Trwa ładowanie...
Informacja prasowa

Prawie co drugi Polak chce ograniczyć spożycie mięsa

Kuchnia Polaków przeżywa prawdziwą rewolucję – już niemal 50% społeczeństwa chce ograniczać spożycie mięsa[1]. W dobie pandemii ten trend tylko się umocnił. W rezultacie, jak wskazują dane GfK, zamienniki mięsa są najszybciej rosnącą wolumenowo kategorią spożywczą. Notuje ona wzrosty na poziomie 95%[2]. [1] IQS PZM Food Trends “The Flexitarians Are Coming” [2] GfK Household Panel; Periods: MAT Sep 2020 vs MAT Sep 2019

Share
Jaap Korteweg, założyciel The Vegetarian Butcher, autor: William Rutten
Jaap Korteweg, założyciel The Vegetarian Butcher, autor: William RuttenŹródło: Materiały prasowe
d3jo93x

Polacy chcą zmieniać swoją kuchnię – sukcesywnie zmniejszają spożycie mięsa, szukając roślinnych alternatyw. „To długofalowy trend, konsekwentnie przybierający na sile”, wskazuje Marta Linowska, New Business Manager w Unilever. „Chcemy odżywiać się zdrowo i jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami. Coraz więcej z nas czuje też odpowiedzialność za kondycję planety, troszczy się o środowisko i dobrostan zwierząt. Stąd coraz liczniejsza w Polsce grupa fleksitarian, stanowiących już niemal połowę społeczeństwa”.

Pierwszy tematyczny sklep, Haga, Niderlandy.

W efekcie, polscy konsumenci coraz częściej poszukują na półkach produktów, które zastąpią na ich talerzach mięso pochodzenia zwierzęcego. Co ważne, największą barierą ograniczenia jego konsumpcji, a więc jednocześnie ogromnym wyzwaniem dla producentów, jest niepowtarzalny smak mięsa. Konsumenci nie chcą się z nim rozstawać. Jak mówi Linowska, to właśnie doskonały mięsny smak tkwi u podstaw globalnego sukcesu The Vegetarian Butcher. Produkty tej marki, dotychczas dostępne w ponad 40 krajach w 30 000 punktach sprzedaży, od maja będą obecne w szerokiej dystrybucji w całej Polsce.

d3jo93x

Od wielbicieli mięsa dla wielbicieli mięsa

To, co wyróżnia The Vegetarian Butcher na rynku na tle producentów z tej kategorii, to niepowtarzalna historia powstania marki oraz innowacyjne produkty. Nie są one zamiennikami czy odpowiednikami mięsa, ale zupełnie nowym mięsem roślinnym.

Materiały prasowe
The Vegetarian ButcherŹródło: Materiały prasowe

The Vegetarian Butcher narodził się z miłości do… smaku mięsa. Jej twórca Jaap Korteweg pochodził z tradycyjnej rodziny farmerów, od dziewięciu pokoleń zajmującej się prowadzeniem gospodarstw. Zawiedziony i rozgoryczony procesem hodowli zwierząt i produkcji mięsa, postanowił zostać wegetarianinem, wierząc, że nie musi to oznaczać rezygnacji z ukochanych smaków. Marzył o stworzeniu produktów, które będą cechować się idealnym mięsnym smakiem, ale bez konieczności wykorzystywania zwierząt. Przez wiele lat pracował z producentami białka roślinnego, naukowcami i szefami kuchni nad innowacyjną recepturą. Wszystko po to, by oddać smak wieprzowiny, wołowiny i kurczaka w produktach roślinnych, które jednocześnie zachowują podobne wartości odżywcze do mięsa zwierzęcego. Tak powstał The Vegetarian Butcher, mając wizję, by zostać rzeźnikiem przyszłości - działającym bez udziału zwierząt, który oferuje produkty cechujące się smakiem, teksturą i zapachem właściwym mięsu.

d3jo93x

„Dziś, wprowadzając na polski rynek produkty The Vegetarian Butcher, możemy śmiało powiedzieć, że mięso roślinne staje się faktem. Mówimy jasno - to koniec kompromisu! Rzeźnik przyszłości proponuje konsumentom mięso - innowacyjne na rynku, idealnie odtwarzające mięso zwierzęce, perfekcyjne mięso… roślinne. Jesteśmy pewni, że nasze produkty spełniają oczekiwania nie tylko wegan i wegetarian, ale i wszystkich, którzy, tak jak my, kochają smak mięsa”, podkreśla Linowska.

Źródło: Materiały prasowe

W szerokiej ofercie dla polskich konsumentów

W 2020 roku The Vegetarian Butcher dał się poznać polskim konsumentom w ofercie Unilever Food Solutions. Marce zaufali kluczowi partnerzy – produkty są w ofercie takich sieci jak Burger King, Bobby Burger, Papa John’s, Ikea czy sieć kantyn biurowych Sodexo.

A już od 15 kwietnia produkty The Vegetarian Butcher znajdą się w limitowanej ofercie w sieci sklepów Biedronka. Następnie od początku maja będą na stałe w sklepach Carrefour i Leclerc w całej Polsce, a w kolejnych sieciach pojawią się w najbliższych miesiącach.

d3jo93x

Oto dostępne pełne portfolio produktów:

  • Lucky Nuggets – w 100% wegańskie nuggetsy w chrupiącej panierce, znakomite solo lub jako dodatek do kanapek czy sałatek.
  • Pig Out Sausages – wegetariańskie, idealnie doprawione kiełbaski; doskonałe na śniadanie, jako składnik głównych dań oraz na grilla.
  • Magic Mince - doskonałe roślinne mięso mielone, o wyjątkowym smaku i aromacie; idealne do przyrządzenia Spaghetti Bolognese.
  • Unbelievabull Burger – aromatyczny i soczysty burger roślinny, rewelacyjnie smakujący z patelni lub grilla.
  • Chickened Out Chunks - wegańskie kawałki doskonale oddające charakter drobiu; idealne z woka, w potrawach z sosem czy jako dodatek do sałatki.


[1] IQS PZM Food Trends “The Flexitarians Are Coming”

[1] GfK Household Panel; Periods: MAT Sep 2020 vs MAT Sep 2019

Informacja prasowa
d3jo93x

Podziel się opinią

Share
d3jo93x
d3jo93x
Więcej tematów