Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Czy warto ograniczyć spożycie mięsa?

W polskiej kuchni nie brakuje dań z mięsem w roli głównej. Jednak spożywanie go w zbyt dużych ilościach może być zgubne dla zdrowia. Zaleca się, aby ograniczyć czerwone mięso w diecie do 500 g w tygodniu i zastępować je rybami i drobiem. Z czego to wynika? I co stanie się, jeśli na co dzień będziesz jadł mniej mięsnych potraw niż do tej pory?

Share
Źródło: materiały partnera
dk7t36p

Mniej mięsa to mniej problemów ze zdrowiem

Zmiana diety pod kątem ograniczenia spożycia wieprzowiny czy wołowiny to sposób na to, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia wielu groźnych chorób. W jaki sposób można ich uniknąć, gdy zrezygnujesz z jedzenia mięsa?

Ograniczysz spożycie nasyconych kwasów tłuszczowych

Kwasy te są odpowiedzialne za szereg problemów ze zdrowiem. Jeśli jesz za dużo kotletów, wędlin, kiełbas, w których znajdują się takie tłuszcze, ryzykujesz – taka dieta sprzyja miażdżycy, nowotworom piersi, otyłości oraz nieprawidłowej pracy układu krążenia.

Zmniejszysz spożycie soli

Zdecydowana większość potraw mięsnych nie może obejść się bez soli. Jest ona dodawana w dużych ilościach zwłaszcza do produktów przetworzonych – np. do wędlin. Przyprawa ta, nie tylko podkreśla ich smak, ale przede wszystkim zawiera sód, którego nadmiar jest szkodliwy dla człowieka. Jeśli jesz za dużo mięsa i przygotowywanych na jego bazie produktów, to istnieje spore ryzyko, że przekraczasz normy spożycia soli – stwarza to ryzyko m.in. nadciśnienia i udaru mózgu.

dk7t36p

Nadmiar mięsa sprzyja zachorowaniom na nowotwory

Z badań, przeprowadzonych na przestrzeni lat, wynika, że spożywanie codziennie 100 g czerwonego mięsa zwiększa o aż 17% ryzyko zachorowania na raka. Szczególnie kancerogenne są produkty wysoko przetworzone.

Ograniczenie spożywania mięsa jest dobre nie tylko dla zdrowia!

Jeśli dotychczas w twoim jadłospisie znajdowało się dużo produktów mięsnych, to być może nie miałeś szansy spróbować wyjątkowo smacznych, pożywnych dań z warzyw, roślin strączkowych i owoców. Zmiana diety może poszerzyć twoje kulinarne horyzonty!

Ponadto jedząc mniej mięsa, będziesz bardziej pro-eko. Hodowla zwierząt wiąże się ze znacznym zużyciem wody – większym niż w przypadku uprawy roślin, zbóż, owoców i warzyw.

Czy należy całkowicie zrezygnować z jedzenia mięsa?

Mięso spożywane w rozsądnych ilościach może być stałym elementem diety. Mimo tego, że jego nadmiar szkodzi organizmowi, to znajdują się w nim cenne substancje odżywcze. Przykładem może być wołowina, która jest bogatym źródłem łatwo przyswajalnego żelaza, a także witamin z grupy B. Natomiast w wieprzowinie znajduje się sporo soli mineralnych i cynku.

dk7t36p

Chcąc znaleźć złoty środek, odżywiać się zdrowo, a jednocześnie nie rezygnować całkowicie z mięsa, należy nauczyć się przygotowywać odpowiednio zbilansowane posiłki, a w kuchni często sięgać po warzywa i owoce. Rozwiązaniem może być też catering dietetyczny. To pomysł zwłaszcza dla tych, którzy są zabiegani, ale chcą jeść lepiej, rzadziej sięgać po przekąski, a tym samym zadbać o siebie!

Artykuł sponsorowany
dk7t36p

Podziel się opinią

Share
dk7t36p
dk7t36p
Więcej tematów