość drogie produkty. *Czy zdrowa żywność jest naprawdę zdrowa? *Żywność pochodząca z upraw, gdzie nie używa się środków chemicznych bądź używa w niewielkiej ilości to właśnie zdrowa żywność. Nadmierne używanie środków ochrony roślin, nawozów sztucznych poprawiających jakość i ilość zbioru ma zły wpływ na zdrowie i może wywoływać reakcje alergiczne. Oczyszczanie, zwłaszcza zbóż (pozbawianie ziarna zarodka i łuski) jest niestety równoznaczne z pozbawianiem ich wartości odżywczych. To właśnie otręby są źródłem witamin, takich jak B1 i E. W greenshopach znajdziemy worki z wszelkiego rodzaju niełuskanymi
ziarnami zbóż oraz roślin strączkowych.
Obok, na wyższych, chłodzonych półkach leży nabiał ekologiczny. Jak wyjaśnił nam Jacek Wachulewicz, sprzedawca w jednym ze sklepów sieci Green Way w Gdańsku, największym zainteresowaniem klientów cieszą się wyroby z nabiału, pochodzące z prywatnych gospodarstw domowych, spełniające standardy określone przez Unię Europejską - sery miękkie i twarde oraz mleko pochodzące od krów, które nie były karmione sztucznie modyfikowanymi paszami.
* Hity - orkisz, sok z brzozy i kwas chlebowy *Jak zapewniają sprzedawcy, rekordy popularności bije w ostatnich tygodniach orkisz. Jest to rodzaj pszenicy, która popularność zyskała już w starożytności - spożywali ją gladiatorzy, aby nabrać sił do walki. Za 300 gram mąki orkiszowej zapłacimy 3,69 zł. Innym, równie chętnie kupowanym produktem jest sok z brzozy (litr - 7,39 zł) z dodatkiem dzikiej róży, aronii, żurawiny lub mięty. Pozostałe produkty wysoko plasujące się wśród najchętniej kupowanych to wszelkiego rodzaju nabiał - sery, np. z dodatkiem mięty lub bazylii oraz mleka.
*Jeśli chcesz kupić coś oryginalnego, musisz się zapisać *Do greenshopów przychodzą klienci, którzy chcą kupić produkty nietypowe, rzadko spotykane i dość ekskluzywne. Najbardziej obeznani miłośnicy zdrowej żywności mogą poprosić o specjalną dostawę wybranego produktu. Sklep zdołał już pozyskać grono stałych klientów, którzy zaopatrują się w swoje ulubione produkty kilka razy w tygodniu. Specjalnie dla nich prowadzimy zapisy na produkty ekskluzywne i dla satysfakcji kienta staramy się sprowadzić je w jak najkrótszym czasie – wyjaśnia pan Jacek Wachulewicz.
Kto jest klientem greenshopów?
W zdrową żywność zaopatrują się nie tylko wegetarianie i weganie. Z obserwacji sprzedawców wynika, że do zielonych sklepów zaglądają głównie ludzie w wieku około trzydziestu lat, z trochę zasobniejszym portfelem. Klienci to globtrotterzy, często podjeżdzający pod sklep rowerem, z plecakiem na plecach. To ludzie, którym zdrowie i kondycja fizyczna nie jest obojętna. Starannie wybierają produkty i często długo krążą między półkami, zanim zdecydują się na konkretny produkt.
Wirtualna zdrowa żywność?
Zdrową żywność można również zakupić w internetowej przestrzeni. Sklepy oferują bardzo bogaty asortyment produktów - na wirtualnych półkach znajdziemy soki i eliksiry, ziarna zbóż, syropy i pasty owocowe oraz przetwory garmażeryjne. Sklepy (np. naturo.pl, www.bogutynmlyn.pl) posiadają również listy zakupowych bestsellerów - produktów najchętniej wybieranych przez klientów.
Na liście naturo.pl znajduje się między innymi mąka orkiszowa, tofu naturalne i marynowane oraz szereg innych produktów, których nie znajdziemy w zwykłym sklepie spożywczym. Internetowi sprzedawcy szczegółowo informują użytkowników internetu, w które dni tygodnia towar zostanie im dostarczony.
ms