Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Zdrowe, zbilansowane i smaczne posiłki? To możliwe

Zdrowe jedzenie jest niesmaczne i monotonne? To szkodliwy mit! Prawidłowo zaplanowana dieta nie jest ani nudna, ani mało apetyczna – wręcz przeciwnie. Jak sprawić, żeby zdrowe odżywianie stało się przyjemnością? Czytaj dalej, żeby się tego dowiedzieć!

 Źródło: materiały partnera
d23c10o

Znajdź swojego dietetyka online

Z czym kojarzy Ci się dieta? Bardzo możliwe, że Twoja pierwsza myśl to monotonne, niesmaczne posiłki i jadłospis totalnie niedopasowany do potrzeb – zarówno smakowych, jak i czasowych. Porady dietetyczne można w obecnych czasach znaleźć wszędzie – w Internecie, mediach społecznościowych, czy książkach wydawanych przez bardziej i mniej znane postaci show-biznesu. Warto jednak pamiętać, że skuteczna dieta ma zwykle niewiele wspólnego z poradami influencerów - właśnie dlatego, po pomoc w zakresie odżywiania należy zwracać się do ekspertów. Co ciekawe, tego rodzaju porady nie są obecnie tylko i wyłącznie domeną stacjonarnych poradni i gabinetów – a idealnym dowodem na to jest…dietetyk online. W Centrum Respo porady dietetyka otrzymujesz w formie w 100% zdalnej – to jednak nie wszystko! Jak czytamy na https://centrumrespo.pl/oferta/, Respo to dietetyczny plan idealnie dobrany do potrzeb, stały kontakt z Opiekunem Celu – doświadczonym dietetykiem, który zajmie się Tobą od początku do końca i aplikacja mobilna, dzięki której dietę zabierzesz ze sobą wszędzie. Co jeszcze? Specjaliści Respo to nie tylko dietetycy – jednym z filarów zmiany stylu życia jest aktywność fizyczna, osoby korzystające z pakietu otrzymują więc dodatkowo wsparcie fizjoterapeuty i personalizowany plan ćwiczeń. Co jednak najważniejsze, podstawą Metody Respo jest indywidualne dopasowanie do potrzeb, nie musisz się więc martwić, że otrzymany jadłospis nie będzie Ci smakował, a potrawy będą tak skomplikowane, że nie będziesz ich w stanie ugotować. Pamiętaj – to dieta ma się dopasować do Ciebie, a nie na odwrót!

Zmieniaj nawyki żywieniowe krok po kroku

Jaki jest klucz do utrzymania efektów diety przez długie lata? Przede wszystkim: dobre nawyki żywieniowe! To dzięki nim zdrowe żywienie staje się czymś zupełnie naturalnym, swoistą drugą naturą. Jak zmienić nawyki żywieniowe? Przede wszystkim: powoli! Warto pamiętać, że nawyki żywieniowe zakodowane są w umyśle, ich zmiany nie da się więc dokonać z dnia na dzień. I właśnie dlatego, idealnym rozwiązaniem jest tzw. metoda małych kroków, w której zdrowe nawyki żywieniowe wprowadzane się powoli, tak, aby uniknąć zniechęcenia i frustracji. Dobrym sposobem na trwałą poprawę sposobu odżywiania jest także "podmienianie" szkodliwych zachowań – dzięki niemu, złe nawyki żywieniowe można w naturalny sposób zamienić na ich bardziej prozdrowotne odpowiedniki. Przykład? Jeżeli sytuacja stresowa powoduje u Ciebie automatyczne sięganie po cukierki, dobrze jest podmienić szkodliwe zachowanie (a więc sięganie po cukierki) na coś bardziej prozdrowotnego – a więc np. sięganie po cząstki owoców, czy orzechy. Dzięki dobrze przeprowadzonej zamianie, organizm nie odczuje "pustki" po wyeliminowanym nawyku, a Ty będziesz cieszyć się wymarzoną sylwetką przez długie lata.

Nie bój się eksperymentować w kuchni

Czy zdrowe przepisy muszą być skomplikowane? Absolutnie nie! Z bazą przepisów Centrum Respo nie musisz obawiać się długich godzin spędzanych w kuchni – przepisy na zdrowe śniadania, obiady, a także zdrowe przepisy na słodycze są łatwe i szybkie w wykonaniu, a do tego…tak pyszne, że nie zauważysz, że jesteś na diecie! Pamiętaj – zdrowa dieta i przepisy z dosłownie kilku składników nie powinny się wykluczać – w końcu nie chodzi o to, żebyś cały dzień stała przy przysłowiowych "garach". I nawet w sytuacji, gdy chodzi o zdrowe obiady, przepisy powinny dawać Ci elastyczność wyboru – czy wolisz "poeksperymentować" i spędzić więcej czasu na gotowaniu, czy może wpadasz do kuchni tylko na moment, a potem biegniesz do innych obowiązków (i przyjemności).

d23c10o

Pamiętaj! Cheat meal to nie grzech

Warto pamiętać, że sfera psychiczna to klucz do satysfakcji i utrzymania zdrowego stylu życia – właśnie dlatego, pojęcia takie jak "dieta ścisła" czy "dieta restrykcyjna" warto wyrzucić do kosza. Tego rodzaju diety są nie tylko szkodliwe dla zdrowia, ale także predysponują one do efektu jojo oraz…złego samopoczucia. Masz ochotę na cheat meal? Nie ma w ty nic złego! Warto pamiętać, że tzw. "niezdrowe jedzenie" ma miejsce w diecie człowieka – o ile korzystamy z niego z rozwagą i umiarem. Dobrym pomysłem jest również korzystanie ze zdrowszych wersji posiłków, które uważamy zwykle za cheat meale – przykładem mogą być chociażby domowe frytki z różnorodnych warzyw, ciastka na bazie pełnoziarnistej mąki czy pizza na spodzie z cukinii. Brzmi pysznie, prawda?

Artykuł sponsorowany
d23c10o
d23c10o
Więcej tematów