wp

Pij wodę, najlepiej z cytryną

Pić odpowiednią ilość płynów - w tym wodę niegazowaną i herbaty - to jedna z najczęściej powtarzających się porad dietetycznych czy to w prasie, czy portalach internetowych. Jest ona zpewnością uniwersalna, ponieważ dotyczy osób, które są na diecie odchudzającej oraz tych, które chcą właściwie dbać o swój organizm. Zadanie niby proste, jednak nie każdy jest w stanie wypić 1,5 - 2 litry czystej wody. Czy można coś z tym zrobić?
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Pij wodę, najlepiej z cytryną
(archiwum, Fot: archiwum)

Problemem dodatkowym jest także to, że im jesteśmy starsi, tym mniej odczuwamy pragnienie. Bywa też często mylone z głodem. A odwodnienie może prowadzić do wielu poważnych problemów, z których istnienia, z racji braku odczuwania pragnienia wcale nie musimy sobie zdawać sprawy. - Zbyt małe nawodnienie w organizmie może być przyczyną pogarszania stanu psychofizycznego oraz może prowadzić do: bezsenności, dręczącego pragnienia, rozdrażnienia, zaczerwienienia skóry, wysychania błony śluzowej jamy ustnej oraz osłabienia sił fizycznych. Już 2-3% niedobór wody w organizmie prowadzi do znacznego obniżenia wydolności fizycznej - pisze na łamach portalu Kobiecyporadnik.pl , dietetyk Aneta Strelau .

Pić, ale mądrze

wp

Zatem to, żeby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość płynów powinno być naszym codziennym dążeniem wynikającym najzwyczajniej ze zdrowego rozsądku. Trudno byłoby znaleźć inną czynność wymagającą tak mało wysiłku, a niosącą za sobą tak wiele korzyści. Jednakże ważne jest i to jak pijemy. Na łamach portalu kobiecyporadnik.pl na to zagadnienie również znajdziemy odpowiedź. - Przed południem, jeśli nas na to stać, powinniśmy wypić 1 litr soku warzywno - owocowego, żeby organizm otrzymał odpowiednią dawkę witamin i błonnika. Po południu i wieczorem pijemy już tylko wodę mineralną, która ma działanie oczyszczające i uzupełnia stracone w ciągu dnia płyny - podkreśla Aneta Strelau . - [...] Zwykle sięgamy po wodę dopiero wtedy, gdy odczuwamy silne pragnienie. Wypijamy wtedy duże ilości płynu naraz, co niepotrzebnie obciąża układ krążenia. Bierzmy więc przykład z pięknych modelek. One nie rozstają się z buteleczką wody mineralnej, którą
popijają małymi łykami przez cały dzień. Wiedzą, że woda oczyszcza, upiększa, odżywia skórę i leczy - dodaje dietetyczka.

Woda? Tak, ale z cytryną

Picie wody musi stać się nawykiem. Niby nic trudnego, a jednak bywa to problematyczne. Choć woda jest neutralna w smaku, często nie potrafimy zmusić się do wypicia jej w dostatecznej ilości. Sposobem na to może być picie wody z dodatkiem soku z cytryny. Jest to świetny sposób na jej „przełamanie". Poza tym niesie to za sobą mnóstwo korzyści, o których warto wiedzieć, aby się zmotywować.

* **Już od rana. **Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić po wstaniu z łóżka (oczywiście oprócz wizyty w łazience) powinno być wypicie szklanki wody (najlepiej ciepłej) z cytryną. To zasada, dla której uzasadnieniem jest to, iż od momentu położenia się do łóżka do chwili, gdy z niego wstajemy upływa dobrych kilka godzin, zatem nasz organizm zwyczajnie potrzebuje płynów. Pozytywnie wpłynie to też - co jest coraz częściej podkreślane przez specjalistów - na nasz układ trawienny ze względu na zawartość kwasu cytrynowego. Pamiętaj! Poranna kawa oddziałuje ujemnie na bilans płynów w organizmie.
* **Oczyszcza z toksyn.** Niestety wszechobecne toksyny nie są sprzymierzeńcem dobrego wyglądu. Na szczęście woda z cytryną (witamina C to silny przeciwutleniacz) to idealny sposób na pozbycie się ich z organizmu. Już po kilku dniach regularnego picia takiej mieszanki zauważysz, że skóra twarzy stanie się bardziej promienna. A to  dopiero początek, gdyż włączenie takiego napoju do diety na stałe, to długofalowe działanie typu anti-aging.
* **Wspomaga trawienie.** Taki napój, szczególnie pity na ciepło -  pomaga zwalczyć zgagę, nudności, zaparcia, a nawet pasożyty. Pomaga też w pozbyciu się uczucia „wzdętego brzucha". Działa oczyszczająco na wątrobę, wspomaga jej pracę, gdyż stymuluje ją do zwiększonej produkcji żółci.
* **Poprawia odporność.** Cytryna jest bogata w wiele ważnych składników odżywczych - zawiera witaminy B , ryboflawinę oraz minerały jak wapń , fosfor, magnez, jednak znana i ceniona jest ze względu na dużą zawartość witaminy C, która chroni nasz organizm przed wieloma niekorzystnymi czynnikami, w tym przed wieloma infekcjami.
* **Higiena jamy ustnej.** Sok z cytryny z wodą wpływa korzystnie na stan dziąseł, a właściwe całej jamy ustnej, pomaga odświeżyć oddech. W problemach z gardłem też jest bardzo pomocny, najlepiej w połączeniu z miodem.
* **Wspomaga odchudzanie.** Sok z cytryny wpływa korzystnie na przemianę materii. W połączeniu z wodą skutecznie i naturalnie (!) wspomaga walkę ze zbędnymi kilogramami. Badania naukowe udowodniły także, że nawet niewielka ilość cytryny może pomóc obniżyć wchłanianie cukrów z pożywienia, względu na dużą zawartość kwasu cytrynowego.
* **Dba o prawidłowe ciśnienie krwi.** A to dzięki zawartości potasu, ważnego dla regulacji rytmu serca i dobrej kondycji naczyń krwionośnych.

Aleksandra Dwórznik/kku

wp

fot. Jupiterimages/Pixland/Thinkstock

Polub WP Kuchnia
Trwa ładowanie
.
.
.
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Podziel się na Facebooku
wp
wp
wp