Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Czy pizza może być zdrowa? Włoski placek w wersji fit

Domowa pizza to świetna propozycja na rodzinny obiad i kolację w gronie przyjaciół. Czy musisz rezygnować z jednego z najbardziej lubianych dań na świecie, jeżeli dbasz o sylwetkę lub preferujesz dietę roślinną? Absolutnie nie! W domowym zaciszu z łatwością przygotujesz włoski placek w wersji fit, także w wydaniu wege. Sprawdź, jak przyrządzić zdrowe ciasto na pizzę oraz na jakie dodatki warto postawić.

Share
Czy pizza może być zdrowa?
Czy pizza może być zdrowa? Źródło: materiały partnera
d2yp16w

Klasyczne wegańskie ciasto na pizzę

Przygotowanie wegańskiego ciasta na pizzę jest bardzo proste. Do jego przyrządzenia wystarczy mąka pszenna (typ 00, 450 lub 550), drożdże, ciepła woda, sól, ulubione przyprawy oraz wysokiej jakości, m.in. oliwa z oliwek. Niektóre przepisy na ciasto na pizzę uwzględniają mleko i jajka – w przypadku placka wege eliminuje się oczywiście wszystkie składniki odzwierzęce.

Składniki należy ze sobą wymieszać, a następnie dobrze wyrobić ciasto na pizzę, przełożyć je do dużej miski, po czym nakryć ją ściereczką z naturalnego materiału (np. bawełny czy lnu) i odstawić w ciepłe miejsce. Po wyrośnięciu ciasta wystarczy je rozwałkować, umieścić na blasze, posmarować sosem i ułożyć na pizzy wybrane składniki.

d2yp16w

Jeżeli lubisz ciekawe i innowacyjne smaki, postaw na wegańską pizzę na gryczano-kukurydzianym spodzie. Przygotowanie tego fit placka należy rozpocząć dzień wcześniej. Wieczorem 100 g białej kaszy gryczanej zalej zimna wodą i odstaw na noc. Rano odcedź kaszę, zblenduj ją na gładką masę i kolejno dodaj 100 g mąki kukurydzianej oraz łyżeczkę suszonych drożdży instant. Zagnieć ciasto, przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na ok. 30 min. Tak przygotowany spód może być bazą do najróżniejszych pizz, np. z dodatkiem pieczonych buraków, koziego sera i orzechów włoskich.

Nowy Aranż odcinek 1

Popularne, nie tylko wśród wegan, są również pizze na warzywnych spodach, np. z kalafiora, brokuła czy marchewki. 

Jakie składniki wybrać do zdrowej pizzy?

Jednym z najważniejszych składników pizzy jest sos, którym smaruje się placek. Tradycyjnie spód pizzy zdobi sos na bazie pomidorów, świeżego czosnku, oliwy z oliwek i przypraw: soli, cukru, pieprzu i oregano. W różnych regionach świata przygotowuje się także inne rodzaje sosów na pizze, np. czosnkowy, ziołowy, pesto, miodowo-musztardowy czy barbecue. Wiele z tych sosów występuje w wersjach wegańskich – przykładowo w pesto parmezan zostaje zastąpiony płatkami drożdżowymi, a w sosie czosnkowym klasyczny jogurt naturalny zamienia się na naturalny jogurt roślinny. Jeśli uwielbiasz majonez, ale unikasz składników odzwierzęcych, sięgnij po wege majonez bez jajek, który świetnie sprawdzi się nie tylko na kanapkach, ale także na pizzy w wersji fit.

d2yp16w

Popularnymi składnikami pizzy są, oprócz warzyw i owoców, różnego rodzaju wędliny – szynka parmeńska, salami czy boczek. Z łatwością zastąpisz je specjalnymi produktami roślinnymi na bazie białka pszennego, np. bezmięsnym gyrosem, pepperoni czy szynką. Substytutami mięsa mogą być także seitan, tempeh czy znane chyba wszystkim tofu. Świetnym składnikiem wegańskiej pizzy mogą być także boczniaki, które są doskonałym źródłem wielu składników odżywczych i dodatkowo dobrze imitują mięso. 

Niezbędnym składnikiem włoskiego placka jest również ser – nie może go zabraknąć także na pizzy wegańskiej i w wersji fit. Zamiast tradycyjnego dodatku można sięgnąć po wegański ser do pizzy z nerkowców i płatków owsianych. Jeżeli masz ochotę na przygotowanie wegańskiego sera w domu – użyj migdałów, płatków owsianych, szczypty soli i chilli. Sprawdź i zaskocz swoich najbliższych!

Fit pizza – zdrowa, pyszna i pożywna

Dla wielu osób pizza kojarzy się z wysokokalorycznym fast foodem. Tymczasem w swojej kuchni możesz przygotować placek w wersji fit, idealny dla osób będących na diecie i dbających o linię. Przykładowo, wspomniane wcześniej pizze na warzywnych spodach są apetyczne, zdrowe, a także odpowiednie dla osób zmagających się z nietolerancją glutenu. 

Jeśli chcesz przyrządzić bezglutenową pizzę w wersji fit, ale z dodatkiem mięsa, zwróć uwagę na placek na marchewkowym spodzie z szynką serrano, serem pleśniowym i oliwkami lub pizzę gryczaną z szynką parmeńską i bazylią. Te i inne przepisy na pełnowartościowe dania znajdziesz na Carrefour.pl.

d2yp16w

Przygotowując pizzę w domu – bez względu na to, czy wegańską czy z dodatkiem mięsa – zwracaj uwagę na jakość składników, których używasz. Sięgaj po produkty pochodzące z certyfikowanych upraw ekologicznych, zdrowe i charakteryzujące się wysoką jakością. Znajdziesz je w sklepach Carrefour i na Carrefour.pl.

Jak widzisz, przygotowanie fit pizzy nie jest trudne. Kluczem do sukcesu jest przyrządzenie idealnego ciasta, aromatycznego sosu i kupienie potrzebnych składników. Jeśli zależy ci na przygotowaniu wegańskiej wersji placka, warto zaopatrzyć się w różne roślinne dodatki i testować, jakie połączenia zasmakują najbardziej tobie i twoim gościom. 

Artykuł sponsorowany
d2yp16w

Podziel się opinią

Share
d2yp16w
d2yp16w
Więcej tematów