Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Pięć sposobów na ograniczenie niezdrowych przekąsek

Lubisz słodycze, słone przekąski i napoje gazowane? Nie możesz powstrzymać się od podjadania między posiłkami? Niestety, powyższe nawyki często są przyczyną dodatkowych kilogramów. Co zrobić, aby ograniczyć niezdrowe przekąski? Poniżej kilka sprawdzonych sposobów.

Share
Pięć sposobów na ograniczenie niezdrowych przekąsek
Pięć sposobów na ograniczenie niezdrowych przekąsek Źródło: materiały partnera
du3ypp7

Czytaj etykiety 

Zanim sięgniesz po kolejną paczkę chipsów, przeczytaj ich skład na etykiecie. Cukry proste (w tym syrop glukozowo-fruktozowy), tłuszcze trans, barwniki, konserwanty, emulgatory - dodatki do żywności wysoko przetworzonej spożywane w nadmiarze szkodzą. Uważaj również na napisy na opakowaniach, takie jak “bio”, “eko”. Często to tylko chwyt reklamowy, który ma zachęcić do kupna produktu bez dokładnego przestudiowania jego składu. 

Wybieraj mądrze 

Wyrobienie zdrowszych nawyków wcale nie jest trudne, trzeba tylko uczyć się ich stopniowo. Jeśli podczas pracy biurowej musisz mieć pod ręką jakąś przekąskę, postaw na orzechy, pestki lub nasiona. Orzechy są doskonałym źródłem magnezu i zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Pestki i nasiona zawierają sporo witamin i składników mineralnych. Masz ochotę na czekoladę? Wybierz gorzką - ma najmniej kalorii, a do tego korzystnie wpływa na koncentrację i pracę mózgu. 

Pij dużo wody

Odpowiednie nawodnienie organizmu to podstawa zdrowego trybu życia. Każdy z nas powinien pić minimum dwa litry wody dziennie. Zapotrzebowanie na płyny jest kwestią indywidualną i zależy od wielu czynników. Warto obliczyć je samodzielnie - na przykład za pomocą internetowych kalkulatorów. Woda nie tylko gasi pragnienie, ale także daje uczucie sytości. Dzięki temu rzadziej sięgasz po niezdrowe przekąski. Jeśli masz problem z regularnym piciem wody, zainstaluj aplikację przypominającą w telefonie. Możesz również kupić wielorazową butelkę na wodę i mieć ją zawsze pod ręką. 

du3ypp7

Dbaj o regularne posiłki 

Zasada jest prosta: jeśli jesz regularnie - nie podjadasz. Dzienny jadłospis powinien składać się z pięciu posiłków jedzonych w odstępach czasowych co 3-4 godziny. Regularne posiłki znacznie ograniczają ryzyko nagłego spadku cukru we krwi, pozwalają utrzymać właściwe tempo metabolizmu i chronią przed napadami głodu. Jeśli nie masz czasu przygotowywać aż pięciu posiłków dziennie lub martwisz się, że zabraknie Ci pomysłów na różnorodne dania, rozwiązaniem jest catering dietetyczny (na przykład od Maczfit). W ofercie Maczfit znajdziesz różne warianty diet pudełkowych. Każdy zestaw to pięć odpowiednio zbilansowanych posiłków (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja). 

Jedz owoce 

Dobrą alternatywą dla niezdrowych przekąsek są także owoce. Możesz traktować je jako samodzielną przekąskę (w ramach drugiego śniadania czy podwieczorku) lub dodawać do dań. Jeśli jesteś na diecie odchudzającej, uważaj na gatunki owoców, które mają dużo cukru (fruktozy). Z owoców warto przygotowywać również zdrowe soki i koktajle. Zamiast sięgać po sklepowe napoje gazowane, zmiksuj ulubione owoce i zrób świeżo wyciskany sok w domu. Nie masz na to czasu? Sprawdź, co może zaoferować Ci catering dietetyczny w Twojej miejscowości. Przykładowo oferta Maczfit obejmuje oczyszczającą kurację sokową, która pozwala dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych witamin i składników mineralnych. Kuracja składa się z zestawu soków i izotoników na każdy dzień tygodnia. Soki od Maczfit są nie tylko zdrowe, ale i pożywne. Z powodzeniem zastąpią niezdrową przekąskę. 

Artykuł sponsorowany
du3ypp7

Podziel się opinią

Share
du3ypp7
du3ypp7
Więcej tematów